Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:06

Ik ga volgende week een oefenwedstrijdje met mijn W-tje rijden, dit is bedoeld voor iedereen die zijn (op dit moment 4 jarige) geen B meer mogen starten. Hier komt een GP jurylid de proef beoordelen. Dit is voor mij ook puur en alleen voor de ervaring. Week erop start ik een keer HC en dan mag hij vanaf april voor het "echt"mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:08

Mexxuna schreef:
Maar straks als er 20 paarden lopen in een inrijbakje van 20x30 wordt het vast feest voor haar!!

Er is maar 1 manier waarop ze daar aan went hoor, gewoon gaan!

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:12

hey, ik vind het ook wel een goede stelling.. nu kun je nog lekker wat foutjes permiteren.. als je later serieus wil gaan starten is het heel wat minder leuk als jouw paardje alles eng en griezelig vind! gewoon proberen zou ik zeggen! Lachen veel suc6 nog! Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:12

Zep schreef:
Mexxuna schreef:
Maar straks als er 20 paarden lopen in een inrijbakje van 20x30 wordt het vast feest voor haar!!

Er is maar 1 manier waarop ze daar aan went hoor, gewoon gaan!

Precies!Wij zitten zondag met 24 W-tjes in 1 ring, dat losrijden zal ook wel een soort van feest worden Haha!!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:14

talented schreef:

Precies!Wij zitten zondag met 24 W-tjes in 1 ring, dat losrijden zal ook wel een soort van feest worden Haha!!

Oei oei, haha dat wordt leuk. Clown (wel grappig om ter vergelijken, toch?)

Ik hoop mij w'tje binnenkort ook mee te nemen naar een oefenwedstrijdje!
Succes allemaal!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:20

* abbo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:22

Iedere ervaring van een jong paard op een wedstrijd moet een positieve zijn. Desnoods ga je HC, of rijd je alleen maar even los op het inrijterrein (als dat al mag zonder startnummer).
Voor de ervaring is het super. Zo veel mogelijk dingen laten zien.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:45

utjelover schreef:
talented schreef:

Oei oei, haha dat wordt leuk. Clown (wel grappig om ter vergelijken, toch?)

Ik hoop mij w'tje binnenkort ook mee te nemen naar een oefenwedstrijdje!
Succes allemaal!

Ja is zeker leuk om te vergelijken. Ik heb thuis echt al een hele fijn rem/gas erop zitten, maar toen ik hem dinsdag een keer mee naar de cursus nam was de rem toch echt bepaalde stukken geheel zoek Haha!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:56

talented schreef:

Ja is zeker leuk om te vergelijken. Ik heb thuis echt al een hele fijn rem/gas erop zitten, maar toen ik hem dinsdag een keer mee naar de cursus nam was de rem toch echt bepaalde stukken geheel zoek Haha!
[/quote]

haha, veel succes jij! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:34

runningkawa schreef:
Maar er zijn toch genoeg paarden die na 2 maanden al gewoon een B proefje, zelfs voor winst, kunnen lopen?

In het OO Seven huiskamer topic zit een W'tje dat nu B+15 is Bloos!
Die gaat in april het L in, maar dan dus al echt gepromoveerd naar het L, dus niet eens L omdat de ruiter geen B meer mag.
Dan voel ik me maar klunzig hoor, ik denk nl. niet dat mijne volgende maand winst gaat lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:36

Maar met een 3 jarige al B + 15 zijn vind ik dan ook weer niet alles
Gewoon eens starten voor de fun wel.
Maar bijna elke week weeg vind ik wel weer overvragen Lachen

Dat weet je nooit Urielle Lachen

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:38

ik heb pas ook met mijn 4 jarige fries een wetstrijd gereden. Voor het eerst. Ze heeft de hele proef verpest maar dat maakt me niks uit. Ze was gewoon supergespannen maar ik heb nog met haar over het inrijterrein gereden en het ging supergoed daar. We gaan de volgende keer gewoon weer en dan misschien iets meer voor de punten. En ik oefen thuis gewoon heel goed.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:41

Urielle schreef:
runningkawa schreef:
Maar er zijn toch genoeg paarden die na 2 maanden al gewoon een B proefje, zelfs voor winst, kunnen lopen?

In het OO Seven huiskamer topic zit een W'tje dat nu B+15 is Bloos!
Die gaat in april het L in, maar dan dus al echt gepromoveerd naar het L, dus niet eens L omdat de ruiter geen B meer mag.
Dan voel ik me maar klunzig hoor, ik denk nl. niet dat mijne volgende maand winst gaat lopen

Deze gaat dan wel redelijk vaak op concours, niet waar? Ik moet zeggen dat zoals de mijne thuis loopt, hij ook dikke winst gaat lopen in het L1. Wat hij op concours gaat doen is ook maar even afwachten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:52

De mijne is nog echt zo wisselvallig. De ene dag denk ik dat het allemaal prima gaat lukken en de volgende dag denk ik weer dat ik hem het beste nog een jaar of 10 thuis kan houden Clown

Nou ja, hij krijgt van mij ook alle tijd Lachen Ik ga wel de eerste tijd veel op rij weg, daarna krijgt hij dan weer wedstrijdrust om alles te laten bezinken.

Als hij dik winst loopt in de L1 is hij zeker al mooi voor elkaar! Hoe lang heb je hem onder het zadel dan Talented?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:37

Sinds eind augustus! Hij pakt alles erg fijn aan, van de week in de les stukje contra, daarna een wisseltje gesprongen. Schoudervoor en achterwaarts heb ik 1 keer geprobeerd en gingen ook al vrij aardig Haha!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:03

Wij zijn eind oktober rustig aan begonnen, er zitten hele nette stukken tussen, maar we hebben ook slinger-wendingen, en uitgezwaaide voltes hoor!! :p
Ik ben gewoon heel erg benieuwd!!
Het is geen angsthaas qua schrikken e.d.
Maar toch.... ben ik nu al erg nerveus!! Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:25

Da's netjes Talented!
Wijken, schoudervoor (binnenwaarts nog niet gedaan) en achterwaarts wil de mijne ook al doen, contra heb ik nog niet geprobeerd.
Maar ik ben niet tevreden over het basiswerk . Bij de overgangen terug dramt hij nog te veel door en hij durft nog al eens tegen het linkerbeen aan te vallen. Soms duurt het ook even voor hij zich in de hand wil laten zakken. De ene dag gaat het lekker, de andere dag mis ik nog teveel controle. En dat vind ik dan weer belangrijker dan zijn oefeningen, die komen vanzelf wel Haha!

Mijne is erg braaf op ander terrein maar is bang tussen de andere paarden, dus het losrijden gaat alsnog wel spannend worden. *LOL*

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:32

Urielle schreef:
Da's netjes Talented!
Wijken, schoudervoor (binnenwaarts nog niet gedaan) en achterwaarts wil de mijne ook al doen, contra heb ik nog niet geprobeerd.
Maar ik ben niet tevreden over het basiswerk . Bij de overgangen terug dramt hij nog te veel door en hij durft nog al eens tegen het linkerbeen aan te vallen. Soms duurt het ook even voor hij zich in de hand wil laten zakken. De ene dag gaat het lekker, de andere dag mis ik nog teveel controle. En dat vind ik dan weer belangrijker dan zijn oefeningen, die komen vanzelf wel Haha!

Mijne is erg braaf op ander terrein maar is bang tussen de andere paarden, dus het losrijden gaat alsnog wel spannend worden. *LOL*

Dan komt dat ook wel goed! Die van mij loopt ook nog wel eens door mijn buitenhand heen hoor, en wil zichzelf er ook echt nog wel eens uitdrukken, maar denk dat dit gewoonweg een kwestie van tijd nemen is, toch?!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:36

Wat leuk al die verschillende ervaringen van die W'tjes!!

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:02

wij nemen een van onze W'tjes ook aanstaande zaterdag voor het eerst mee..
je hoeft toch niet voor de punten of prijzen te rijden.. maar het is voor het paard alleeen al fijn dat die weer ergens anders komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:03

Ja, ik vind het ook leuk om te lezen waar iedereen nu mee bezig is Ja

Talented, ik hoop het echt! Veel succes alleszins in het L Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:15

Volgende week oefenen tussen de witte hekjes, alleen dat wordt al spannend!! Lachen
Ik zal foto's plaatsen!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:36

Maak maar een topic op HAW, leuk Ja

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:45

Jaaa!! Lachen Jullie ook dan hé?? ** gaat in je profiel spieken **

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:48

Heb mijn W-tje in september onderling gestart: 185 punten. Ze is dus ook wel klaar voor een officiele proef.
Maar ik vind het nog wat vroeg. Er zijn dingen die ik nog niet goed genoeg vind gaan. Ik train nu ook niet veel (1 tot 2 keer in de week) en dan is een wedstrijd toch wat zwaar. De startkaart is dan ook nog niet aangevraagd, maar het kriebelt af en toe wel.