Mijn tip, neem een volwassen iemand, die weet waar ze mee bezig is.. En een proeftijd van een maand bijv, zodat je kan zien hoe ze met je paard bezig en dat je na een maand altijd nog kan zeggen, ik wil het liever niet, want ......
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Olympia schreef:Ik denk dat voor iedereen het anders is of een bijrijder helpt ja of nee. Sommige hebben er slechte ervaringen mee gehad en willen dus geen bijrijders meer, maar je hebt ook mensen die weglopen met de bijrijders..
Mijn tip, neem een volwassen iemand, die weet waar ze mee bezig is.. En een proeftijd van een maand bijv, zodat je kan zien hoe ze met je paard bezig en dat je na een maand altijd nog kan zeggen, ik wil het liever niet, want ......

De goede ervaringen zijn toch wel met diegene die het serieus goed voorhebben met mijn paarden en hun zelf. Ze hebben sportiviteit in zich zitten, plus een gezonde dosis verantwoordelijkheids gevoel. Dat is me nl wel overkomen dat het bij een vorige bijrijdster ver te zoeken was
Kijk goed of er een klik is tussen die bijrijder en je paard, dat ze je paard in hun waarde laat en of ze open staat voor aanwijzingen. Het mooiste is als je samen ook een doel na kunt streven. Zodra je twijfels voelt bijt je er niet in vast maar kijk gerust verder.