ikke schreef:Vjestagirl schreef:
Waarom vind je beschermers zo gevaarlijk?
Paarden lopen er onzeker van, ze zakken af en/of blijven overal achter achter haken. Dit zijn dingen die je op een vrachtwagen niet wil. Het risico dat ze op de beschermer gaan staan en dan JUIST van de klep storten is vele malen groter dan de kans op verwondingen, in welke vorm dan ook.
Als je beschermers goed zitten zakken ze niet af en bij mij zijn ze ook nog nooit blijven haken. Dat ze er de eerste paar keer raar mee lopen klopt, daarom is het aan te raden om ze eerste zo een paar keer om te doen en even mee te wandelen, dan kunnen ze eraan wennen.
En ook als je ze goed omdoet is de kans dat ze erop gaan staan niet aanwezig. Je moet ze alleen wel in de goede maat hebben, en ze moeten netjes zitten...
En m'n paard heeft geen bescherming nodig om de trailer te overleven (we rijden rustig, stippelen van de voren een route uit waar ze min mogenlijk rotondes en drempels in zitten enz), maar als je de bocht door gaat en ze verzetten een achterbeen, dan heb ik liever dat ze op bescherming stappen dan op hun eigen benen...

en als het hele been een krietiek punt was kwa beschadiging kan je je paardje beter thuis laten denk ik