Likprobleem!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Likprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:13

JoDy1991 schreef:
ik weet het niet of het onderdanigheid is,,
als je het niet vervelend vind, zou ik er nix aan doen,, behalve dn een liksteen

zomaar aan je likken is zéker geen onderdanigheid, eerder dominantie. voor sommige paarden is het ook een opstapje naar het bijten, maar dat hoeft niet. schoftje knauwen is het ook zeker niet, aangezien paarden dit met hun tanden doen. dat ze je zomaar steeds likt is zowiezo brutaal gedrag, ze moet 'vragen' of het mag, en niet zomaar op je afstappen, jouw ruimte induiken en je aflebberen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 06:38

Emilion1985 schreef:
mriinaa schreef:
Nee, ik vind het zelf niet erg. Maar gisteren vertelde ik het tegen een man die zijn hele leven al met paarden werkt, en die had het erover om het af te leren met stroom. Dat was ik sowieso al niet van plan, dan weet ik zeker dat ik haar de eerste 3 maanden niet kan aanraken.
Maar ik dacht dat het misschien erg was ofzo dat ze zo veel likte.

Afleren met stroom?? Boos! En die werkt zn hele leven al met paarden? Arme paarden Huilen

Ook al werkt iemand al zijn hele leven met paarden, dat wilt nog niet zeggen dat hij er dan ook verstand van heeft Knipoog Sommige mensen doen gewoon iets omdat ze het altijd al zo hebben gedaan of omdat ze gewoon niet beter weten. Dat heeft niks met kunde en/of te maken ( helaas) en ook niet dat hij het (altijd) bij het juiste eind heeft met zijn ideeen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 07:52

Mijn paard deed het ook. Zijn box, mij, zijn eigen benen. Vooral na het eten deed hij het, dus zijn zoutblok had ik ook niet in zijn box hangen maar die kreeg hij 2 keer per week 10 minuten. Het is stereotypisch gedrag maar kan geen kwaad.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 08:59

Citaat:
Als ze het ook met andere paarden doet kan het haar manier van schoftje krauwen zijn.
Wat zegt de eigenaar van dit gedrag?

Niks, hij weet het nog niet.
Maar als ze het doet, gaat ze eerst even ruiken, en daarna gaat haar tong zachtjes naar buiten. Volgens mij doet ze het omdat ze mij en 't andere paard lief vind, denk ik.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:51

wat maakt het uit ?
Mijn pony doet het ook likt ook overal aan .. maar daar zit ik niet mee hoor

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:13

Dat van dat stroom vind ik niet kunnen, je paard blijft dan tog egt een hele tijd schuw en je zal dan zijn vertrouwen weer moeten overwinnen. Ik zelf zie het likken niet als een probleem, een paard op het pension doet het ook wel, zelf vind ik het wel schattig Haha!