anky elegance, anky of königs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:01

hmm nu brengen jullie me weer aan het twijfelen. Maar ik weet iig echt helemaal zeker dat de favorit benelux niet meer op maat wordt gemaakt. Dat zal waars. ook overal hetzelfde zijn, omdat ze gewoon bij konigs gemaakt worden.
dus... ik ga eerst de anky passen in de goede maat, en als ik dat niks vind ga ik twijfelen tussen de sir en de elegance (ik vond de elegance iig wel veeeel lekkerder zitten dan de favorit benelux)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:08

krumel schreef:
hmm nu brengen jullie me weer aan het twijfelen. Maar ik weet iig echt helemaal zeker dat de favorit benelux niet meer op maat wordt gemaakt. Dat zal waars. ook overal hetzelfde zijn, omdat ze gewoon bij konigs gemaakt worden.
dus... ik ga eerst de anky passen in de goede maat, en als ik dat niks vind ga ik twijfelen tussen de sir en de elegance (ik vond de elegance iig wel veeeel lekkerder zitten dan de favorit benelux)

http://www.deruyterij.nl/webshop/catalo ... cts_id/276

Staat hier toch nog steeds duidelijk bij en ik heb recentelijk nog op bokt van GeJe gelezen dat ie ze op maat maakt.
Gebeurt vaak genoeg dat ruitersportzaken je vrolijk een veel duurdere laars proberen aan te smeren, zeker als er maatwerk nodig is.

Dat de Elegance die precies op maat is lekkerder zit, lijkt me vrij logisch Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:34

dan stuur ik geje wel ff een pm denk ik. Ik heb alleen al 50 euro aanbetaald, dus lijkt me moeilijk om nog ergens anders te bestellen.
De elegance zat deels lekkerder door het maatwerk, maar bij de voet zat die ook veel lekkerder, en dat was geen maatwerk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:48

Aaah... kan natuurlijk gerust zo zijn dat de standaard voet van Petrie jou beter zit dan de standaard voet van Königs Lachen

Inclusief het verhaal van de aanbetaling zou ik waarschijnlijk gewoon voor de Elegance gaan.... Met Königs Sir laarzen zit je aan dezelfde prijs en dan is het nog maar afwachten of ze net zo goed zitten na levering. Ook met andere kalfsleren laarzen ga je richting dezelfde prijsklasse.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:51

ik heb de elegance rundleer en de elegance kalfsleer aangehad (klant had vrijwel dezelfde maten als ik (op maat gemaakt) en wilde het verschil voelen.)

doordat de elegance rundleer ook aan de buitenkant verhard is en aan de binnenkant verzacht (enkele laag rundleer ipv dubbele laag rundleer zoals bij bijvoorbeeld de anky of standaard) is het verschil tussen de kalfsleren niet zo heel goed te voelen en is de rundleren versie ook al heel soepel!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:57

dat is wel heel fijn om te weten. Het scheelt toch weer en rundleer slijt minder hard. Als ik die dan gewoon laat bestellen in mijn maat (ik heb bij petrie nml wel een standaardmaat) krijg ik er ook nog 10 procent korting op geloof ik dus dat scheelt weer.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:05

Rundleer zal alleen nooit zo'n fijn contact tijdens het rijden geven als kalfsleer.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:08

achja, ik heb nu gewoon mountain horse laarzen, dus het zal waars. iig beter zijn dan dat Knipoog
Als deze laars in het rundleer ook fijn is, vind ik het al goed hoor. Ik rijd geen Z ofzo, dus ik hoef echt niet het allerbeste wat er is.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:58

Citaat:
Rundleer zal alleen nooit zo'n fijn contact tijdens het rijden geven als kalfsleer.

nee maar dat is een kwestie van gewenning vind ik.

ik heb ze dus beide aangehad in de kalsleer en de rundleer, en omdat ook de rundleer extra verzacht is heb je wel heel erg fijn contact, dat in tegenstelling tot de meeste rundleren laarzen, dat is ook de reden dat eh mijn oude (die nog prima zijn) nu in de kast staan.
het verschil in dit model voel je gewoon bijna niet dat vond ik heel opvallend, dacht eerst dat ze een fout gemaakt hadden, dat ze me toch de kalsleren hadden opgestuurd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:04

Nee, dat is absoluut geen kwestie van gewenning.
Ik kan hele tijden met mijn rundleren rijden, bijvoorbeeld in de winter omdat ik er dikke sokken in aankan Haha! denk ik er prima mee te rijden.... doe ik voor de gein toch weer een keer m'n kalfsleren aan, voel ik direct verschil in het contact met het paard bij het rijden. Dusdanig groot verschil dat ik juíst ruiters die geen Anky zijn kalfsleren laarzen aanraad, als je het gevoel niet van jezelf hebt, kun je in ieder geval zorgen dat de voorwaarden zo zijn dat je gevoel kunt ontwikkelen.

Overigens dacht ik net begrepen te hebben dat je die Anky's in rundleer en in kalfsleer alleen in de winkel had gepast Marloezzke? Ik heb het puur en alleen over het verschil met rijden. Met lopen zijn die rundleren vooral zwaarder.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:03

Meningen verschillen uiteraard. Kalfsleer is waars. wel fijner, maar ook een stuk duurder en 600 euro is voor mij echt veel geld en als rundleer dus ook fijn kán zijn, neem ik dat liever.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:44

nee ik heb ze beide op het paard geprobeerd, de elegance rundleer en de kalfsleer.

ik werk in een ruitersportzaak en heb zelf de rundleren genomen, een klant had toevallig bijna precies dezelfde maten als mij en heb toen haar kalflere versie geprobeerd te paard na overleg met haar natuurlijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:21

Ah okee... verkeerd begrepen Lachen

Vreselijk off-topic: die ruitersportzaak van jou breng ik zaterdag waarschijnlijk een bezoekje Clown

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:23

hehe, dan kunnen jullie dan nog ff dicusieren wat nou beter is; kalfs - of rundleer Knipoog
Jij werkt trouwens toch bij die ruitersportzaak in nuenen? Daar ben ik ook wel eens geweest geloof ik..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:58

haha ja daar werk ik

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:33

Ik heb nu de anky elegance, ze zitten echt super.. Ze kosten wat, maar dan heb je ook wat.
Vooral de rits is erg fijn. Het is wel grappig, toen ik mijn benen liet opmeten verschilden mijn kuiten 1 hele cm! Vork

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:18

Ik heb nu 2 weken geleden nieuwe Königs laarzen gekocht. Ze zitten opzich super fijn. (Op het nog inzakken na dan)
Ik weet niet precies wel type ik heb, maar ze hebben een hoge dresuurboog (de binnekant is 48cm en de buitenkant 55cm) De buitenkant zit dubbel leer zodat ze extra stevig zijn.

Volgens mij hadden de Sir's een leren zool (onderkant) en daar ben ik persoonlijk geen fan van.

Verder zijn de Königs echte aanraders. Ik heb hiervoor Cavallo's gehad maar dit zit echt veel beter.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:15

Ik heb de gewone Anky's, bevallen echt prima Ja

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:07

bedankt voor de reacties Lachen de gewone anky's zijn binnen (eindelijk!) dus die ga ik morgen waars. passen. Als ik ze niet lekker vind zitten neem ik de anky elegance rundleer.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:22

ik zou voor de ellegance kiezen Tong uitsteken

zoals ik al zei heb ze beide en de ellegance is het het fijnst hihi, andere staan werkeloos in de kast

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 15:31

ik weet het Knipoog maar het scheelt toch bijna 300 euro, dus ik vind het iig wel het proberen waard hehe Haha! maar ik geloof je helemaal hoor

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 19:04

het zijn toch de gewone anky's geworden. De elegance waren wel wat fijner, maar ook ruim 2 keer zo duur, en aangezien deze ook goed zaten en nog een nieuw zadel aan moet schaffen heb ik toch deze gekozen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:08

anydale schreef:
Ik zou denk ik voor de Anky Elegance gaan, maar het is jouw geld Vork

Ja inderdaad.... Anky Elegance zitten inderdaad echt goddelijk ben dr ook voor aan het sparen Vork Clown