Marije_jiplover schreef:Ik laat jonge ruiters vaak een beetje gymnastieken, armen zwaaien, hoog staan het proberen het plafond omhoog te duwen, knieen optrekken, dameszit, rondje in het zadel draaien, etc.
Galoperen mogen ze bij ons pas als je dat los kunnen, en dan in het begin alleen op bepaalde pony's, naastlopers kunnen het misschien wel bijhouden, maar ik wil niet dat er naast gelopen wordt in galop. Als ze zonder hulp kunnen draven, voldoende bevestigd zitten (dus goed kunnen lichtrijden en niet al te hard stuiteren met galoperen) en zelf terug naar de hoefslag kunnen sturen als de pony eens naar binnen komt, mogen ze een keertje in galop. Dat moment is meestal na een les of 15-20. Tot die tijd draven de kinderen alleen bij ons. Aangezien je nooit een volledige les hebt die dan kan galopperen, ben je er ook niet zo heel veel tijd mee kwijt, want galopperen doen ze in het begin nog 1 voor 1.
en het heeft inderdaad ook geen nut ze te laten galoperen als ze daar nog niet aan toe zijn
ponyvoetbal? dat doen wij ook, maar dat is natuurlijk eerder voor de wat gevorderdere ruitertjes omdat de pony's het bij ons nog niet zo goed kennen.
of schipper mag ik over varen ja of nee
. diegenen met op het einde het meeste snoep, krijgen aan het einde van de les hun schat.