paard met vorst in de paddock?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: paard met vorst in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:24

Onze knollies hebben ook heerlijk buiten gestaan gisteren. Met ijzers....... Totaal geen last.... Maar moet ook eerlijk zeggen dat de ongergrond niet echt hard is geweest. Bovenste laagje hard maar daar trappen ze zo door heen.

gipsy_fame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:27

onze paddock was gister niet bevroren dus ze konden gewoon lekker buiten spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:50

Hier is het gisteren op zijn warmst 0 graden geweest.
Dus de bak bleef hard.
Nu is het nog bijna -5, dus voordat gaat dooien duurt nog wel erg lang (als het dat al doet)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:12

Mijn paard staat gewoon op 't land, moet 'ie ook door de bak. 't Is wel bevroren, maarja. Komt door die vele regenbuien! Scheve mond Vorig jaar bevroor de bak niet, toen regende het niet. Maar de bak kan deze regenbuien niet aan, dus blijft het water erin staan.

Maargoed, ik weet dat hij wel een beetje oppast met die harde grond, dus hij gaat lekker naar buiten! Lachen

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:18

Alle paardjes gewoon lekker naar buiten hoor.
Op 1 of andere manier is de shetland wei nooit hobbelig, dus de pony's hebben geen last van hobbels.
Het weiland waar Joe in gaat is bij het hek wel vol met bobbels maar verderop prima te doen.
Ze hebben geen ijzers overigens.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:20

Zoals RK al zei, de bak moet wel worden gesleept, anders is het een maanlandschap en dat is echt gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:41

Gister is het hier 6 graden geweest, in de loop van de dag word de bak dus veel zachter.

De paarden hier weten prima hoe ver ze kunnen gaan, ze lopen wel te klieren maar kijken goed hoe ze lopen. En gaan niet rennen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:53

[***] heeft gister ook gewoon buiten kunnen spelen Ja loop van de avond vroor de bak wel op dus durfde niet aan om te gaan rijden.. maar hij heeft iig lekker buiten kunnen staan Vork
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-07 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:59

ik denk maar zo
het zijn haflingers en een shetlander
ze zijn er op gebouwd Clown
ze vinden het heerlijk
rocky heeft in de sneeuw liggen rollen van genot Ja
ze weten precies wat ze wel en niet kunnen doen
ik zie ze genieten
heerlijk Lovers

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:06

Ik had maandagavond wel de paddock geharkt dus ze konden wel naar buiten gisteren. Alleen toen ik ze gisteren weer binnen haalde, was de paddock niet glad meer omdat hij waarschijnlijk toch iets ontdooid was.
Ik kon hem echter niet meer harken gisteravond om 10 uur, toen was alles weer bevroren. Dus ze moeten het nu toch doen met een ongelijke paddock. Ach, ze doen wel voorzichtig, ze komen er toch iedere dag uit en lopen maar weinig te racen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:12

Als de grond nog goed recht ligt wel, maar als er kuilen zijn vind ik het zelf gevaarlijk.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:09

Ik laat mijn paard binnen staan, laat hem los in de binnen rijbaan of laat hem uitrazen aan de longeerlijn. Wij hebben echt paddocks die eruit zien als een maanlandschap, echt berg en dal en ik durf het daarom niet aan. Maar zorg er wel voor dat hij naast het rijden ook los komt al is het maar om even gek te doen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:23

De mijne blijft binnen.

De paddocks zijn keihard en er is in gegraven door andere paarden.

Niet echt handig als mn paard uithaar dak gaat, ze is herstelelnde van een peesblessure Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:20

Bij ons komen ze gewoon buiten (of je moet aangeven dat je dat niet wil).
Een paard heeft over het algmeen zelf wel in de gaten dat ze voorzichtig moeten zijn als de bodem bevroren is. Er zitten dan ook geen extreme kuilen/bulten in onze paddocks.