Samen doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CARLIJN_

Re: Samen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:44

Ik zelf was er nooit aanbegonnen.
gewoon ieder z'n eigen stal, komt ook minder gezeur van.
jou pony zal maar naar de ander pony trappen en haar pony breekt wat nou dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben.

Maar het is altijd nog jullie keuze en als jullie ze wel gewoon in 1 stal gaan zetten ieders de helft van het stal geld betalen.
En zeer goede afspraken maken hoe je pony verzorgt wilt hebben en als zei er ook op mag rijden ect.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:46

Wat ik me afvraag, is het zeker dat de pony's met elkaar om kunnen gaan. Sorry als ik daar overheen heb gelezen.

Als ze elkaar niet kennen en opeens bij elkaar komen staan en eigenlijk geen kant opkunnen, kun je wel rekenen op een paar bijtwonden.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:47

Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt.
Je betaald ieders de helft van het stal geld voor de rest word alles voor jullie gedaan.
Het rijden doen jullie zelf.
Ja en als jullie rusie krijgen is dat een beetje het risico van het vak.
Ik vind als je zelf geen pony kunt onderhouden terwijl je ouders dat wel als regel stellen moet je er niet aan beginnen.

Wij kunnen niet voor jou in de toekomst kijken Clown
Jij kunt morgen wel van je pony afvallen en iets ernistig krijgen en nooit meer kunnen rijden, dan moet je de pony wel kunnen verkopen zonder nog eens ruzie te krijgen met je vriendin.

Verder vraag ik me af of het verstandig is om twee pony;s in 1 stal te stoppen???

Kunnen jullie niet beter opzoek gaan naar een stal waarbij jullie zelf moeten voeren, mesten en weet ik alles nog meer.

Misschien kun je dan wel allerbei een eigen stal betalen??

Even een heel simpel voorbeeld:
Jij hebt een broer of zus en jij kunt het heel goed met hem of haar vinden.
Zou jij 20 of 22 uur samen met je broer of zus in een kamertje willen zitten???

Ik vind het heel leuk als jullie een pony gaan kopen of krijgen maar misschien moeten jullie echt opzoek gaan naar een andere stalling die jullie met gemak appart kunnen betalen??

Succes

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 18:53

We kunnen deze ook wel met gemak appart betalen! Dit is echt geen probleem, en ik snap ook niet waarom jullie denken dat het niet kan ? Omdat we ze evt. samen in 1 stal willen laten staan?

Het voordeel is dan eigelijk alleen dat je minder geld p/maand kwijt bent een keer wat meer extra's (wat dan eigenlijk overbodige luxe is) kunt kopen.

En ze komen eigenlijk alleen 's avonds/'s nachts bij elkaar in de stal. De rest van de dag staan ze gewoon op het weiland hoor Knipoog

Maar ik vraag ook om afspraken die je samen kunt maken, niet of het wel of niet kan.
En de stal is groter als, 4.5 x 4.5 hoor Knipoog waarom zou je dit niet geloven? En dan nog is 4.5 x 4.5 al best ruim (voor 1 pony dan hè)

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:46

Oke zo kun je het ook gaan bekijken.

Ik zal eigenlijk niet weten welke afspraken je met je vriendin moet maken, omdat alles voor jullie word gedaan.

Tja en als de ander weg gaat bij die stal dan kom de andere inderdaad met de kosten te zitten, maar dat is het risco waar je dan nu voor kiest en als je zeker weet dat alles financieel gewoon door kan gaan zie ik geen probleem.

Wel heel veel succes met jullie beslissing en veel plezier

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:57

- in ieder geval afspreken dat jullie om de dag de stal schoon houden. dus jij ene dag, zij andere dag (of hoevaak je het wil doen).
- wanneer het ene paard, de andere verwond. wie is aansprakelijk? eigenaar van het aanvallende paard of alles op eigen risico (dat laatste lijkt mij het handigste)
- elkaar de vrijheid geven zonder ruzie van stal te kunnen wisselen of pony te verkopen of wat dan ook. (misschien wel ruim van te voren laten aangeven, ivm extra kosten)

dat was het wel zo'n beetje

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:14

1 mest uit de ander de water bak.
succes . persoonlijk zou ik er nog een nkeer over na denken.
een eigen pony is leuk natuurlijk maar met zijn 2e heb je altijd kans op ruzie en wat gebeurt er dan met de pony's?

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:00

En ik zou zeker een afspraak maken met de eigenaar indien het mis gaat met jullie vriendschap hij bereid is plaats te maken voor de pony van een van jullie twee. Als hij het goed vind dat er twee pony`s staan moet hij er ook rekening mee houden, dat het mis kan gaan. En dan doel ik op jullie vriendschap. Mocht het niet goed gaan tussen de pony's denk dan van te voren goed na hoe je dat moet oplossen. Ik neem aan dat twee maal 175 euro een beetje veel word voor jullie. Helaas heb ik zelf geen paard( nog niet) maar volgens mij zijn er toch ook goedkopere stallen, oke moet je er zelf wat ,meer voor doen maar is dat niet veel leuker?

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:11

Hai misschien heb ik het verkeerd begrepen maar 2 pony's in 1 box? is die box giga groot ofzo?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:19

Ik snap het ook niet helemaal? Blond

Ik zou ze lekker apart zetten, straks kunnen ze niet met elkaar overweg dan zit je daar mee Nagelbijten / Gniffelen

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:43

wat ga je doen als een van de pony's op bijzonder (duur) strooisel moet komen te staan? Hoe ga je het regelen als een van beiden bijgevoerd moet worden en de ander perse niet, wat ga je doen als de een de ander het voer/hooi dat ze krijgen, niet gunt en m dus niet laat eten, hoe ga je het doen als ze elkaar toch na 3 maanden minder tof blijken te vinden, hoe ga je het regelen als straks blijkt dat de ene niet accepteert dat je de ander uit de box haalt en de ene laat staan?

om maar eens wat zijstraten te noemen (het nog niet hebbend over jouw vriendschap met het andere meisje). Ik zou nog eens een paar keer goed nadenken, want niet alleen grootte is belangrijk.