Op de manege was het verplicht om met cap te rijden. Heb een tijdje zonder cap gereden, maar door allerlei gekke capriolen en wat botbreuken heb ik toch maar mijn cap uit voorzorg opgezet. En nu voel ik me kaal als ik mijn cap vergeet op te zetten, wat maar sporadisch voorkomt.
ik ben slecht, erg slaecht, ik rijd vaak zonder cap...alleen bij de moeilijk of erg jonge onwennige dieren maar ja, je paard kan ook gewoon struikelen , je paard kan ook in een hindernis vallen etc etc ... het zijn en blijven vluchtdieren en hoe mak ze ook zijn , ze kunnen altijd ene keer schrikken
dus sja, eingelijk moet ik hem gewoon dragen maar ik vergeet het nog wle eens gemakshalve
als er nog eens rijfoto's van me komen zal iedereen mij ook op het niet gebruiken van een cap wijzen omdat ik het heel eerlijk onverantwoordelij,k vind om zonder te rijden niet alleen naar jezelf, maar ook naar de mensen om je heen (ouders, vrienden, naasten) en degene die ook meebetalen aan je ziekenhuisverblijf en je revalidatie als je een hersenbeschadiging oploopt die voorkomen had kunnen worden door een cap
de sport is al risico vol van zichzelf, kleine moeite om jezelf een beetje te beschermen
Ik heb eigenlijk nooit zonder Cap gereden.. bij onze manege is het verplicht namelijk. Zonder zou ik waarschijnlijk ook nooit doen, veel te bang dat ik hard val ofzo
Wel heb ik weleens op een shetje gereden zonder cap
Het begon natuurlijk op de manege waar het moest. Op mijn shetjes deed ik in het begin wel een cap op maar later niet meer omdat ze me er toch nooit afgooid (ik weet het ze kan een keer schrikken maar als ze schrikt geeft ze alleen een bibber en dat is nog maar 1 keer gebeurd )
Gelijk vanaf het begin. Nu zet ik hem op als ik bij de manege gearivveerd ben omdat ik een keer een paard zijn neusriem goed deed, hij bewoog zijn hoofd en KABANG, ik knalde tegen de muur
Toen ik geboren werdt, zag ik het licht al. Ik dacht namelijk meteen: "Ik ga later als ik groot ben met cap rijden." Nee, op onze manege was het altijd verplicht.. En mijn verzorgpaardje is echt hardstikke braaf, maar je weet maar nooit. Veiligheid voor alles
'Vroeger' reed ik altijd mét, toen verslapte het wat en reed ik ook regelmatig zonder, tot ik een behoorlijk ongeluk heb gehad met de pony, ik had gelukkig niets aan mn hoofd maar hij had wel op mijn buik en op mn schouder gestaan, dat scheelt dus maar paar cm van mn hoofd. Toen mocht ik van mn moeder absoluut niet meer zonder cap rijden..... dat was in '99 Daar heb ik mij ook plechtig aan gehouden tot de laatste periode, ik rij eigenlijk best vaak weer zonder cap op mn eigen paarden. Op die van anderen trouwens nooit!
Best slecht maarja, ik moet t me eigenlijk weer 'aanleren'
Ik rijd altijd, aaaltijd met cap. Ik heb een tijdje een paard zonder cap gereden, maar ik voel me er toch niet goed bij. Ik voel me gewoon beter met cap ( ter vergelijking, in de auto zou ik het liefst ook met een helm op zitten ). Edit: zie maar in mijn onderschrift, van de week was het weer een keer raak, met een oh zo brave merrie ( die alleen niet zo goed reageerde op een tikje, oeps vergeten erbij te zeggen door de eigenaar )
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 04-02-07 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb niet genoeg verstand om het te beschermen. ik rijd mijn eigen paard zonder cap, alleen met wedstrijden heb ik hem op. Op mijn paard moet je ook echt je best doen om daar af te willen vallen Op andere paarden heb ik hem altijd braaf op.
Toen ik op een neurologische afdeling ging werken. Wel eens gesprekken proberen te voeren met mensen met een hersenschudding of zelfs hersenkneuzing??? (dan wel zo ernstig dat je opgenomenmoet worden) Dan heb ik het nog niet over bloedingen die her en der kunnen ontstaan.
Dat heb ik er niet voor over. (alhoewel de wind door je haren voelen in galop natuurlijk prachtig is)
Toen ik gelanceerd werd en met mijn caploze hoofd op het asfalt terecht kwam. Met 7 hechtingen vond ik dat ik toch maar aan de cap moest...maar als het heel warm is laat ik hem nog wel eens af.
ik heb altijd een cap op maar ik moet nu weleens een andere aangezien mijn champigon wat uit de mode is en nogal wat klappen heeft gehad! maar bij ons op stal is het verplicht om met cpa te rijden dus dan doen we ook braaf ik rijd wel eens bij een vriendin van me en heb hem dan niet bij maar dan vind ik toch maar niets hoor!
Naja soms denk ik , ik kan wel even zonder cap gaan rijden.Als je dan toch wel je cap op heb en verschrikkelijk hoog en ver gelanceerd word dan ben je toch wel blij dat je hem op heb Dus ja echt zonder rijden doe ik niet.
Omdat het verplicht werd bij ons op stal om met cap op te rijden... Daarvoor reed ik altijd zonder, ook met buitenrijden, springen e.d. Achteraf geeft een cap mij nu wel een wat veiliger gevoel, geen idee waarom, maar ik voel me nu prettiger met
Toen ik wat ouder werd, en na een lelijke val van een paard. Sindsdien draag ik altijd een cap! Vroeger reed ik vrijwel nooit met een cap maar toen dacht ik nog dat mij nooit wat kon overkomen
Ik reed toen ik 10 was met cap op de manege omdat dat moest. Daarna is het een heel aantal jaar stoer geweest om zonder te rijden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die oude caps naar mijn idee zeer weinig bescherming gaven. Toen mijn oude paard oogproblemen kreeg en buiten weleens ineens kon flippen ben ik weer een cap gaan dragen. En nu op mijn jonge paard heb ik hem uiteraard ook weer op. Echter de merrie die ik bijrijdt daar draag ik in d ebak geen cap op. Tijdens buitenritten wel. Als ik ga buitenrijden, al is het nog op het braafste paard, dan voel ik me veiliger met cap.
Op de manege waar ik op mijn 12e ging rijden was een cap niet verplicht, toen ben ik gestopt met met cap rijden (behalve met springen). Een half jaartje geleden kreeg ik een nieuw verzorgpaard en die heb ik nog nooit zonder cap gereden, ik ben er nu ook alweer helemaal aan gewend en die caps van tegenwoordig zitten best goed. Mijn oude verzorgpaardje rijd ik nog steeds zonder cap, eigenlijk gek nu ik erover nadenk. Ik ben gewoon te lui om met die cap op en neer te fietsen.