Voernijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Re: Voernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:48

Hmmm...misschien kan het ook wat vriendelijker, zonder te slaan, maar dan moet je zelf erg consequent zijn! Dit is wat ik bij mijn nijdige dame doe: Ik sla haar even over met voeren! Psychisch best wel gemeen, maar wat zij doet (stampen, schrapen, dreigen) met haar 550 kilo, is ook geen pretje. Bedenk wel dat je iedere keer het nijdige gedrag beloont door (uiteindelijk) voer te geven, voor de pony dus reden om er mee door te gaan!

Geef dus pas voer als ze lief doet (oortjes naar voren, wachten bij de voerbak)! Stampen? Dan geen brokken. Dreigen? Dan geen brokken! Lief? dan een beetje brok in de bak. Brokjes op? Dan alleen meer als ze lief is! Gaat ze weer dreigen, of bedelen, dan geef je niks, loop je de stal voorbij en NEGEER je haar! Je moet hiervoor sterk in je schoenen staan en even doorzetten. Bij die van mij werkte het. Al ging ze op haar kop staan, ze kreeg geen eten. Tot ze braaf achter haar voerbak ging staan wachten met een verbaasde blik Haha! . Toen heb ik haar brok gegeven, dat was immers hoe ik het graag wilde zien! Geloof me, dat hebben ze heeel snel door hoor, dus je hoeft niet zo lang psychisch "oorlog" te voeren. Maar beloon niet het foute gedrag, alleen het GOEDE! Anders gaat het nooit over. Succes!

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:40

als het mijn paard zou zijn zou ik het negeren omdat zijn stal zijn teretorium is en het is zijn voer.
veel paarden willen gewoon met rust gelaten worden als ze voer krijgen en eten.
ik moet er ook niet aan denken dat mensen tegen me gaan schreeuwen of gaan dreigen met een zweep terwijl ik eet , bv beetje cru gezegd misschien.
gewoon accepteren en pas in de box komen als het voer op is.
succes hoor gr

erniexnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:17

Er wordt gezegt dat voernijd niet opgelost kan worden het blijft er altijd in zitten, Eeen vriendin van mij eheft een pony die al eens iemand in het hoofd heeft gebeten van voernijd

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:58

erniexnena schreef:
Er wordt gezegt dat voernijd niet opgelost kan worden het blijft er
altijd in zitten, Eeen vriendin van mij eheft een pony die al eens
iemand in het hoofd heeft gebeten van voernijd

Voernijd kan idd nooit opgelost worden, maar wel lichter gemaakt worden. Het gaat hier om de veiligheid, er moet iets aan gedaan worden, als je het beestje gewoon zijn gang laat gaan maak je het alleen erger.