Zadel beschadigt door paard van mederuiter.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Zadel beschadigt door paard van mederuiter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:31

De vraag is dan van wie was die hoef Tong uitsteken
Ik als mogelijke veroorzaker en verzekerde zou er op zich ook niet zo moeilijk over doen, maar wat doet de verzekering?
Dat je iets niet gelijk ziet... kan gebeuren.. maar het lijkt me toch dat je na het constateren gelijk de telefoon pakt en het een en ander gaat proberen te regelen..
en het niet op z'n beloop laat... Want wie zegt nu dat dit het zadel is dat het paard op dat moment droeg? En niet het zadel van een stalgenoot?

@TS: Ik hoop en duim voor je dat alles keurig en naar tevredenheid geregeld gaat worden Ja

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:59

een zadel is niet goedkoop, laat je die persoon de kosten ervan betalen want als je weet dat je je paard niet aankan dan moet je ook niet altijd zo snel concours gaan rijden.. Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:00

De betreffende stal zegt gewoon dat het rijden van een wedstrijd op eigen risico is en dat we geen aanspraak kunnen maken op hun verzekering.
Dit is natuurlijk ook wel zo maar toch jammer.
Als ik me zadel wil laten maken kost dit 600 euri.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:02

Waarom heb je dat niet inneens vermeld aan de ruiter? Op het concour zelf?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:05

Omdat ie al weg was.... en ik was zo geschrokken van die hoeven langs me rug dat ik daar niet gelijk bij stil stond..

Bonitakonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:08

nee heb je en ja kan je krijgen dus hopelijk lukt het om te vergoede want zo zadel is nou eenmaal niet goedkoop.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:05

Ik vind het altijd zoo jammer dat mensen zo moeilijk doen! Je bent voor zulke dingen verzekerd! Waarom zal je je verzekering dan niet laten uitbetalen? (Begrijp me goed, HUN verzekering dus..) Ik snap het dat je eerst van de schrik bent bekomen, en toen pas je zadel hebt gezien..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:07

Ja dat dacht ik dus ook. Misschien vrijwilligers die zich aanbieden? Haha...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:12

PaTriiCiiaa schreef:
een zadel is niet goedkoop, laat je die persoon de kosten ervan betalen want als je weet dat je je paard niet aankan dan moet je ook niet altijd zo snel concours gaan rijden.. Bloos

Wat een onzin, elk paard kan weleens gek doen, het zijn namelijk dieren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:14

Dinger schreef:
Ik vind het altijd zoo jammer dat mensen zo moeilijk doen! Je bent voor zulke dingen verzekerd!

Vaak omdat mensen dus niet weten dat zulke dingen onder hun verzekering vallen Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:05

Maar dat er ook mensen bestaan die verzekeringen uitbuiten via zulke mensen.... soms ook dezelfde mensen die niet snappen waarom premies verhoogd worden Haha!

en jij kun je verzekering niet laten uitbetalen, enkel de schade melden, en als het verzekerd is en kloppend is betalen ze uit....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:25

TeeGee schreef:
De betreffende stal zegt gewoon dat het rijden van een wedstrijd op eigen risico is en dat we geen aanspraak kunnen maken op hun verzekering.
Dit is natuurlijk ook wel zo maar toch jammer.
Als ik me zadel wil laten maken kost dit 600 euri.

Heb je een rechtsbijstand?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:12

600 Euro is wel heel veel geld inderdaad.
Wat zonde dat je niet gelijk toen je thuis was gebelt hebt.
Na een week zou ik denk ik ook mijn wenkbrauwen even ophalen en niet zomaar mijn verzekring laten uitbetalen.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:16

Ik snap wel dat de stal zich niet aansprakelijk stelt. Wedstrijden rijden is ook voor je eigen verantwoordelijkheid.

Tenzij, de schade door een ander wordt veroorzaakt. Zoals in jouw geval. Maar ook nu is de stal niet aansprakelijk maar de de eigenaar van het paard, welk paard jouwn zadel heeft beschadigd. Je kunt het best er proberen achter te komen wie de betreffende ruiter was. Een beetje aardige ruiter zal zich erin kunnen vinden en kan zich op aansprakelijkheidsverzekering aanspreken. Het zadel kan dus gerepareerd worden met het geld uit de verzekering van de eigenaar van het paard.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:37

600 euro!!! voor een schaaf, die niet eens echt zichtbaar is????? ( anders was het jou of de omstanders al veel eerder opgevallen niet waar!)
Je hebt er vast bijverteld dat het voor de verzekering is....
Sorrie, maar als dit mij overkwam zou ik denken dat je er een slaatje uit wilde slaan! Eerst maar een svoor een second opinion gaan.

Je kan voor dat geld een kompleet nieuwe bovenkant bestellen...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:29

Er moet ook een compleet nieuwe bovenkant op als ik dat stukje wil laten maken en dat kost €300. Vandaag met de stubben fabriek gebeld door de winkel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:42

600 euries?? je eigen zadel erbij inruilen en je hebt een nieuw zadel en niet 1 die verbouwt is...

Ik kan me wel voorstellen dat die stal het niet naar hun verzekering doet... had ik ook niet gedaan een week na dato (maar dat had ik al eerder geschreven Lachen )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:30

idd, ik ben het ( dat snapte je ws al) met je eens.

Typisch gevalletje van.... verzekering???? hieperdepiep hoera!!! geld, geld , geld!

Ik zou met zo'n offerte echt niks meer doen als ik je geraakt had! Dan mag je gaan bewijzen dat dit door mijn paard is gekomen! En dat lukt dus nooit, want bewijzen is iets heel anders dan aannemelijk maken!

Niet dat ik dit nu jou in je schoenen schuif, maar wel de winkel!
En zo te horen niet eens een zadelmakerij, ze hebben het meteen over bellen naar Stubben....
Lekker makkelijk! Als iemand mijn peugeotje beschadigd, vraag ik om raad bij een schadebedrijf, niet bij Peugeot in Frankrijk!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 17:34

Ik vind het een beetje belachelijk dat je denkt dat ik op geld uit ben, ik baal gewoon dat mn zadel beschadigt is.. Daarnaast krijg je je geld pas als je zadel gemaakt is. Ik kan dus niet het geld zomaar in me zak stoppen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:36

Ik zou me niet zo makkelijk laten afschepen.
Ik vind dat een week erna bellen wel erg laat is maar ze zijn gewoon verzekerd neem ik aan.
Gewoon blijven bellen en desnoods een aangetekende brief erbij.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 17:38

Dat ik niet gelijk heb gebeld, deden ze niet eens moeilijk over. Wedstrijd was op eigen risico zeiden ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:39

misschien kun je dat eens navragen bij het wedstrijd secretariaat, hoe het zit met eigen risico tussen 2 ruiters

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 17:50

ja dat kan wel maar ik wil er ook geen groot drama van maken. Je ziet elkaar toch elke week op concours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:11

Dan houd het snel op....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:11

Een verzekeringskwestie hoeft helemaal niet zo moeilijk te gaan. Ik heb een tijdje geleden iets soortgelijks meegemaakt: mijn paard beschadigde door een stom ongelukje de zitting van het zadel van een stalgenote. Een behoorlijke beschadiging. Voorgelegd aan de zadelmaker, het zou best een aardige reparatie worden (die moest sowieso uitgevoerd worden, of het nou wel of niet door de verzekering vergoed zou worden) maar de kosten waren nog geen 200 euro. Even met mijn tussenpersoon gebeld, uitgelegd wat er was gebeurd en gevraagd of het vergoed zou worden. Dat was geen probleem volgens hem. Hij stuurde mij een schadeformulier waar ik een kopie van de bon (die was handgeschreven, dus gespecificeerd) bij moest doen, spulletje naar mijn verzekering gestuurd en het is zonder problemen binnen een week uitbetaald. Gewoon op mijn WA-verzekering dus.

In dit geval denk ik dat het wat lastig wordt wat betreft 'bewijslast' omdat je niet direct bij de andere partij hebt gemeld dat je schade had. Zeker omdat het toch wel een opvallende beschadiging moet zijn, je kunt je dus ook niet echt beroepen op 'ik zag het gisteren pas'. Misschien is het de moeite waard om toch contact op te nemen met die betreffende ruiter? Nee heb je, ja kun je krijgen.