Rijden met een big smile, van invloed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sas_dancer

Re: Rijden met een big smile, van invloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:00

ik lach meestal bij het groeten dus aan het begin en het eind van de preof Lachen

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:50

meestal rijd ik wel serieus en geloof niet dat ik dan echt een big smile.

Alleen afgelopen jaar in Almelo had ik 1 proef waarin het paard gewoon zich echt niet liet zien. keertwendingen e.d. leken echt nergens op. Ja toen ben ik wel gaan lachen (paard kon er ook niets aan doen en was er gewoon niet klaar voor).
Toen is mijn mazzel wel geweest dat ik heb zitten lachen aangezien de jury naar buiten kwam en zei dat hij blij was met een ruiter die iig niet zijn paard ging afstraffen en er zelf nog lol in had met rijden ipv heel kwaad te worden.
Nou als ik heel serieus had gedacht dat dit goed was had ik echt een minpunt gehad.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:23

Ik had een keer iemand in de ring die zo mega sjaggerijnig (schrijf ik dat goed??) dat ik op de coupon heb geschreven: "paardrijden hoort leuk te zijn". Daar kan ik dus niet tegen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:48

Je hebt van die mensen die echt met zo'n nepsmile op hun gezicht zitten en dan irriteer ik me er alleen maar aan.
Ik vind het wel leuk als mensen lachen omdat hun paard wat geks doet, maar van invloed op de puntentelling is het natuurlijk niet.
Sommige mensen kijken nu eenmaal chagrijnig uit concentratie, dat heb ik zelf ook. Dus dat is totaal niet van invloed.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:51

als je lacht ga je misschien ookmee relaxed ziten maar echt inlvoed denk ik niet

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:53

Ik kijk meestal wel geconcentreerd, ik probeer wel mijn gezicht een beetje te ontspannen. Met zo'n fake smile rijden, dat vind ik echt raar staan. Maar als ik mijn paard aan het eind van de proef in een mooie gedragen draf over de middellijn stuur, fijn in de aanleuning en alles veert, dan komt er echt een smile van oor tot oor op mijn gezicht! En helemaal terecht. Ik heb zelfs wel eens van geluk bijna zitten janken op mijn paard, zo fijn liep hij!
Op onderlinge wedstrijden heb ik supervaak de slappe lach. Ik rijd daar echt voor de lol, en ik heb meestal een lezer die ook wel van een geintje houdt. De meeste jury's hebben het amper door, maar die zitten daar ook wel ver weg van de ring. Tot nu toe heeft het me daar alleen nog maar punten opgeleverd ( maar dat kan ook aan het gebrek aan concurentie liggen Knipoog )

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:02

rijden met een lach kan ik ook niet hoor, die komt wel na de proef als het leuk ging Lachen
ben één keer bij een z2 wedstrijd wezen kijken waar een man op zn paard zat die zo'n gigantische neplach op zn gezicht van oor tot oor had staan wat dr gewoon belachelijk uit zag. Dan zie ik liever een geconcentreerd gezicht dan iemand die in de ring lacht en buiten de ring zn hoofd op oorlog heeft staan.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:24

Ik erger me er echt aan als iemand met zo'n neplach rijd. Ik rij zelf altijd geconcentreerd en kijk dan behoorlijk chagrijnig (blijkt), maar ik glimlach wel aan het einde van de proef en als mijn paard een rare streek heeft.
Ik heb heeel vaak commentaar gehad op mijn serieuze gezicht en idd ook opmerkingen als paardrijden moet leuk zijn ed. (vooral in de ponytijd). Ik vind alleen dat hoe je kijkt niets te maken heeft met hoe je rijdt en heb me er nooit wat van aan getrokken (wel aan geergerd).

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:07

Ik weet niet of het invloed heeft op de punten maar ik zat pas te mopperen op Djarada omdat ze voor geen meter luisterde en toen stond op mijn protocol wel dat paardrijden leuk is... Boos!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:31

Ik kijk in me proef echt geconcentreerd volgens mij. Maar als ik moet groeten doe ik er een klein glimlachje bij, komt denk ik ook door de verlegenheid..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:40

Ik sta er verder nooit bij stil, maar weet dat ik ontzettend nors kijk tijdens het rijden. Nooit wat van op mijn protocollen gezien.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:23

Ik kan geen eens een big smile tijdens mijn proeven laten zien Bloos Ben ik veel te geconcentreerd voor Tong uitsteken
Kreeg ook steeds te horen van paps en het secretariaat dat ik moets lachen Rolleyes Nu gaat het al beter maar er zit nog steeds geen big smile op hoor Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:57

Volgens mij kun je beter lekker ontspannen op je paard zitten,dan dat je geforceerd vrolijk gaat kijken.Ikzelf doe het niet,als ik geconcentreerd bezig ben dan kijk ik ook nors volgens sommigen.Maar de jury ziet als het goed is wel of het concentratie is of chagerijnigheid.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:38

Waarom zou je perse moeten lachen?? Ik doe dat niet of ik moet vreselijk de slappe lach krijgen omdat er iets belachelijks gebeurt! Dus ja, ook ik heb de opmerking wel eens gekregen: Probeer serieus te blijven!

Als jury zou ik me niet ergeren aan iemand die niet lacht maar geconcentreerd rijdt, een neplach is minder geslaagd maar goed ergeren nee dat denk ik niet!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:15

Toch is het zo dat als je lacht je meer ontspannen bent en je dit ook zult overbrengen op je paard. Een poosje terug las ik een clubgenoot twee proeven voor. De eerste proef was ze vreselijk gespannen en het paard stuiterde door de baan. Ook reed ze verkeerd omdat ze links en rechts niet meer uit elkaar kon houden. Tweede proef maak ik daar een opmerking over (linkerhand; daar waar je duim rechts zit) Zij moest lachen, ontspande en proefje liep verder goed.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:50

Als ik naar de jury kijk lach ik meestal, verder ben ik heel serieus bezig. ik kan het gewoon niet lachen onder mijn proef (ok behalve afgelopen zondag maar toen moest ik best wel hard lachen om mijn voorlezen *LOL* ) maar verder ben ik doodserieus bezig, ook al gaat het super goed ik wil gewoon serieus doorgaan tot het einde. En dan lach ik naar de jury, is mijn proef goed gegaan dan is mijn glimlach daarna niet meer van mijn gezicht af te krijgen Lachen
Vind het zelf altijd wel leuk als iemand een glimlach heeft, maar dan alleen als diegene er ook echt plezier in heeft, niet zo'n opgezette glimlach..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:54

Ik kijk gewoon vriendelijk de jury aan bij het groeten. Verder ben ik geconcentreerd met mijn paard en de proef bezig. Dus dan let ik niet op mijn gezichtsuitdrukking.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:08

Gisteren heb ik heel de dag in het juryhok gezeten. Echt veel ruiters kijken zo sjagerijnig. Sommigen kijken niet eens de jury aan bij het groeten. En het grappigst was nog wel iemand die heftig neeschuddend over de middellijn kwam denderen met een paniekerig paard. Ik geloof trouwens niet dat er iemand echt lachend op zijn paard zat, dus heb de theorie niet kunnen toetsen Haha!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:14

Mijn instructeur roept nooit 'ontspannen', maar 'wel blijven lachen, he'. Het effect is hetzelfde...

Ik heb trouwens nog nooit een foto van mezelf gezien waarop ik niet met een idiote grijns op een paard zit. Dus in mijn proef zal ik ook wel lachen Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:16

Toen ik nog niet op Casper reed maar een ander paard reed op wedstrijden riep die eigenaresse daarvan is een keer heel hard: POEP! omdat ik volgens haar zo sjago keek (geconcentreerd Lachen ) daarna moest ik keihard lachen *LOL*

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:28

Haha, mensen herkennen mij soms niet eens als ik mijn "geconcentreerde blik" heb Bloos Ik lach alleen bij het groeten en na mijn wedstrijd. Ik wil ook niet uit mijn concentratie gehaald worden door mensen die over heel andere dingen dan paardrijden beginnen op zo'n moment, dat werkt bij mij alleen maar averechts.

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:10

ruiters die met een vrolijk gezicht rijden en serieus bezig zijn vind ik zelf veel leuker om naar te kijken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:43

Als ik aan het trainen ben kijk ik altijd super geconcentreerd.
Hierdoor lijkt het meestal alsof ik vreselijk kwaad ben Tong uitsteken
Dus als ik op wedstrijd ben probeer ik altijd te glimlachen, niet overdreven met big smile, maar gewoon met omgekrulde mondhoekjes zeg maar Clown

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:45

Bij mij stond er een keer op: lief gelachen.
Altijd leuk natuurlijk Haha!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:48

Ik lag altijd een beetje.
Ik zat eerst op een paard en die schoot ervandoor, het enige wat ik d8 was *blijven laggen en niet deraf vallen, dat kost punten*

whaha, later moest ik wel laggen want iedereen zei zo van, blij zeg dat je der niet afgevallen bent,, je moest wel erg geschrokken zijn.
en ik maar denken aan dat laggen en aan dat derniet af vallen Tong uitsteken