crossmonster schreef:nu was bij ons ook de vraag of deze persoon wel een jurylid was, in de vademecum was ze niet te vinden.
de knhs zei van wel, maar ja als zij zouden bekennen dat ze idd geen jury was, dan zou er wellicht openbaarheid aan komen, en dat kan natuurlijk niet.
ik denk nog steeds dat ze geen officieel jury was, en in elk geval geen vakkundige.
KNHS jury's staan niet in het vademcum van dit jaar.
En ik snap je frustratie maar dit verschil in punten kan wel degelijk. Zij zal dan strenger jureren dan de gemiddelde jury die je treft, dat kan, zeker als ze vers uit de opleiding komen.
Maar ze had wel een netter antwoord kunnen geven, een jury moet altijd de gegeven punten kunnen verdedigen.
Wat de vijandige houding betreft: waar er 2 kijven hebben er 2 schuld zeg ik altijd. Als je soms ziet met wat voor gezellig gezicht ontevreden ouders/ruiters op je af komen is het logisch dat je als jury aangevallen voelt (en daarom blijven ook veel juryleden niet wachten tot na de prijsuitreiking, niet fijn, maar soms geef ik ze groot gelijk).
Kom op het kan niet altijd feest zijn, punten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.