Die van mij staat altijd zonder ijzers en gaat normaal ook iedere dag een aantal uren naar buiten, maar nu met de sneeuw is het een beetje gevaarlijk/ glad om hem naar buiten te doen.
Mijn verzorgpaard heeft voor nog ijzers. Kan ik nu wel een stukje over de sneeuw lopen? Gewoon van stal naar de binnenbak, en metertje of 30? Jawel toch?
Sjors staat zonder ijzers dus die mag straks even buiten in de sneeuw spelen. Rosa heeft ijzers maar die doe ik in klein stukje dat ze niet kan rennen maar wel even in de sneeuw kan.
Soraya staat vierkant op ijzers..gewone ijzers. Ze kan gewoon de wei op als ze wil.vamorgen stonden ze nog bij de stallen.Maar meestal gaan ze wel even rondlopen. Zal wel meevallen hoop ik.
Sandra (geschoren fjord) staat binnen nu. Ze heeft ijzers dus krijgt lekkere klompen ijs eronder. Ze staat wel lekker in een buitenstal; ze heeft een prima uitzicht en vermaakt zich prima. Ik ben vanmiddag even geweest om de stal te mesten en toen heb ik ze even buitengezet. Ze vindt het wel leuk zo even, maar wil toch liever dan weer naar binnen. Vroeger had ze een uitloopstal en kwam ze met sneeuw ook nooit buiten. Ze kon wel, want de stal was gewoon open, maar ze vertikte het gewoon! Zelfs als er wat hooi buiten lag kwam ze niet. Maf dier