Waarom doet hij dit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:04

idd last van de rug, is ook het eerste waar ik aan denk. verder kan het inrijden ook een rol gespeeld hebben, ik kende een paard dat hartstikke bang was als je je hand achter het zadel legde, gewoon puur omdat ze niet gewend was daar tijdens het rijden aangeraakt te worden.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 13:49

Als ik die fjord nou een tijd op rust zet? gewoon er niet meer op rijden.. zou het dan over kunnen gaan als die last van zijn rug heeft?

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 13:54

Maar wat ik dan niet snap. Dat als ik er op rijd. Dan heeft hij gewoon de hele rit zijn oortjes naar vooren en is hij gewoon heel blij. Het is alleen dat als ik mijn hand op de kont leg dat hij dan een trap geeft of even met zijn staart zwiept. maar als hij dus echt last heeft van zijn rug dan zou hij het rijden tog ook niet leuk vinden? Dan zou die ook wel ongv. de hele rit zijn oren naar achter hebben. En ik heb onder het zadel een Supper dik dekje + een bont onderlegger.

NaAoOmiI14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:12

Pluttersput schreef:
NaAoOmiI14 schreef:
ja tuurlijk kan dat, mijn paard vindt het ook niet fijn als ik hem achter tussen de benen poets maarja het moet evengoed gebeuren Clown

dus veel geduld goed vastklemmen teggen hem praten en maar achter op die kont aaien raakt hij het zo gewent Haha! Pling

Hoe bedoel je dit? Maar ik denk idd ook gewoon veel geduld, en vaak doen, dat hij er misschien aan went. Wat je ook kan doen is gewoon steeds een stukje verder aaien. Misschien dat het dan goed gaat? Succes!

ik bedoelde met goed vastklemmen (( gwoon goed vasthouden zodat je er niet van afvalt als hij toch bokt of er tussen uit gaa Clown
Groejtes, mij

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:19

domiekje schreef:
met zijn rug denk ik niet dan zou hij waarschijnlijk ook niet gewoon aan je rug laten komen....meschien is er ooit iets gebeurt dat iemand hem hart op de kont heeft geslagen voel je nergens een knopeltje of derglijke
Ja, mischien in het verleden iets gebeurd!! Mischien ook bang voor de zweep??

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:11

hij is er wel een keer vandoor gegaan met een tuig en een autoband agter zig en alles slingerde toen heen en weer.. sins dien is hij ook altijd bang voor het tuig. maar ik denk niet dat het hier aan zou liggen. En hij is wel bang voor de zweep ja. ik hoef het zweepje maar vast te houden als ik er op zit en hij loopt al supper hard. hij wilt er voor wegrennen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:51

dan zou ik eerst maar eens oefenen op het vertrouwen in de ruiter, en vooral op de zweep. verder zegt het naar voren houden van de oren niets, dat betekent dat hij met andere dingen bezig is dan met jou, en kijkt naar een punt voor zich, of luistert naar een punt voor zich.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:57

als je rijd zit je in bepaalde houding
als jij je hand naar zijn staart brengt
verplaats jij je gewicht naar achter
het zou dus idd kunnen zijn dat die met rijden
geen/weinig last van zijn rug heeft en als je naar achter leunt wel..
hoe groot is je zadel ten op zichte vd pony ?
(denkt aan druk in de nierstreek..)
kan ook zijn dat die het gewoon niet prettig vind

maar nogmaals dat kunnen wij hiervandaan niet zien/beoordelen
slechts ideeen aanbrengen ..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:17

misschien helpt het als je een foto plaatst, eentje waarbij je er gewoon op zit, en bij voorkeur ook eentje waarbij je je hand achter het zadel legt. dan hebben wij er ook een beeld bij, kan altijd verschil maken.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 07:36

Ik zal kijkken of ik een foto kan maken. maar de groote van het zadel is wel goed in de verhouding van de pony. Maar het licht niet aan het gewicht verschuifen omdat je dan in een andere houding komt. Want mijn vriendin reed een keertj langs mij en toen kwam ze per ongeluk met het zweepje tegen zijn kont aan:S hoe dat kan weet ik ook niet. maar dan ging hij niet bokken maar een ooren naar achter en zwiepen met de staart.n Verder rij ik niet met zweep want hij is gewoon goed voorwaarts en luistert naar bijna alles wat ik aangeef;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:17

Shtlanders schreef:
Ik zal kijkken of ik een foto kan maken. maar de groote van het zadel is wel goed in de verhouding van de pony. Maar het licht niet aan het gewicht verschuifen omdat je dan in een andere houding komt. Want mijn vriendin reed een keertj langs mij en toen kwam ze per ongeluk met het zweepje tegen zijn kont aan:S hoe dat kan weet ik ook niet. maar dan ging hij niet bokken maar een ooren naar achter en zwiepen met de staart.n Verder rij ik niet met zweep want hij is gewoon goed voorwaarts en luistert naar bijna alles wat ik aangeef;)

dan nog kan het uitmaken. het een hoeft het ander niet uit te sluiten! toch even goed naar het zadel laten kijken, dat is stap een. als het daar niet aan ligt, kan je verder kijken, en dus dingen stapje voor stapje uitsluiten. hoewel ik toch eerder een rijtechnisch probleem verwacht in dit geval.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:23

Hoe bedoel je met een rijtechnisch probleem dan?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:54

dat er bij het beleren niet alles is meegenomen, of dat het een teken is van verzet tegen de ruiter. ook kan het dus last van de rug zijn, wat ook rijtechnisch veroorzaakt kan worden. maar goed, eerst maar eens het zadel aan een grondige blik onderwerpen?

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:55

Ik heb het zadel al na laten kijken en daar was niks mis mee..Knipoog ook ligt er een supper dik dekje onder met nog eens een bont onderlegger. Binnen kort komt er een profesioneel iemand bij en die gata even kijkken wat het zou kunnen zijn en ik krijg daar een tijdje les van..Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:58

heb je het zadel laten nakijken terwijl het op het paard lag, mét de dekjes eronder, of zonder de dekjes?

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:50

Allebij.. ik heb het zadel laten nakijken terwijl het op het paard lag zonder dekje. Maar ook gewoon laten kijken zonder dat het op het paard lag.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:53

Shtlanders schreef:
Allebij.. ik heb het zadel laten nakijken terwijl het op het paard lag zonder dekje. Maar ook gewoon laten kijken zonder dat het op het paard lag.

je hebt het dus laten beoordelen ZONDER dekje, en toen is gezegd dat het goed lag. wat denk je dat een dik shabrak EN een bontonderlegger met je zadel doen? juist, die wordt van onderuit verkleind. de ruimte wordt krapper en smaller, omdat die dekjes de ruimte opvullen. die bontonderleggers zijn een modegril die voor veel problemen zorgt bij paarden. weg met dat ding dus, en dan nog eens een zadelmaker laten kijken, als je een normaal dekje onder je zadel hebt. als je zadel goed beoordeeld werd, snap ik uberhaupt niet dat je een onderlegger bent gaan gebruiken.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:01

Oke ja sorry daar had ik helemaal niet bij nagedacht.!! fijn dat je het zegt en ik zal van nu af aan geen bont onderlegger meer gebruiken..Knipoog Ben echt heel blij dat je dat zegt..!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:24

heel verstandig. een zadel moet goed passen zonder enig dekje eronder, het dekje dient voor de sier en om vuil en zweet op te vangen zodat het zadel schoon en vrij van zweet blijft Knipoog

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 09:22

Ja, best dom van mezelf..!! ik zal hetnu ook niet meer doen

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:00

Irene2510 schreef:
Ik heb ook een pony gekent die dit deed.
Waarschijnlijk associeert hij de aanraking op zijn billen terwijl jij erop zit met pijn. (zweep)
Je kan hier niet veel aan doen denk ik, dat zit er gewoon in. Gewoon niet doen, hij geeft duidelijk aan dat hij dit niet prettig vind.
Of gewoon blijven proberen zodat hij de aanraking niet met pijn associeert, lekker aaien over zijn hele lichaam.
Kijk gewoon eens hoe hij zo reageert.

idd.
je moet het gevoel geve dat hij/zij braaf is,

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:47

merrieveulen schreef:
Shtlanders schreef:

je hebt het dus laten beoordelen ZONDER dekje, en toen is gezegd dat het goed lag. wat denk je dat een dik shabrak EN een bontonderlegger met je zadel doen? juist, die wordt van onderuit verkleind. de ruimte wordt krapper en smaller, omdat die dekjes de ruimte opvullen. die bontonderleggers zijn een modegril die voor veel problemen zorgt bij paarden. weg met dat ding dus, en dan nog eens een zadelmaker laten kijken, als je een normaal dekje onder je zadel hebt. als je zadel goed beoordeeld werd, snap ik uberhaupt niet dat je een onderlegger bent gaan gebruiken.

denk dat je hier een heel sterk punt hebt !
fijn dat TS het nu even zonder probeert Knipoog

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:30

Idd ik ben zo dom geweest..:S Ik ben echt heele blij dat merrieveulen het heeft gezegt! nog bedankt hiervoor..!!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:18

Dat hebben veel paarden, die vinden dat gewoon niet fijn.. 3 paarden op de manege waar ik rijd hebben dat, en er is niks mis mee..

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:10

Gelukkig!! maar togh maar voor de zekerheid opver een poos als het niet weg is even een da er bij halen! liever het zekere voor het onzekere..!! denk ik dan maar..Knipoog