Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
*

Met chaps zijn je benen wel vrijer idd, je kunt makkelijker bewegen dan in een laars want die zijn een stuk stijver.
Leren laarzen zijn nog wel een stuk stijver dan rubberen laarzen, maar in de laarzen die ik heb heb ik wel veel ruimte, want ze zitten niet zo strak. Het nadeel aan leren laarzen is dat je ze wel goed moet onderhouden, maar ik vind dat opzich geen probleem.
Ong. 1x per week wrijf ik ze in met wat ledervet en dan zijn ze weer keurig en lekker soepel !!!
Het grootste voordeel aan leren laarzen vind ik dat ze een stuk warmer zijn dan rubberen laarzen. Nu rij ik met normale sokken in m'n leren laarzen en ik heb geen koude voeten, en met rubber laarzen had ik nu een paar skisokken over m'n gewone sokken aan gehad en nog met bevroren tenen gelopen !!!
Rubber laarzen zijn wel weer ideaal als je vaak door de bagger moet ofzo, of als je veel aan het rommelen bent op stal. Je spoelt het vuil er tenslotte zo weer af !!
Met chaps vind ik dat weer een groot nadeel, want je kunt ze niet afspoelen (wel wassen !!) en als ze nat regenen duurt het weer heel lang tot ze droog zijn...
Als er modder op komt krijg je dat er eigenlijk alleen af in de was, dat is wel erg onhandig. De chaps die ik had (de normale met rits van HH) gingen wel vrij snel stuk, het hangertje van de rits brak af en allebei de drukkertjes (onderaan) gingen tot 2x toe (na reparatie) stuk.
Ook het bandje onder m'n voet sleet erg snel af, het ging niet stuk maar toch... Ik vind leren laarzen dus het fijnst, maar als het in de zomer een keer bloedheet is zijn chaps ook erg relaxt !!! 
). Bovendien heb ik geen zin om steeds van schoeisel te wisselen en krijg ik door t vele zwemmen snel kramp in m'n kuiten, dan zijn chaps iets makkelijker dan laarzen
.... dus het ligt er maar net aan wat je zelf het fijnst vindt en WAT je met je nieuwe laarzen/chaps of wat dan ook van plan bent 

meestal net waar ik zin in heb. ik spring wel liever met chaps