Vosse merrie op wedstrijd, altijd nadeel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vosse merrie op wedstrijd, altijd nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:46

bonnielau schreef:
ninaatje_07_ schreef:
lijkt me sterk nog nooit van gehoord weet wel dat friezen, haflingers
en dat soort paarden nog geregeld gediscrimineerd worden

denk dat je gewoon niet de beste was

succes groetjes sam

Tuurlijk kom je wel eens jurys tegen die "discrimineren" maar die komt iedereen wel eens tegen, wat voor paard/pony of ezel je ook hebt. Als je gewoon goed rijd krijg je je punten wel, en anders vinden ze mij zeker zielig met me pony die ook nog eens een voskleurige merrie is, arm beest, arm mens Tong uitsteken

als het echt zo is ziet mijn toekomst er niet goed uit in de sport Nagelbijten / Gniffelen
heb een fries en een voskleurige kwpn-tuiger.. Nagelbijten / Gniffelen

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:48

Nou als de jurywereld dan echt zo erg is zoals sommige mensen denken dan condoleer ik je alvast Tong uitsteken

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:52

mm grappig, ik had bijna standaard op mijn coupon, (van voskleurige merrie, met witte benen en brede bles) wat een super mooie pony,
ik denk dat ik juist aan mijn voskleurige merrie mijn goeie punten te danken had Haha!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 19:33

Maar waar verklaren jullie dan dat wel érg veel mensen zeggen van, bah, 't is weer een vosse merrie Knipoog

Bij mij kwam het er gewoon op omdat mijn vriendin slechter had gereden dan mij maar wel 1ste was (heeft een bruine).

Daarom kwam ik er dus bij Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:56

Waarschijnlijk heb jij dan een ander idee van slecht rijden, dan de jury die je toen had Knipoog

En wie zegt dat het aan de kleur van je merrie ligt? Niet aan je eigen cap, of jouw naam, of haar bles, jouw dekje? Ik noem maar wat hoor, maar vind het een beetje.. krom dat je denkt dat het aan de kleur van je paard ligt, in plaats van aan hoe je zelf hebt gereden.

Als jij gewoon je paard goed voor elkaar hebt, maakt het een jury echt niet uit of die bruin, zwart, schimmel of vos is hoor. Maar dan moet je wél goed genoeg rijden voor een winstpunt of een eerste plaats.

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:23

CAuvraySky schreef:
Maar waar verklaren jullie dan dat wel érg veel mensen zeggen van, bah, 't is weer een vosse merrie Knipoog

Bij mij kwam het er gewoon op omdat mijn vriendin slechter had gereden dan mij maar wel 1ste was (heeft een bruine).

Daarom kwam ik er dus bij Knipoog

schimmels zijn toch lastig om schoon te houden? Bloos iedereen heeft wel vooroordelen over paarden en hun kleuren.Ik denk dat het goed is om zoals al eerder gezegd, je proef op te nemen en later te bekijken. Of neem je lesgever(ster) mee, zodat die je uitleg kan geven. Dat is beter dan je te focussen op de kleur van je paard, of die van anderen.
succes ermee

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:36

Wat een onzin!!! Als je je proef goed neerzet met een vos, zwarte, bruine, of bonte, kunnen ze niet om je heen!!! En alweer een vos gaat eigenlijk , zeker hier in de buurt, niet op!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:53

Citaat:
Maar waar verklaren jullie dan dat wel érg veel mensen zeggen van, bah, 't is weer een vosse merrie

Daarom kwam ik er dus bij

Jij vind dat je vriendin slechter reed, de jury duidelijk niet

dat kan je óf accepteren en aan werken, óf je toevlucht zoeken in dit soort excuses,

Aan jou de keuze lijkt me

uniquejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:58

mijn paard is ook harstikke vos en heb der ook nooit last van;)
misschien ging het toch slechter als je dacht..?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:02

Als ik met mijn schimmel pony'tje die (achteraf door mediche redenen) weinig beweging had 1ste kan worden tussen 26 KWPNers kan je met je Vossie makkelijk winnen.. Knipoog

Haha, nee, je moet gewoon goed rijden op elke kleur!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:03

Een goed paard heeft geen kleur Tong uitsteken
zei mijn instructie ooit eens,,

ik heb zelf een vos gehad maar die was vaak niet rad.. helaas verder een schat van een pony kon als die niet kreupel was heel mooi lopen mooi de beentjes optillen enz..

nu heb ik een bruine met een rotkarakter Tong uitsteken

(en heb ook nog geen wp's gehad in de M2 Tong uitsteken )

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:19

nanda111 schreef:
Een goed paard heeft geen kleur Tong uitsteken
zei mijn instructie ooit eens,,

Klopt toch ook Knipoog !
Ik ben vossengek, ookal heb ik nu een paard die schimmel gaat worden Haha! (want ja, een goed paard heeft geen kleur Haha! Haha! Haha! !).
Een mooie vos, zonnetje erop en op de achtergrond herfstkleuren; super mooi Kwijl !
Ik heb 2 vossen op wedstrijden gereden en heb verschillende keren "goed" (volgens de jury dan) gereden maar ook verschillende keren onderaan gereden (volgens de jury dan) en vaak klopte dat dan ook! Soms ook niet maar ja, het is een jurysport en of dat dan aan de kleur ligt ? wie zal het zeggen? Overigens bevinden zich onder juryleden ook mensen die een vos mooi vinden, hoor Ja !
Naar mijn mening wil kleur niets zeggen; de gereden proef wel Knipoog !
Flink door oefenen, denk ik! Succes!

Enne over je vraag/opmerking dat veel mensen een vos niet mooi vinden: over smaak valt niet te twisten......

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:57

CAuvraySky schreef:
Viel me deze zomer al op Knipoog
Hoe beter ik reed, hoe slechter mijn punten waren blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen

Wat heeft iedereen nou tegen vosse merrie's?
't Is niet omdat het toevallig een vosse merrie is dat ie een rotkarakter heeft Knipoog

Wat vinden jullie?

Clown Die kende ik nog niet! In de categorie suffe smoezen scoor je heeel hoog in ieder geval!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:58

Myukii schreef:
Dit wordt ongeveer eenzelfde 'discussie' als bij koudbloeden.

Vind je dit écht een discussie waard dan? Clown

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:42

Neenee, dat zeg ik niet, dit is ongeveer net zo'n nutteloze 'discussie' als: 'Minder donkere mensen op het paard?' Tong uitsteken

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:56

In België (ja de TS woont ook in België) zijn heel veel mensen ervan overtuigd dat een vosse (=voskleurige) merrie een rotkarakter heeft. Vooral mensen van een oudere generatie zijn ervan overtuigd dat dat zo is. Zo zijn er nog wel dingen. Bv: Bonte paarden kunnen niet springen.
Wij staan op een handelstal en er komen vaak oudere mensen voor paarden zien. En daar hoor je dus zo'n dingen. Belachelijk, maar waar. Dus als het een jury is, dat niet zo jong is, kan het wel dat hij/zij in zo'n dingen geloof.

De TS is dus niet zo'n "excuusmens". Misschien is het beter om in de toekomst meer info te vragen voor je haar afbreekt!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:05

Ja hoor Laure, en jij gelooft zeker ook in Sinterklaas en de Kerstman? (Sorry voor alle kleine kindertjes hier)

Echt, ik heb nog nooit zoiets aparts gehoord als wat de TS als smoes gebruikt. Mijn vosmerrie'tje van 1.64/1.65, liep nog 2 keer winst in het zz-licht, en velen in het Z2. Dat ze zeggen: Alweer een vosmerrie. Komt gewoon, omdat er veel vosmerries zijn, niks meer en niks minder. Ik denk dat jij eens kritisch naar jezelf en naar je proef moet gaan kijken, in plaats van de schuld op een ander afschuiven. Ik zeg altijd maar zo: Als je goed rijdt, kunnen ze niet om je heen. En om jou kunnen ze nog heen, dus doe je toch echt nog iets niet goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:10

Dat verhaal is in Nederland ook bekend Laure en van een jury mag je meer verstand verwachten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:12

Urielle schreef:
Dat verhaal is in Nederland ook bekend Laure en van een jury mag je meer verstand verwachten.

Ja, maar van een ruiter/amazone ook, of zie ik dat nu weer te zwart/wit?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:12

Tjonge wat een onzin zeg.

Wat mensen toch kunnen verzinnen als excuus voor niet goed genoeg rijden... Nagelbijten / Gniffelen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:01

Ik houd absoluut niet van vosmerries maar denk je nu werkelijk dat dat in een proef de doorslag geeft?
Ik ga maar eens een lijstje bijhouden met kleuren/rassen/geslacht en maat die ik bovenaan heb staan om te zien of er nog enige structuur in zit.
Ik ben bang van niet Knipoog De beste wint.
Dat jij je proef beter vond dan die van je vriendin zou wel eens een heel vertekend beeld kunnen zijn. Wat voor commentaar had je op je protocol?

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:32

Laure schreef:
In België (ja de TS woont ook in België) zijn heel veel mensen ervan overtuigd dat een vosse (=voskleurige) merrie een rotkarakter heeft. Vooral mensen van een oudere generatie zijn ervan overtuigd dat dat zo is. Zo zijn er nog wel dingen. Bv: Bonte paarden kunnen niet springen.
Wij staan op een handelstal en er komen vaak oudere mensen voor paarden zien. En daar hoor je dus zo'n dingen. Belachelijk, maar waar. Dus als het een jury is, dat niet zo jong is, kan het wel dat hij/zij in zo'n dingen geloof.

De TS is dus niet zo'n "excuusmens". Misschien is het beter om in de toekomst meer info te vragen voor je haar afbreekt!

maar het gaat toch niet om het karakter in een dressuurproef? Als een vosmerrie goed loopt in een dressuurproef gaan ze heus niet discrimineren omdat het een vosmerrie is,die dan een rotkarakter zou kunnen hebben....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:53

idd, dan is het des te beter dat ze 'm goed laat lopen.... (als die goed loopt, bij de ts blijkbaar niet.)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:00

Wát een onzin zeg! Lips are sealed Eerst al dat gemiep over dat koudbloeden minder punten krijgen, nu gaan we een stapje verder naar de vos.
Misschien moet je een (wedstrijd)paard voortaan maar kopen op kleur en niet meer op prestaties en karakter. Rolleyes

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:00

missmiekie schreef:
Dat ze zeggen: Alweer een vosmerrie. Komt gewoon, omdat er veel vosmerries zijn, niks meer en niks minder.

Is dat werkelijk zo? Hier in de buurt zie je op wedstrijden veel zwarte paarden en dan bruine. Deze kleuren voeren hier de boventoon!
Ik was vaak de enige in mijn ring met een vos (maar ja, ik had dan ook een ruin Knipoog Haha! Haha! Haha! )!