_xLarax_ schreef:Ik zou wat vaker gaan rijden dan heeft ie niet zoveel energie meer over en als ie dan nog steeds energie over heeft longeren of losgooien in de bak
Joehoe, een paard van 3 jaar jong
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_xLarax_ schreef:Ik zou wat vaker gaan rijden dan heeft ie niet zoveel energie meer over en als ie dan nog steeds energie over heeft longeren of losgooien in de bak

runningkawa schreef:Je bent me net voor
Bij een 3 jarige is veel longeren ook veel te zwaar

runningkawa schreef:Ook voor het inrijden is eindeloos longeren niet goed
Het lopen op een volte is een zware belasting, bij een jong paard zou ik dat nooit meer doen als 1x per week 15 min. En dat dan zonder rijden
Longeren, gauw genoeg een zadel erop en aan de ruiter laten wennen, dan kunne ze ook weer rechtdoor in de bak is wat men mij geleerd heeft.

aerdenhout1 schreef:Tja....wat is teveel energie??? Kan het heel misschien ook zo zijn dat het paardje vlucht voor de ruiter en daardoor niet te stoppen is???? En hoe langer je rijdt hoe meer conditie hij krijgt!
Longeren, losgooien en laten rennen, en dan maar heel lang gaan rijden met een driejarige dan weet je in elk geval wel heel zeker dat hij over een paar jaar een stuk rustiger is!!!!
Of je er dan nog veel aan zal hebben als rijpaardje ?????

JoDy1991 schreef:ja, ik zou een paard als ie zo druk is ook geen brokken geven,
misschien als er héél weinig gras staat een handje musley (ofzo) geven