Proef voorlezen: Herhalen wel/niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Proef voorlezen: Herhalen wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:18

1x herhalen, vaker mag ook niet. Ik vind herhalen erg prettig. Maar zou dat gewoon overleggen ook met je nichtje.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:32

Sansje schreef:
1x herhalen, vaker mag ook niet.

Waar is dat te vinden in de reglementen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:40

ik heb een keer op mijn kop gekregen van een jury dat ik twee keer deed voorlezen Haha!
en dat is een keer op de honderden keren, duis heb het me absoluut niet aangetrokken, ik denk dat die vrouw haar dag gewoon niet had.
buiten vind ik het absoluut fijn dat ze twee keer lezen, want idd door de wind hoor je het vaak niet. of gewoon weg door de concentratie Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:41

Ik zeg het meestal vrij ver van te voren (vind mijn zus prettig) en dan nog een keer vlak voor de oefening. Dat gaat ook in het Z2 nog prima.

EmVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:39

Herhalen mag. Het is wel de vraag of het nodig is; het komt natuurlijk niet professioneel over wanneer meerdere malen herhaald wordt en na een paar keer de proef gehoord te hebben, bij het oefenen bijv., ken je de proef denk ik...Ik ben van mening dat wanneer jij het storend vindt, jij de proeven uit je hoofd moet leren.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:38

Karin schreef:
Sansje schreef:
1x herhalen, vaker mag ook niet.

Waar is dat te vinden in de reglementen?

Kan het nergens vinden, maar heb vorige keer iemand -2 bezorgd door 3x te lezen. Jurylid sprak me hier zelfs op aan na de proef. Heb het toen geprobeerd op te zoeken, maar kan het niet vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:35

Als het nergens te vinden is in het reglement, dan is het IMO zeker niet terecht dat een jurylid daar punten voor in mindering brengt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:06

Karin schreef:
Als het nergens te vinden is in het reglement, dan is het IMO zeker niet terecht dat een jurylid daar punten voor in mindering brengt.

inderdaad
dan is het persoonlijke irritatie, en geen daadwerkelijke fout in de proef

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:25

Zolang je maar letterlijk de tekst leest mag je herhalen zoveel je maar wilt.

Het probleem blijft dat bepaalde juryleden nog teveel in het verleden leven en er zodoende eigen reglementen op na houden. Vooral zuidelijke juryleden schijnen er last van te hebben. Ligt de gemiddelde leeftijd daar hoger of is dat nog een NKB trekje?

Daar is punten aftrek in het topic hier er één van. Maar ga maar eens kijken naar andere topics op Bokt over toepassing van reglementen door juryleden. Kan je een hele bijscholingsavond en misschien wel meerdere mee vullen. Moeten die juryleden wel komen en dan nog bereid zijn om te luisteren en iets aan te nemen natuurlijk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:31

sja idd zitten hier in het zuiden erg veel oude juryleden, die hebben ook erge moeite gehad met de nieuwe proeven,
in veel proeven is het nog onduidelijk wanneer er presies doorgezeten moet worden en wanneer lichtgereden
en in de cat aB proef, staat er bijvoorbeeld bij mxk van hand veranderen, DAARNA arbeidsdraf
dus na de diagonaal moet er pas in draf worden gegaan, enkele oudere juryleden rekenden het dan fout, dat ze te laat in draf gingen, terwijl er dan geschreven had moeten staan, bij m van hand veranderen en arbeidsdraf...

maar dat is dan weer een ander punt, ik bedoel alleen dat idd ide ouderen moeilijker van hun wijze van jureren veranderen dan de jongere, die met de nieuwe lijnen zijn opgeleid

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:55

Ik vind het wel prettig om het 2 keer te horen..
Maar inderdaad in hogere proeven dan moet je wel heeeel snel lezen Knipoog

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:57

ik herhaal het altijd 2x, dus in totaal zeg ik het 3x Knipoog
maar ik lees ook wel snel, en ik schreeuw ernstig hard Clown , dus eigelijk is 1-2 x genoeg, maar ja, ze zal het maar net niet gehoord hebben..Tong uitsteken

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:48

Volgens mij mag het wel Lachen want er zit een meisje bij mij in de klas en die rijd officeel en ik ging een keer met haar mee kijken Lachen en toen las haar moeder ook gewoon 2 keer voor en de jury zij der niks van Lachen dus blijkbaar mag het Knipoog

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:48

Het mag volgens mij wel
maar zou ook aan je nichtje vragen wat die fijn vind
want het gaat uit eindelijk om haar
Succes

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:13

Ik herhaal ook veel - gaat in een B proef nog makkelijk.
Nog nooit wat van gehoord van jury - en mijn voorleesruiters vinden het oké.

Overigens heb ik één keer de fout gemaakt om tegen mijn instructrice-'met-luide-stem' gezegd dat ze extra duidelijk moest doen, omdat ik last van mijn oren had. Ik denk dat ze het twee stadjes verderop nog hadden kunnen horen. Clown

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:22

Ik herhaal altijd 1x Ja

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:11

Ik vind het zelf altijd erg fijn als iemand het nog een keer herhaald.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:14

Ik rijd wel vaker studentenwedstrijden en dan kun je nog wel eens opeens zonder het verwacht te hebben door zijn naar de volgende ronde en dan moet je dus ineens een andere proef rijden.. Meestal ken ik die ook niet en dan vind ik het wel fijn als het één keer herhaald word. Niet vaker want dan wordt het weer te rommelig.. Sommige proefstukken gaan heel snel en dan heb ik het liever één keer op het goede moment..

Zelf herhaal ik daarom meestal wel maar bij sommige stukjes word het gewoon te rommelig..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:19

persoonlijk vind ik het fijner als iemand het herhaalt, bijvoorbeeld, eerst ruim van te voren iets zeggen, en daarna als je de letter nadert

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:33

Zo deed ik het ook altijd: gelijk na een oefening de volgende noemen, en dan vlak ervoor nog eens (indien nodig verkort) herhalen. Dan hebben ruiter en paard een klein beetje de kans om zich voor te bereiden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:15

Ja ik vind het heel erg fijn als het herhaald wordt. Door de spanning gaat het soms langs me heen wat de voorlezer zegt en dan raak ik helemaal in paniek. Als ze het daarna nog 1 of heel soms 2x zeggen weet ik het wel Lachen

Vooral dingen zoals doorzitten/lichtrijden en rechter-/linkerkant moet ik altijd even duidelijk horen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:19

Ik herhaal altijd 1 keer. Als er echt vaak wordt herhaald vindt ik het zelf erg irritant.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:51

Ik herhaal altijd 1 keer, en als ik denk dat het niet goed overgekomen is desnoods nog een keer.
Ik lees ook een kleine meid voor, en voor die kids is het wel fijn dat je herhaalt, ze zijn gespannen of weten het even niet precies meer, dan is het toch fijn dat ze nog en keer kunnen horen wat ze ook alweer doen moesten.
Ik lees na een oefening de nieuwe voor en dan vlakbij de letter waar het gebeuren moet nog even een keer duidelijk.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:53

Duidelijk en op een hardere toon dan normaal praten ..
Enn .. 1x herhalen

zamiratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:11

Marl1tje schreef:
Hallo allemaal,
Omdat jullie zo geweldig gereageerd hebben in dit topic graag weer jullie aandacht voor het volgende. In mijn vorige topic ging het om het wel of niet letterlijk voorlezen van een proef.

Nu heb ik afgelopen zondag het proefje van mijn nichtje voorgelezen (en ze had 218 punten dus gehaald! Haha! ) en toen voel het me (achteraf toen wij al klaar waren) op dat andere voorlezers vaak 1 of 2 keer de zin herhaalde.

Omdat me dat uit het vorige topic niet duidelijk was geworden, heb ik dat niet gedaan, ik heb alles gewoon letterlijk voorgelezen, zoals me hier was aangeraden. Omdat ik nu min of meer gebombardeerd Knipoog ben tot vaste voorlezer van mijn nichtje (en oh dat vind ik erg, NOT Knipoog ) wil ik graag weten of dat nu wel of niet mag, dat herhalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

als ik de tijd heb herhaal ik altijd even de oefening