Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Bij voorkeur met eigen (IR) lichtbron of een hoge lichtstrekte, 0,5 lux of zo, dan zie je in het halfdonker ook nog wat. Hoe kleiner hoe beter, maar niet overdrijven, je wilt ook enige beeldkwaliteit. Zwart/wit beeld geeft veelal een hoger contrast, bij kleur is een hele goede monitor vereist. Bij de lokale caravanshop zag ik van de week weer voorbeelden hoe het niet moest. Onscherp beeld, trillen en vervorming. Die installatie stond vast opgesteld, kun je nagaan......... Ga dus niet voor de laagste prijs, dan beknibbel je op kwalitiet en wordt je installatie nutteloos.
Cath_B schreef:hee Rubywhite, tref ik je hier weer....![]()
Waar heb je dat camerasysteem gekocht en welk merk? mag ook per pb....
En kon je dat zelf (gemakkelijk) aansluiten of heb je daar iemand met technische kennis voor nodig..? (want ben zelf niet zo technisch aangelegd)
, ik ben half blond heb 2 linker handen en als het mij lukt kan iedereen het

maar dat is geen garantie voor technische kwaliteiten.....
Delphi2 schreef:Ik heb in de vrachtwagen een setje van Marquant, deze is niet draadloos maar de nieuwere versie is wel draadloos dus deze zou je in je trailer kunnen gebruiken. De MRD-7 wordt aangeboden voor ca. 109,-- euro, eventueel kan je er ook nog een extra camera op aansluiten voor het achteruit rijden.
paars schreef:Delphi2 schreef:Ik heb in de vrachtwagen een setje van Marquant, deze is niet draadloos maar de nieuwere versie is wel draadloos dus deze zou je in je trailer kunnen gebruiken. De MRD-7 wordt aangeboden voor ca. 109,-- euro, eventueel kan je er ook nog een extra camera op aansluiten voor het achteruit rijden.
Waar haalt bij die set de camera zijn voeding vandaan? Trek je daarvoor het draadje van de binnenverlichting in de trailer door?
en jullie ook blijkbaar! Morgen heb ik vrij, dan zal ik 'ns bellen.
) erg fijn vinden. paars schreef:Delphi2 schreef:Ik heb in de vrachtwagen een setje van Marquant, deze is niet draadloos maar de nieuwere versie is wel draadloos dus deze zou je in je trailer kunnen gebruiken. De MRD-7 wordt aangeboden voor ca. 109,-- euro, eventueel kan je er ook nog een extra camera op aansluiten voor het achteruit rijden.
Waar haalt bij die set de camera zijn voeding vandaan? Trek je daarvoor het draadje van de binnenverlichting in de trailer door?
!)
en op buiten richten. Maar ja, ik hoop ook op ervaringsdeskundigen die hier misschien andere ideeën over hebben! paars schreef:Misschien dat iemand die hier leest een idee heeft over de vraag hoe en óf ik met een 7 polige aansluiting de voeding voor de camera kan doortrekken vanaf bijvoorbeeld het snoer van de binnenverlichtig? Krijg er bij de technische vraagbaak helemaal geen reacties op...
viewtopic.php?f=139&t=721730
Dat ding is trouwens behoorlijk aan de maat zeg!
Heb de gebruiksinfo trouwens gevonden via http://www.allied-electronics.nl
.paars schreef:Nee het is een draadloos systeem gelukkig.
Bij draadloos geen punt zeg je; kan ik de voedingsdraad in de trailer bij het binnenlampje splitten denk je?