Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:Scum, en bijvoorbeeld paarden die nog te diep lopen etc. of nog iets te recht in de hals? Wat doe je daarmee?

Madeliefjes schreef:In mijn onderlinge wedstrijd liep mijn paard niet constant in de krul (en nee hij was niet tegen mijn hand) maar liep wel heel netjes zijn proefje. Hij was gewoon heel gehoorzaam en boog netjes in de voltes. Krijg ik bij 5 onderdelen het commentaar dat het paard niet aan de teugel loopt, dat was dus het enige commentaar van de hele proef. Start er na mij een meisje die haar paard perfect in de krul loopt maar de hele proef verkloot doordat haar paard haar alle hoeken van de bak laat zien eindigt zij hoger dan ik. Schiet mij maar lek, ik weet het ook niet meer, dat aan de teugel lopen is dus wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk dat ie niet luistert maakt niet uit. Maar ik vind het wel heel kinderachtig om bij een onderlinge wedstrijd daarop te letten hoor. Het jury lid jureert normaal de officiele wedstrijden maar ik vind dat je bij onderlinge wedstrijden wel iets soepeler mag zijn.Maar goed als het dus al belangrijk is bij een onderlinge wedstrijd durf ik me niet te vertonen op een officiele wedstrijd zonder dat ie de hele proef in de krul loopt.

Lielle schreef:uiteraard moet je paard nageeflijk zijn, anders kun je nooit een nette volte met stelling en buiging rijden.
XchantjuhX schreef:Maar ik vind het persoonlijk wel een must dat je paard goed nageeflijk (aan de teugel) loopt. Anders ben je imo nog niet helemaal klaar voor de wedstrijden.
Gulpje schreef:Lielle schreef:uiteraard moet je paard nageeflijk zijn, anders kun je nooit een nette volte met stelling en buiging rijden.