pony hengst tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandybrandt

Re: pony hengst tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:16

Heeft het Nrps stamboek dan ook wedstrijden van het stamboek?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:00

casperrr schreef:
marlo schreef:
het is een newe forest hengst, kan je dan ook via het stamboek starten ofzo?
maar dan moet je naar speciale wedstrijden (ver weg)?

die kan je rijden ja!
Ik zou ook een friese hengst starten, maar omdat ik meer bezig ben geweest met het rijden van paarden tot de basis er goed en correct inzat ben ik nooit echt bezig geweest met officiële wedstrijden. (ben wel gestart maar voortijdig gestopt Knipoog ) dus toen moest hij ook gecastreerd worden, aangezien ik nou niet bepaald het geduld heb om die weinige wedstrijdjes te rijden!

Casperrr, dan mag jij me vertellen met welke wedstrijden je dat wilt doen bij het NNFPS. Er is 1 keer per jaar een sportdag, en that's it.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:49

ik zou het niet weten, heb het hier op mijn vereniging gehoord dat ik ook speciale wedstrijden kon rijden totdat ik het niveau had dat ik gewone wedstrijden kon rijden, maar die waren wel verder weg Knipoog trouwens er was nog iemand op bokt, die organiseerde ook zo'n wedstrijd, maar dat was wel in NH, te ver weg voor mij!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:51

Casperr, dat geldt inderdaad voor Friese paarden ( en nog wat andere rassen ook ), maar lang niet alle stamboeken organiseren zulke wedstrijden.

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:39

Erleyne weet jij toevallig of de NRPS dit wel doet?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:43

Ze organiseren wel een aparte competitie voor pony's, maar ik weet niet welke reglementen daar gelden. Misschien zoeken op http://www.nrps.nl

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:01

Er is ieder jaar in St. Oedenrode een NRPS wedstrijd. Weet niet of er meer georganiseerd worden?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:56

Het gaat er om of je bij het NRPS met een hengst mag starten, zonder daarvoor gekwalificeerd te zijn. Daarvoor kan je ze beter even bellen denk ik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:58

starten moet je dus L2 zijn...

Ken ook iemand die met dat probleem zit, maar die mag vermoedelijk ander paard lenen om L2 mee te worden...... En dan met haar hengstje te gaan starten...

maar dat andere puntje is... Huisvesting.... Veel stallen willen liever geen hengst op stal.. (gaat en nou niet over of dat redelijk is of niet... )
En lastig in de wei zetten... (ligt ook aan het karakter van je hengst natuurlijk, hmmm en van de stalhouder......)
(he, begrijp me niet verkeerd, ik heb geen vooroordelen!! Heb 3 jaar lang een hengstje arabier verzorgd en gereden, was een gouden!!! paard!! echt super!!! was een Bakarat, super karakter!)