ilske schreef:Ik vindt het in de hogere klasses minder raar dan bij bijvoorbeeld een B proefje..
Daar zitten onderdelen in die moeilijker te beoordelen zijn..
zaterdag op de brabandse zag ik een combinate met 179 punten en 18e, en 1e met 215 punten..
Wat ik niet snap is waarom ze GEEN winst heeft gereden bij de 1e jury.. Op haar protocol stond dat het paard te diep liep, In mijn ogen was dit niet helemaal terecht. Het paard loopt nog niet 100 % opgericht, maar sinds waneer moet dat in de klasse B..
Het dier was super aan de hulpen, geen grove fouten in de proef, liep lekker contant en een amazone met een super zit.. gewoon een goede B proef dus.. waarom dan maar 179 punten? ik snap er niks van..
Die combinatie heb ik ook gezien, en ik snap dan die 215 punten van die andere jury weer niet........
Paard liep inderdaad duidelijk te diep en op de kop (en dat mag ook in de B gewoon niet!), amazone zat inderdaad wel netjes (alhoewel ze haar handen wel héél raar houdt, dat was echt storend). 179 was misschien aan de lage kant, maar 215 was zwaar overdreven! Als ze van beiden zo rond de 190 punten had gehad was dat beter in de richting geweest, hoewel haar eindtotaal dan lager geweest was dan nu, dan had ze waarschijnlijk geen prijs gehad.