Hoe oud een veulen de straat op??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gewiekst

Re: Hoe oud een veulen de straat op??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:13

gisteren liep ik langs grote ronde beton blokken en dat vond meneer erg raar hij had bijna de hele weg nodig om erlangs te komen echter toen hij verderop weer zo'n blok moest passeren en zijn aandacht ergens anders op gericht was liep hij er zo langs kortom jonge beesten kunnen zich dus maar op weinig dingen tegelijk concentreren en door buiten met ze te wandellen leren ze dus een hoop

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:08

Als joue veulen gewoon goed mee loopt aan het halstertouw zou ik er lekker mee naar buiten gaan. Zou wel eerst met een pony/paard gaan die goed verkeersmak is. Zodat jouw veulen daar de kunst vanaf kan kijken en als ze iets eng vindt, daar rust kan vinden. Succes ermee!!!

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:46

Heej heej, ik heb een merrie veulen ongeveer 3/4 maand geleden gekocht, nu ondertussen een jaarling! toen ze 8 maand oud was kreeg ik haar, ik kon gewoon meteen de straat op, ze vond het echt geweldig!
ze was zo lief de eerste keer, ze vond het ook zo leuk dat ze iedere keer weer voor het hek gaat staan, omdat ze weer wil wandelen, en als de wandeling te klein is wil ze niet mee terug naar stal, en blijft ze stil staan vlak voor het hek, haha!
nu ik het een paar keer heb gedaan maakt ze er soms wel een spelletje van, en wil ze wel is stijgeren bokken, van blijdschap.
je moet dan gewoon consequent zijn.
en een tik over de neus geven, ze moet gewoon weten dat dat niet de bedoeling is.
maar het gaat steeds beter, hoe meer ik oefen met haar!
ik vind het zelf echt heel leuk om te doen.
je moet ook veel praten met ze praten.
ze wordt altijd wel heel moe na de wandeling, zo veel nieuwe indrukken enzo.
maar dat is niet verkeerd.
ze word zo goed verkeersmak, en went aan allerlij opstakels.
echt gaan doen is leuk Haha! !

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:52

ow en alles over oppassen dat hoefjes niet slijten. vind ik onzin, als er een woonwijk dicht in de buurt is lekker gaan wandelen leert ze het beste.
doe ik ook, en auto's rijden daar ook niet hard.
anderss gewoon zorgen dat ze de auto's aan ziet komen, als er een auto van achter komt, eventjes omdraaien. en aan de andere kant er tegen in lopen.
die van mij vond de eerste auto die ze zag niet eens eng, en reageerde er niet eens op.
de meeste houden er ook wel rekening mee.
en rijden automatisch togh wel zachter, zoals je vast wel weet.

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:56

Oja, de eerste x heb ik mijn shetlander ook meegenomen, zodat ze dat voorbeeld op kan volgen.
en ziet dat er niks is om voor de vrezen

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:38

mijn mening: hoe eerder de weg op hoe beter.
Mijn veulen liep vanaf 3 weken al af en toe 5/10 minuutjes samen met mama tussen het verkeer.
Ik denk dat het absoluut geen kwaad kan als je dit rustig opbouwt. Met 4 maanden was hij helemaal verkeersmak. liep gewoon langs de tractor, auto's, honden, kinderwagens en paraplu's.
Gewoon met 2 of 3 mensen de weg op gaan, iemand het veulen, iemand de moeder, en eventueel nog iemand die het verkeer een beetje kan regelen (m.b.t auto's die zeer snel naderen, of voor het in elkaar hoeken van irritante schoolkinderen die het paardje graag op hol willen zien slaan)
toen hij een half jaar oud was moest hij alleen mee wandelen. Dit gaat wel minder makkelijk, omdat ze dan veel onrustiger zijn als ze zonder moeder lopen, maar na verloop van tijd gaat dit steeds beter.
ook gewoon steeds een kwartiertje..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:27

@YuriiikO zou je voortaan alstjeblieft je bericht willen wijzigen ipv 3 berichten achter elkaar te plaatsen, dat is nergens voor nodig, je kan je eigen bericht gewoon nog aanpassen Knipoog (gewoon even op edit klikken)

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:30

najaa, wist ik niet!
Zie het ook nergens Staan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:32

En omdat jij het niet wist wijs ik je er even op Knipoog