vandaag op de weide gezet...verstandig!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vandaag op de weide gezet...verstandig!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:19

Ik weet niet of het een prive weitje is?
Anders kun je de modderpoel glad harken voor het gaat vriezen.
Maar dan moeten andere het natuurlijk niet stuk lopen meteen daarna Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:20

Met goede deken (als hij deken gewend is) lijkt me niets aan de hand. Foto ziet er ook prima uit, mooi weitje.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:29

Mijn pony gaat ook gewoon naar buiten in haar weitje Ja Ze doet heel voorzichtig gelukkig.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 09:04

Nee het is geen prive weitje : hoewel het enkel door mijn paard gebruikt word de laatste tijd...de andere paarden staan altijd op stal en komen er even uit om gereden te worden...
Ze hebben ook nog een heel grote weide : die is op slot nu omdat ze niet willen dat het vertrappeld word tegen de zomer.

Vandaag laat ik hem vanmiddag, tijdens mijn middagpauze, maar even wat dollen in de piste. En dan vanavond heb ik een uurtje les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:05

Als hij de enigste is die er gebruik van maakt heb je er wel wat aan als je het ergste recht harkt Lachen

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:08

FlashyFreddy schreef:
Oef ik had hier echt minder fijne reacties verwacht!!
Ja bij de vorige eigenaars stond hij op een privestalling : ik reed hem toen al 2x week als verzorgpaard. De andere dagen werd er niet mee gereden en stond hij ook in zijn stal...hij had wel n raampje en daar kon hij de andere paarden op de weide zien...
Hij is nu echt veranderd van een nors paardje naar een lieve knuffelaar...
Ik denk dat het ook komt door het feit dat hij nu echt wel vaker de wei op kan...Niet dagelijks, maar toch zoveel mogelijk...Vandaar dat ik nog n deken opgelegd heb omdat hij in de stal toch ook een dik deken opheeft!

Ja hij is wel blind langs 1 kant, dus is zowiezo al n pak voorzichter. Hij ging ook heel voorzichtig door de bevroren modder. Hij voelde wel dat ie niet te gek mocht doen denk ik Knipoog

Ik wou dat die van mij ook nog de wei op kon, dan had ik het ook zeker gedaan! Als de grond echt keibevroren raakt, zou ik er wel even goed over nadenken!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:17

Juis lekker dat je paard buiten komt! Lijkt me helemaal prima, ook met die dekens.

Je zegt dat hij ijzers heeft. Als er sneeuw/veel ijs in het land ligt is een tip om zijn hoeven aan de onderkant heel dik in te smeren met vet. Zo voorkom je grote ijsklompen.