Een 0 ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bruin

Re: Een 0 ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:27

Of................
Je rijdt een Kür op muziek. Ga je bij C halthouden en achterwaarts. Muziek neemt af in tempo en volume, nou ja je snapt het wel.
Zit de jury boven de C in een juryhok. Ziet je even niet meer.
Staat er op je protocol : achterwaarts 0, niet getoond.
Met een 2 en 'niet gezien' kun je dan nog vrede hebben, maar dit ................
Gelukkig hebben we de video nog, waar we verder maar niets mee gedaan hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 07:57

waarom zou een 2 of 3 in het B wel normaal zijn als je onderdeel vrijwel niet hebt laten zien? Een 1 is dan toch mooi omdat je langs de letters bent gereden, maar de essentie van het onderdeel, nl de overgang, heb je totaal niet laten zien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:32

En het is wel zo handig om de proef van tevoren dusdanig te kennen dat je wel weet dat er iets is, en de voorlezer alleen een geheugensteuntje is...

Het is wel jammer voor je, maar het is aan de jury hoe ze iets beoordelen. Is het niet uitgevoerd, dan zou het geven van een punt ook niet terecht zijn.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:36

Een 0 is gewoon terecht als er niets getoond is.

In dit geval is er geen spraken van "toch langs een letter rijden"of een ander voorbeeld wat genoemd wordt.

In dit geval wordt er een overgang gevraagd, deze moet ten eerste progressief zijn en ten tweede is het helemaal niet getoond.

Dus een 0 is in dit geval volkomen terecht.

Ik vind het sowieso onterecht dat er 4en gegeven worden als er iets niet getoond is. Dan krijgt een slechte poging al een 5 of 6 terwijl het nog nergens op lijkt.

Ik vind dat er zowel 0 als een 10 gegeven moet worden in de proeven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:39

Ik kreeg laatst een 5 voor de gebroken lijn in contra (M1) waar mijn paard wisselde bij de inzet van de wending Bloos!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:44

ik heb ook een x een 0 gehad haha,

ik had een 2 voor halthouden, ze wou niet stilstaan, en toen draaide ik zonder er bij na te denken een volte, dus -2,

2-2=0

x

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:42

Nou het was wel een officeele proef en ik heb ook gewoon de letters gevolgd
maarja ik laat het maar bij wat het is ... Ik ga gewoon niet meer bij die jury wedstrijd rijden Lachen

Inderdaad wel flauw het is maar een B proefje en dan ook nog niet voor de paarden..

Maarja op naar mijn volgende wedstrijd Tong uitsteken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:54

Ik vind die 0 ook onterecht. Bij ons zijn nog nooit nullen gegeven. Als iets niet getoont is dan krijg je een 3 of een 4. Maar nooit een 0.

Maar idd niet meer bij die jury gaan rijden...of gewoon onthouden dat je een overgang naar de stap moet maken...Knipoog

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:53

ik heb nog noooit een 0 meegemaakt.
wel een beetje vaag hoor dat je hiervoor een 0 krijgt.
Want eigelijk kon jij er helemaal niks aan doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:58

en dat laatste is totaal niet relevant.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:48

Ik heb ook al eens een 0 gehad in de B. Was de eerste wedstrijd met mijn zeeeeer zenuwachtige streskip Haha! Moest in de hoek in galop aanspringen, hij schrok zich een hoedje (van kabouters met spandoeken?? Knipoog ) en sjeesde door naar B. Daar de volte ingezet en alsnog aangesprongen. Maar had voor aanspringen in galop een 0. Ja, misschien zwaar voor de B, maar ik vond het niet erg. Ik had de overgang niet getoond (in ieder geval niet daar waar het moest Tong uitsteken ) en dan is een 0 terecht. Voor onderdelen die wel heel goed gingen ook 8ten en zelfs een 9 gehad. Kijk, DAAR kan ik iets mee. Dat zie ik liever dan een briefje met 5jes en 6jes.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:17

Ik heb met mijn fjord in de L2 ook een keer een 0 gehad, voor middendraf langs de lange zijde. Ik kende de proef wel, maar was met mijn fjord altijd heel gefixeerd op de middendraf. In meeste proeven over de diagonaal, alleen in deze proef langs de lange zijde. Ik kwam er zelf op X achter dat ik verkeerd ging, en reed daardoor een gebroken lijn. Het onderdeel middendraf langs lange zijde niet getoond en daardoor een 0 en had ik oude telling 154 punten en dus net geen winstpunt. Dit is een jurylid die naast de 0 ook achten en negens geeft.

Zelfde jurylid waarschijnlijk Mananeh? Degene die ik bedoel hebben we zondag ook. Tot zondag.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:24

ik heb een keer helemaal geen cijfer gehad voor een onderdeel. Het hokje was gewoon niet in gevuld. Ik ben toen gaan navragen en de jury zei dat ik het onderdeel niet uitgevoerd had, ik weet zeker dat ik het wel heb gedaan, ook mijn lezer was er van overtuigd. Maar ja, jouw woord tegen het hare.
Persoonlijk denk ik dat ze gewoon vergeten waren een cijfer in te vullen. Omdat ik met cijfer evengoed geen winst had gereden heb ik het er maar bij gelaten, maar slordig was het wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:58

Als het onderdeel niet uitgevoerd was had er een nul moeten staan. Dus ze is het dan gewoon vergeten in te vullen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:02

Erg slordig dan van zowel rekenkamer als jury....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:04

0 betekend niet uitgevoerd. Ze heeft wel het recht om een 0 te geven, want
je hebt het idd niet uitgevoerd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:18

Je weet dat er in de dressuursport raar wordt berekend. Het is maar net wat voor jury je hebt. Ik vind een goeie jury als er zowel een 0 als een 10 gegeven wordt. Van alleen maar 4,5,6,7 wordt ik altijd een beetje simpel. Zo nietszeggend..

Maarja, dat is nou eenmaal de dressuursport.. het gaat om de MENING van je jury, vinden zij je goed dan scoor je hoger, vinden ze je slecht dan scoor je lager.. om over vriendjes politiek maar te zwijgen..

Nee, een balk is een balk en een weigening gewoon een weigering.. dit is tenminste duidelijk voor iedereen..

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:50

Lisenka schreef:
Ik heb met mijn fjord in de L2 ook een keer een 0 gehad, voor middendraf langs de lange zijde. Ik kende de proef wel, maar was met mijn fjord altijd heel gefixeerd op de middendraf. In meeste proeven over de diagonaal, alleen in deze proef langs de lange zijde. Ik kwam er zelf op X achter dat ik verkeerd ging, en reed daardoor een gebroken lijn. Het onderdeel middendraf langs lange zijde niet getoond en daardoor een 0 en had ik oude telling 154 punten en dus net geen winstpunt. Dit is een jurylid die naast de 0 ook achten en negens geeft.

Zelfde jurylid waarschijnlijk Mananeh? Degene die ik bedoel hebben we zondag ook. Tot zondag.

JAHAA, is idd die man jah. Haha!

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:44

ik heb afgelopen zomer ook nullen op mijn protocollen gehad tijdens de regiokampioenschappen...
moest slangevolte in galop, dus ook contra,maar mn pony was zo gespannen dat hij telkens changeerde..
nja, dan zak je wel een eind naar onder, maar aan de andere kant niet getoond=niet getoond, dus die
nullen waren zeker terecht Clown

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:25

Ik heb ook wel eens een 0 gehad. Pony viel 2 meter voor de letter uit de galop, had dus geen tijd meer om het te herstellen. Toen kreeg ik een 0 voor het terugnemen 'niet getoont' stond er, omdat ik dat dus al eerlijk perongeluk had gedaan..

Vriendin van me reed een volte met doorzitten, paard sprong 2 pasjes in galop aan, kreeg ze een 2. Ook al zo streng.

Maar goed, 't blijven jury's Lachen

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:25

hier de foute voorlezende moeder,

de 0 was wel terecht, wel banketstaaf natuurlijk voor een kind wat haar best doet in de Bdressuur.
vind wat dat betreft dat de jury wel iets kindvriendelijker mag zijn.
noteer gewoon op het protocol wat de minpunten zijn en waaraan ze moeten werken en geef normaal een lager cijfer.
wat heeft een kind eraan om helemaal de grond ingestampt te worden en geen lol meer in het rijden van wedstrijden zou krijgen omdat ze verschrikkelijk laag gejureerd word.
vooral in de B dressuur.
laat de kinderen lol hebben in hun sport en noteer het zo dat ze er wat van leren kunnen.
en vooral niet tegen een kind zeggen als ze heeft gegroet dat ze een 0 erbij heeft staan want zie daar echt het nut niet van in. zet het op het protocol en ook waarom ,dan komt het ook wel over.
maar ondanks de 0 was het een nette proef die toch nog 176 punten had. (en dat met een tinkertje)
de andere proef werd beloond met 186punten , de pony superbraaf dus onze dag was toch wel goed.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:28

sorry ben het niet vaak eens met de jury maar in dit geval wel. niet getoont= ook geen punten en dus een 0. had je het over gedaan had je een gewoon cijfer gekregen en -2. daarbij vind ik het onterecht dat je je moeder verwijt dat ze het niet heeft voorgelezen. jij moet als ruiter de proef uit je hoofd kennen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:46

Urose schreef:
Een 0 klinkt wel heel zwaar. Maar in feite moet de jury het wel geven. Een 0 staat voor niet getoond. En die ovrgang was dus idd niet getoond. IS natuurlijk niet leuk, maar regels zijn regels Ach gut

Ja zo is het gewoon

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:23

hildetc schreef:
sorry ben het niet vaak eens met de jury maar in dit geval wel. niet getoont= ook geen punten en dus een 0. had je het over gedaan had je een gewoon cijfer gekregen en -2. daarbij vind ik het onterecht dat je je moeder verwijt dat ze het niet heeft voorgelezen. jij moet als ruiter de proef uit je hoofd kennen.

je moet leren lezen, ze verwijt me niets.
had het over het hoofd gezien maar dat is niemand te verwijten.
onterechte opmerking van je dus...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:26

Je hebt het niet getoond maar een 0 op zijn minst een 4 lijtk mij
nog nooit mee gemaakt !!