Vraagje M2 proef 20

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: Vraagje M2 proef 20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:02

Ik ga op 17e M2 debuut rijden en ik dachte dat het tussen d en k moest aanspringen. Ik ga weer eens goed oefenen in de binnenbakkie van 15x30 Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind zelf een erg krap bochtje en zeker voor mijn groot, lang paard!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:41

Tipje: Maak je keertwending haast bij de hoefslag zodat je veel tijd hebt voor de overgang, spring iets voor D aan, Rij vervolgens geen scherpe wending, maar maar een klein slingertje door hem al verder dan normaal voor een wending naar links in te stellen om communicatiestoornissen te voorkomen. Gebruik vervolgens goed de hoek en geef vlak voor de hoek extra been. Het is namelijk niet de wending bij K die moeilijk is (dat is immers gewoon linksaf), maar de direct daaropvolgende hoek waarin je groot risico op impulsverlies hebt.
Veel succes in je debuut.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:47

Oh men ook ik ga mijn debuut maken maar dan een week later en deze oefening is echt vreselijk!!! Alfons is 1.82 en die keertwendingen zijn tot op heden dus het allergrootste probleem. Ik oefen ze dus ook heel vaak en pak dat galop aanspringen er direct achteraan, maar dan die bocht!!!! Dat is echt erg. Gelukkig krijg ik m nu vrijwel direct best heel verzameld en dat is dus echt de enige manier om normaal die bocht door te komen....Vind het wel één van de meest pittige dingen in die M2 proeven hoor!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:30

Sizzle schreef:
Tipje: Maak je keertwending haast bij de hoefslag zodat je veel tijd hebt voor de overgang, spring iets voor D aan, Rij vervolgens geen scherpe wending, maar maar een klein slingertje door hem al verder dan normaal voor een wending naar links in te stellen om communicatiestoornissen te voorkomen. Gebruik vervolgens goed de hoek en geef vlak voor de hoek extra been. Het is namelijk niet de wending bij K die moeilijk is (dat is immers gewoon linksaf), maar de direct daaropvolgende hoek waarin je groot risico op impulsverlies hebt.
Veel succes in je debuut.

die tip kan ik goed gebruiken Ja