hoe kan dit? verliespunt B

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: hoe kan dit? verliespunt B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:34

Als je de KNHS op belt krijg je heel duidelijk het antwoord op de vraag kan je een verliespunt rijden in de B?: Ja, dat kan.

Maar je kan niet in de min komen, dus minder dan B+0 kan niet.
Maar je kan wel degelijk een verliespunt rijden. Knipoog

Iemand die ik ken is dan ook van B+11 naar B+9 gegaan en reed dan dus ook 2 verliespunten. Erg l*ullig, maar zeker mogelijk!

De regelementen kloppen ook niet meer altijd (die op internet staan), vaak de regelementen die de verenigingen hebben kloppen vaak wel/beter. Knipoog

Maar een verliespunt is dus zeker wel mogelijk! In de min komen niet.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:36

Nja, verliespunten vind ik nergens op slaan..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:38

Quir, dan mogen ze eens aanwijzen waar dat staat in het reglement. Ik heb er geen last meer van, maar hier zou ik formeel protest tegen indienen.

Ik gebruik het officiele disciplinereglement van de knhs site, uitgave 1/4/2006 en dat is nu geldig.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-01-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:45

Hoe komt ze nou weer aan 143 punten, ik weet niet hoe ze dat voor elkaar krijgt.
Waarom had ze zulke lage punten??

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:47

Quir schreef:
De regelementen kloppen ook niet meer altijd (die op internet staan), vaak de regelementen die de verenigingen hebben kloppen vaak wel/beter. Knipoog

En waarin verschillen volgens jou dan de reglementen die de verenigingen hebben met die op de site van de KHNS staan? Ik doe namelijk zelf het secretariaat van een vereniging, en inderdaad krijg je dan één keer per jaar het nieuwe reglement toegestuurd, dat is dus niets anders dan de geprinte versie van het reglement op de site met een kaft er om.
Als die 'iemand die jij kent' inderdaad is teruggegaan van B+11 naar B+9 doordat die verliespunten zou hebben gereden in de B zou ik ook onmiddelijk bezwaar aantekenen, want dat is dan waarschijnlijk een ietwat overige actie van iemand op de uitslagverwerking geweest. Verliespunten in de B horen gewoon echt niet geregistreerd te worden! (Van onze vereniging werd er namelijk ook eens een B-combinatie uitgesloten, dat zou officieel dus 2 verliespunten opleveren, dat zou deze combinatie niet eens zo slecht uitgekomen zijn vanwege het feit dat ze bijna tegen de bovengrens van de winstpunten aan zaten en nog naar de regio mochten, maar die verliespunten zijn gewoon nooit geregistreerd).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:48

bovendien zou dat ook nog eens bij de resultaatverwerking van de KNHS naar voren moeten komen, want daar wordt pas bepaald dat het uitsluiting is en dus 2 verliespunten. Op coupons wordt toch ook nooit genoteerd dat het 1 wp is Verward

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:49

Wat is dat nou weer voor rottigs? De reglementen op internet moeten gewoon up to date zijn, dat is verdikkeme het enige waar je als nog-niet-lid houvast aan hebt. Echt, ik heb vroeger met veel plezier wedstrijd gereden maar ik heb mijn startkaart nog niet in huis en ik heb al ronduit de schurft aan die KNHS Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:50

Die reglementen zijn ook up-to-date, ik snap niet helemaal maar die eerdere opmerking vandaan komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:53

ik hoop het echt, want ik ging de eerste tijd puur voor de ervaring, omdat je in de B toch niks te verliezen hebt Scheve mond

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:06

Lielle schreef:
bovendien zou dat ook nog eens bij de resultaatverwerking van de KNHS naar voren moeten komen, want daar wordt pas bepaald dat het uitsluiting is en dus 2 verliespunten. Op coupons wordt toch ook nooit genoteerd dat het 1 wp is Verward

Die bedoelde ik ook met 'iemand bij de uitslagverwerking', sorry, niet helemaal duidelijk neergezet Bloos

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:12

hoe of wat om de punten daar ga ik niet op in.

het is mijn goed recht omiets na te vragen als ik wil wetenhoe het zit. en aangezien ik nu dus iemand ken die er heel erg mee zit en dus erge twijfels heeft over dit oordeel en gevraagd heeft wat ze er tegen kon doen, vraag ik het hier dus.

ik wil zelf weten of het kan of niet, in de toekomst krijg ik toch ook weer met de B te maken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:47

Het mag officieel niet. Maar ze hebben bij ons ook eens 2 verliespunten in de klasse B in rekening gebracht. Dat was een fout van de KNHS.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:38

gekke_koei schreef:
hoe of wat om de punten daar ga ik niet op in.

het is mijn goed recht omiets na te vragen als ik wil wetenhoe het zit. en aangezien ik nu dus iemand ken die er heel erg mee zit en dus erge twijfels heeft over dit oordeel en gevraagd heeft wat ze er tegen kon doen, vraag ik het hier dus.

ik wil zelf weten of het kan of niet, in de toekomst krijg ik toch ook weer met de B te maken.

ten eerste rianne is er niemand die een oordeel heeft gegeven over desbetreffende lid.
feit blijft dat als zij dermate slecht rijd en haar paard totaal niet onder controle heeft in of buiten de ring is het imo veiliger als zij voorlopig ook niet in de springring verschijnt voordat er ongelukken gebeuren.

dit weet zij ook want ik heb haar hetzelfde verteld.

feit blijft dat je als rv toch een soort van verantwoordelijk bent voor je leden. en in dit geval zou het zowiezo verliespunt of geen verliespunt volstrekt roekeloos zijn om met deze combi in de spring ring te verschijnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:50

Het lijkt me dat de persoonlijke mening van de vereniging en van de KNHS los hoort te staan van de regels. Het zou een zootje worden als dat door elkaar ging lopen.
Als er in de B geen verliespunten worden geregistreerd, zoals het altijd is geweest, moet dat gecorrigeerd, wat de persoonlijke mening over de combinatie dan ook is.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:56

Als je in welke klasse dan ook een winstpunt haalt en daarna een verliespunt blijf je de rechten houden van die klasse +1 wp.
Voorbeeld: ik reed 1 wp in M1 en de week daarop een vp. Ik heb KNHS gemaild of ik nu toch met een ander paard direct M1 mocht starten en of mijn paard door iemand anders in de M1 uitgebracht mocht worden.
Het antwoord van de KNHS was: ja, als je een winstpunt hebt gehaald in de klasse blijven de rechten die je daardooor hebt verkregen gelden, ook als je vp hebt behaald.

Zou ook wel krom zijn, als je eerst B+1 bent en dan gaat springen. Je zou een vp krijgen in de B, dan mag je daarna opeens niet meer springen.

Of je hebt een wp in de M1 start een ander M1 geklasseerd paard.
Rijd met het eerste paard een vp, zou je met het andere paard opeens alleen L2 mogen starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:15

Uit de nieuwe reglementen vanaf april:

a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand
van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering
worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Go jij! Go jij!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:25

Urielle schreef:
Het lijkt me dat de persoonlijke mening van de vereniging en van de KNHS los hoort te staan van de regels. Het zou een zootje worden als dat door elkaar ging lopen.
Als er in de B geen verliespunten worden geregistreerd, zoals het altijd is geweest, moet dat gecorrigeerd, wat de persoonlijke mening over de combinatie dan ook is.

de mening van de rv staat hier buiten maar wij hebben wel de veiligheid van onze leden en van ruiters die bij ons komen starten hoog in het vaandel staan.

wij al svereniging hebben contact gehda met een mevr. van rz van de knhs (naam is via pm te horen)
en daarin werd mede gedeeld dat er bij verliesgereden proeven in de b de winstpunt die er stond geschrapt zou worden zodat betreffende combinatie op 0 staat.
in de b kan je niet op -1 komen te staan.
dus als rv hebben wij naar juiste wegen gehandeld en geinformeerd bij het juiste orgaan.

dat er dan mensen zijn die het verhaal zonodig ook op internet moeten zetten terwijl het niet hun eigen situatie betreft kunnen wij niks aan doen. dat de knhs er een naar alle waarschijnlijkheid een 2 lezig qua reglementen op nahoud kunnen wij ook niks aan doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:52

Oke, echt duidelijk ben ik dus niet geweest.
Maar als er een nieuwe regel is, wordt die (meestal) door gestuurd naar de vereniging, dit wordt niet (altijd) meteen/direct aangepast op de internet site...

Ik zal het morgen anders nog wel navragen, maar zover ik weet is er na 1 April 2006 wél verliespunten mogelijk.

Volgens mij (maar pin me er niet op!) stond het zelfs in de Paard&Sport, waar elke keer een stukje informatie over de nieuwe proeven in stonden. Zal het zo snel mogelijk op zoeken! Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:55

nelis schreef:
Urielle schreef:

de mening van de rv staat hier buiten maar wij hebben wel de veiligheid van onze leden en van ruiters die bij ons komen starten hoog in het vaandel staan.

wij al svereniging hebben contact gehda met een mevr. van rz van de knhs (naam is via pm te horen)
en daarin werd mede gedeeld dat er bij verliesgereden proeven in de b de winstpunt die er stond geschrapt zou worden zodat betreffende combinatie op 0 staat.
in de b kan je niet op -1 komen te staan.
dus als rv hebben wij naar juiste wegen gehandeld en geinformeerd bij het juiste orgaan.

dat er dan mensen zijn die het verhaal zonodig ook op internet moeten zetten terwijl het niet hun eigen situatie betreft kunnen wij niks aan doen. dat de knhs er een naar alle waarschijnlijkheid een 2 lezig qua reglementen op nahoud kunnen wij ook niks aan doen.

Verliespunten zijn dus wel mogelijk? Ik begin nu dus best wel te twijfelen. En zal het dan ook na gaan vragen. Maar dat je niet in de min kan staan wist ik in ieder geval wel zeker, en dacht dus dat je ook verliespunten kon rijden. (misschien 1/2 en geen derde?)
Hmm, nou wil ik zekerheid en weten wat het is.. Bloos

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:09

Jezus wat kunnen mensen toch banketstaaf reageren. Ook ik heb altijd gedacht dat je geen verliespunten kon krijgen in de B. dus vindt t niet vreemd dat iemand die dit hoort de vraag hier neer zet. Het is toch een forum of niet???!?!?
En de opmerking dat de desbetreffende persoon dan beter maar niet kan gaan springen vind ik ook overdreven. Dat moet die persoon zelf inschatten. Tuurlijk als het niet veilig is en als ze het paard niet onder controle heeft kan ze beter eerst nog even wat gaan oefenen. Maar hier kunnen wij niet over oordelen.... we weten toch niet wat de reden is van die punten? of wel? Kan aan zo veel hebben gelegen. Heb ook een keer meegemaakt dat mijn paard helemaal over de zeik ging omdat een paar kinderen naast de ring op een wip en een piepende schommel aan het spelen waren... toen ook geen punten gereden natuurlijk, maar wil nog niet zeggen dat dit altijd zo is en ik er dan maar niet mee moet gaan springen.
Blijf t trouwens een vreemd verhaal vinden van die verliespunten in de B....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:24

chanora schreef:
Hoe komt ze nou weer aan 143 punten, ik weet niet hoe ze dat voor elkaar krijgt.

dat kan toch? is wel heel erg laag ja maar als het paard of zijzelf een mindere dag had? een van de eerste wedstrijden? te gespannen? onervaren of manege pony?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:26

De KNHS heeft wel vaker regeltjes die niet of vrijwel niet terug te vinden zijn, zoals ook gebleken is met de 'paspoortaffaire' op de Hippiade.
Ga je dan navragen hoe het precies zit, dan blijkt het halve jurycorps en 3/4 van de KNHS-mensen er ook geen notie van te hebben.
Wat betreft de 'paspoortaffaire' , de opgestuurde checklist, die iedere deelnemer van te voren opgestuurd kreeg om uitsluitingen te voorkomen, zweeg ook in alle talen over gedrukte transpondernummers, stickers en stempels.
Er werden wel mensen op uitgesloten, dus zou het me niks verbazen, dat dit van die verliespunten ook alvast veranderd is en we dat later te horen krijgen.

(Dochter kreeg op de Hippiade bijna een startverbod wegens een paspoort met gedrukt transpondernummer, maar volkomen stickerloos. Dat is helemaal volgens de regels, maar heeft me een redenatie als brugman gekost en een hele zoektocht naar 'ook maar iemand' die wist hoe het nu exact zat. En in de maanden erna heb ik meerdere vertwijfeld naar stickers en stempels zoekende juryleden moeten bijpraten, omdat zij ook nergens hadden kunnen vinden hoe het nu precies zat)

Daar krijg je een groot vertrouwen van in de KNHS regelementen Knipoog .

Maar in principe ga ik met Lielle mee. Zo staat het verliespuntenverhaal nog steeds in de regelementen.

Het moet me wel van het hart, dat ik de inside-informatie m.b.t de betreffende combinatie redelijk misselijk en niet terzake vind.
Laatst bijgewerkt door idje op 29-01-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:26

daNiielle_ schreef:
chanora schreef:

dat kan toch? is wel heel erg laag ja maar als het paard of zijzelf een mindere dag had? een van de eerste wedstrijden? te gespannen? onervaren of manege pony?

Inderdaad, ik heb ook eens in een ring gereden waar de punten van 216 naar de 108 gingen! (toen zei de jury trouwens ook: van ruim 3wp's naar bijne 3 verliespunten gejureerd..???)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:11

Tja, paard dat goed gespannen is, bij de hele proef tegen de hand zijn het al allemaal vijfen, laat hem nog op een paar onderdelen wegspringen of stevig verzet geven en je punten kelderen gelijk naar verlies. Balen is dat.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:17

het zou pas misselijk zijn als de 'inside 'informatie betreffende combinatie alleen op internet word gekwakt zonder dat zij zelf er vanaf weet.

deze combinatie weet vanzichzelf en van anderen die irl haar kennen hoe de gang van zaken kan lopen als zij rijd.
en for the record de wedstrijd met de 143 punten was zekewr niet haar eerste maar een vol verzet en staken. dus dan zit je al snel aan de 143