Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tyrza schreef:Maar daar hoef je toch niet speciaal wedstrijden voor te rijden?
Citaat:Hier in de omgeving wel.... ben ik met 6 euro voor een proefje goedkoper uit tijdens de indoor dan telkens ergens een binnenmanege af te huren..... en dan nog is een binnenbak waar de combinatie alleen rijdt anders dan op een wedstrijd...
asjemenou schreef:Mijn paard was al op meerde andere plaatsen geweest (o.a. bij de buurman, priveles en rv)en daar vond ie niks spannends aan, maar de drukte op wedstrijd was wel spannend. Dit kon ik dus niet ergend anders oefenen.
Zoals je ziet is op wedstrijd gaan goedkoper, dan heb je nog prijzengeld ook!! Tyrza schreef:W.b. jonge paarden waarderen: daarvoor zijn nu de Jonge Paarden Proeven in het leven geroepen.

asjemenou schreef:Dat is op zich wel zo, maarzo kan ie wel meteen ervaring opdoen.
En dat slingeren vind ik niet erg, ik ga de eerste paar keer niet voor de punten.
Daarbij is ie ook voor de verkoop en dan is het makkelijk als je erbij kunt vermelden dat ie al ooit op wedstrijd is geweest en zich daar braaf gedraagd.
VERHUUR RIJBAK EN MATERIALEN TARIEF OMSCHRIJVING
RIJBAK € 10,-- huur rijhal per uur, meerdere gebruikers tegelijk mogelijk
RIJBAK € 25,-- grote rijhal voor de helft, per uur individueel afgehuurd
RIJBAK € 35,-- kleine rij/oefenhal individueel afgehuurd
RIJBAK € 50,-- grote rijhal per uur individueel afgehuurd
Onze tarievenZoals je ziet is op wedstrijd gaan goedkoper, dan heb je nog prijzengeld ook!!
superwoman schreef:asjemenou schreef:Dat is op zich wel zo, maarzo kan ie wel meteen ervaring opdoen.
En dat slingeren vind ik niet erg, ik ga de eerste paar keer niet voor de punten.
Daarbij is ie ook voor de verkoop en dan is het makkelijk als je erbij kunt vermelden dat ie al ooit op wedstrijd is geweest en zich daar braaf gedraagd.
VERHUUR RIJBAK EN MATERIALEN TARIEF OMSCHRIJVING
RIJBAK € 10,-- huur rijhal per uur, meerdere gebruikers tegelijk mogelijk
RIJBAK € 25,-- grote rijhal voor de helft, per uur individueel afgehuurd
RIJBAK € 35,-- kleine rij/oefenhal individueel afgehuurd
RIJBAK € 50,-- grote rijhal per uur individueel afgehuurd
Onze tarievenZoals je ziet is op wedstrijd gaan goedkoper, dan heb je nog prijzengeld ook
wij betalen voor een binnebak huren 10,- per 3 personen. voor half uurtje dan is lang geneg. moetne er een half uurtje heenstapen(zijn ze los) en een half uurtje terug zijn ze weer goed uitgestapt.
Bij ons betaal je slechts 5,- per uur.
idd wel met meerdere gebruikers als je op een druk tijdstip komt.
Als je het treft is hij leeg.
Thuis rij ik alleen, dus was wel bij met een paar extra paarden. Tijdens het losrijden rij je immers nooit alleen.
Tyrza schreef:Ach kom... hoeveel zullen dit er nu zijn??
En dan nog.... vind ik de ervaring voor zo'n dier belangrijker dan dat er zo'n bekende ruiter mee doet. Daar moet je gewoon boven staan! Je zegt zelf dat je het niet voor de punten doet....
Tyrza schreef:Ach kom... hoeveel zullen dit er nu zijn??
En dan nog.... vind ik de ervaring voor zo'n dier belangrijker dan dat er zo'n bekende ruiter mee doet. Daar moet je gewoon boven staan! Je zegt zelf dat je het niet voor de punten doet....
asjemenou schreef:Tyrza schreef:Ach kom... hoeveel zullen dit er nu zijn??
Maar wat maakt het dan uit of ie ervaring opdoet in een B proef of in een jongepaarden proef?
Denk niet dat het paard er verschil in ziet.
Urielle schreef:Er zit een verschil tussen 'Ik probeer wel wat en sta ik laatste misschien maar no problemo' en 'Ik ga hier totaal voor schut rijden'.
asjemenou schreef:Dit weekend is er bij ons in de buurt een wedstrijd voor 4-jarige. Er doen er geloof ik wel meer dan 30 mee, en aan de namen te zien zal het verschil in niveau heel erg groot mee.
Er rijden mensen mee die in de B amper een wp kunnen halen en er rijden er mee die volgens mij niet meer bij de basis mogen starten en deze laatste zullen waarschijnlijk behoorlijk goede paarden meebrengen.
Word gejureerd door een grand prix jury (volgens mij een bekende van jou, Tyrza) Is denk ik toch wel interesant om een keer door een jurylid van dat niveau beoordeeld te worden.
Ik ga toch maar voor de gewone B proef
Tyrza schreef:
Je moet het doen in het belang van je paard! Punten komen op de 2e plaats!
EsSther schreef:ik ben het wel met Urielle eens,
mijn paard is drie heb ik nu vier keer gestart, drie keer eerste geworden met 195 punten. Dat is een mooi resultaat, maar mijn paard heeft niets te maken met een dressuur paard!! scoor tot nu toe niet hoger dan een vijf voor drafverruimen omdat hij (redelijk) korte gangen heeft ( springgericht gefokt)
ik kom met dit paard niet op een vierjarigen proef puur omdat hij geen potentie heeft om een topper in de dressuur te worden
Citaat:ik rij lekker mijn proefje en de jury heeft tot nu toe alleen op het protocol gezet: super aan de rit voor een driejarige!
jury's moeten beoordelen wat ze zien, niet of het een mooi, lelijk jong of oud paard is.
EsSther schreef:Tyrza schreef:
Je moet het doen in het belang van je paard! Punten komen op de 2e plaats!
wat is het belang van het paard dan??
ervaring opdoen kan ook op een " normale wedstrijd"