Een echt scheurvast deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mettetje

Re: Een echt scheurvast deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:13

Ik heb al 3 jaar de Imperial Riding Tornado. Deze deken is "maar"" 1200 D, zo stevig als wat! De stof lijkt op een mix van Nylon en Canvas, zonder naden bij de staartflap (de geliefde bijtplek). Enige nadeel is de voering. Die is maar 200 gram, dus voor mijn paard nu te koud.

De Harry horse regendekens van vroeger zijn ook sterk. Die van tegenwoordig zijn in mijn ogen niet zo best meer! Overbodige naden op de kont ipv meegnaaid in bies/staartflap, enz.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:54

Ik heb nu een Bucas en ben er super blij mee. Heb al redelijk wat merken gehad.

S&K is altijd heel gebleven en wat suepr goed waterdicht
BR gingen alleen maar kapot, hadden wel een betere pasvorm maar waren niet altijd even goed waterdicht
Mn Bucas ligt super blijft keurig heel en is perfect waterdicht

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 19:21

Ik ben nu dus aan het twijefelen...
Als ik mijn dekens inspuit met een antibijt middel dan blijven ze heel. Dus dat spul werkt wel (heb het er nu een week opzitten).
Ik kan nu een dekenset kopen voor 132,- 3 dekens (0, 150 340 gr) maar wel 900 D.
Of ik kan losse dekens kopen met meer D maar dan ben ik duurder uit...

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:43

hoi, ik meld me ook even want de dekens van mijn paard worden ook kapt gebeten door een andere paard, ik heb er wel anti bijt spul op zitten maar dat werkt niet. Weet iemand nog iets anders dat je op de deken kan smeren?
ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe deken voor dit seizoen te kopen aangezien ik voor deze winter al nieuwe dekens aan had geschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:46

Je moet het maar willen, zelf ook noot geprobeerd, maar wat paarden stront erop te smeren blijkt te helpen Tong uitsteken