paard springt op hond

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: paard springt op hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:38

vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn en honden roofdieren... beide hebben nog oerinstincten... dus het is eigenlijk logisch dat het paard zich tracht te 'verdedigen' tegen de 'aanval' van de hond...

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:14

ik weet niet wat het voor een hond is maar ik heb wel eens gehoord dat paarden hnden met hangende ooren minder vinden dan honden met recht op staande oren mischien licht het daar aan maar dat weet ik niet.
veel sukses verder

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:43

maar het probleem is ook vaak dat eigennaren van honden het onderschatten met paarden.. ze zeggen heel snel dat hun hond niks doet en dan vervolgens als een idioot gaat blaffen en probeert te bijten.. en dan later eigennaren boos omdat je pony uithaald naar de hond...

in het drop waar mijn pony´s staan is er 1 hond waar ik van weet dat ik daar mee ff aan de andere kant van de weg moet gaan lopen.. maar die man houd zijn husky ook altijd straks als hij me ziet lopen...

peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:00

betreffende hond is overleden door behandeling van paard.
hond waseen graag geziene op terrein,behalve door dit paard.
Alweer een verhaal wat niet helemaal klopt!!!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:12

vertel mij maar eens wat er niet aan klopt

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:13

Wat zielig voor de hond Vingers aflikken
Maar het paard zou het er wel uit hebben willen gooien

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:16

Als je dan weet dat bepaalde paarden bepaalde honden niet graag zien, waarom laten ze ze dan de honden toch loslopen zodra het betreffende paard in de buurt is.

Of aanlijnen of onder commando.. of het nou de hond van de eigenaar is of van een klant.... stukje verantwoording heet dat.
Ik heb een pony gereden die door een opjagende hond zich kreupel heeft gelopen en 10 maanden heeft moeten stappen.. en die hond... liep nog vrolijk achter paarden aan te jagen.

En of een verhaal nu klopt of niet ... respect voor elkaars dieren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:20

de hond is een paar dagen geleden overleden aan een mogelijke bloedprop. Had toendertijd toen het gebeurde aangeboden om hem naar de DA te brengen, dit vonden ze zelf niet nodig omdat hij toch weer liep.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:06

Splash, die hond is dus voor half januari door jouw paard getrapt en heeft nu een bloedprop ergens gekregen, waardoor hij is overleden. Heeft dat werkelijk wel verband met elkaar? Lijkt me heel sterk en wat je zegt, jij hebt aangeboden naar een dierenarts te gaan en als dat toen niet nodig was, hoef jij je nu zeker niet schuldig te voelen!

Ik verwacht trouwens wel een duidelijker uitleg van peesblessure, die mag haar/zijn kant van het verhaal wel eens vertellen.......

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:26

tsja, het zijn en bljiven vluchtdieren, dat kan je ze nooit afleren, in het wil als ze een (roof)dier tegen komen gaan ze zich ook verdediggen, en als het dier groter is dan hun meestal niet, die hond is dus kleiner dan dat paard dus je paard heeft zich al die tijd gewoon geprobeerd in te houden, maar soms lukt het dus echt niet
-xxxxx-

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:53

volgens mij is het niet je paard z'n schuld dat die hond dood is trouwens de eigenaars van de hond wilden geen behandeling. en wat die stamp betreft was ze niet hengstig of al boos van iets?

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:02

helaas heb ik ook al genoeg leed gezien in de jaren
van honden die zijn dood getrapt door paarden.
waaronder een pup van ons.ik ben dus echt super maar ook echt heel erg voorzichtig met mijn honden bij de paarden.mijn twee jack russel neem ik ook niet mee want dat vind ik veelste gevaarlijk.zo goed luisteren ze niet dus verstandig vind ik het niet.maar onze border collie hebben we vanaf pups af aan meegenomen.ze is ook een erge jagen/drijver dat zit natuurlijk in haar.maar ze luisterd goed.ik straf haar wel met mijn stem dat dat drijven niet mag.straks met schapen mag ze dat natuurlijk wel.maar dat moet ze uit eindelijk goed uit mekaar weten te houden.mijn paardje vind honden opzich niet erg.en onze oude ridgeback ging vroeger vaak mee met buitenritten en liep ervoor,naast of er achter geen pobleem.maar de border collie vind ze niks doordat ze zich soms behoorlijk bekeken voelt door haar.en als gina dan toch te ver gaat laat mijn pony dat ook echt wel merken.maar tot nu toe heeft ze mijn hond nog niet geraakt.

ook heb ik al is in het ziekenhuis gelegen door zo'n 'piep'hond die in het bos achter mij en mijn vorige paard rende.ik had een behoorlijke klap op mijn rug gemaakt en mijn paard was verdwenen.uit eindelijk met de ambulance opgehaald enzo.....ik kijk dus in het bos ook heel goed uit voor honden die aankomen rennen of wat dan ook.die angst is helaas blijven hangen.

peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:46

eigenaar hond weet niets van een aanbod om naar de arts te gaan met hond.....

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:03

ja en daarom verteld ze ook dat ze hem niet mist zeker. Verteld ze jou toch echt iets anders he. Dat eeuwige geblaf elke dag. Ze vind het heerlijk rustig. tja dat jij niet weet dat het aangeboden was. Jij weet echt niet alles en bent verre van al wetend.

peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 06:26

Mij heeft ze inderdaad de waarheid vertelt en ik weet ondertussen dat jij het niet zo nauw neemt met de waarheid,maakt hem zoals het jouw past. Wij weten dat met een heleboel al nu de rest nog!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 06:46

Mijn paard heeft ook een gloeiende hekel aan honden Bloos
Elke die hij tegenkomt wil hij maar al te graag kennis laten maken met zn achterbenen.
Ik houd er gewoon rekening mee als er honden zijn of ik mijn eigen honden meeneem.
Gewoon vast, houd iemand ze los terwijl ik al gewaarschuwd heb, dan is het hun eigen keuze.. ik heb mn plicht dan gedaan door het te zeggen (vooral op buitenritten dit..)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:26

Peesblessure ga even ergens anders je gal spuwen Knipoog of verklaar je nader en zet ook wat meer in je profiel want het lijkt erop of je splash1999 hier op bokt alleen maar aan het stalken bent!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:34

Skippy01 schreef:
vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn en honden roofdieren... beide hebben nog oerinstincten... dus het is eigenlijk logisch dat het paard zich tracht te 'verdedigen' tegen de 'aanval' van de hond...

Mee eens. Uiteraard erg vervelend als hierdoor de hond een trap ofzo krijgt maar dan moet de hond gewoon leren dat hij dit beter niet kan doen, of eigenaresse moet hond terug fluiten en op zijn kop geven als hij te dicht bij de paarden komt.

Bouwsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:48

Wat gebeurt hier allemaal? Mensen we leven maar één keer. Kraak elkaar niet zo af zeg. Hou het gezellig. Vooral die Peesblessure waar ben je me bezig???????????? Wat is er nou niet waar aan het verhaal van Splash? Wees eerlijk! Zijn wij nou volwassen? Ik hoop niet dat jullie een stal beheren? Arme mensen die daar staan? Je zal er maar staan met dit gezeur? Lekkere reclame voor die stal!!!!!!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:01

het mooie is trouwens dat die hond niet eens geliefd was op stal. Ja het is wel een lieve hond hoor begrijp me niet verkeerd maar iedereen, echt iedereen werd gek van zijn geblaf. Er was er zelfs een van stal die de hond telkens de koeienstal in joeg omdat ze gek van hem werd en dat hij op moest rotten. Dus zo geliefd was hij niet. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg. Maar dan nog als die hond pas na bijna 4 maanden komt te overlijden is dat ook raar hij was per slot van rekening al 11. Het mooi is dat peesblessure zegt dat hij zo geliefd is terwijl de eigenaarresse hem niet eens mist want het toch haar kind niet. Dus wat peesblessure zegt klopt ook al niet. punt

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:03

Honden trappen kan ik me nog wel een beetje voorstellen als je paard eens gebeten is.. Maar die van mij vermoordt kuikens Bloos!
Mijn 'lieve schat' ziet een koddig kuikentje rondhuppelen, gooit zijn oren plat in z'n nek en stampt zo hard als 'ie kan met zijn voorhoef keihard op het kuikentje, dat dus in één klap dood is. Heb ik hem nu twee keer zien doen. Iemand enig idee waarom een paard zoiets doet? Het lijkt me namelijk niet dat hij last heeft van die kuikentjes, die dribbelen gewoon lief over het erf heen..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:04

peesblessure schreef:
betreffende hond is overleden door behandeling van paard.
hond waseen graag geziene op terrein,behalve door dit paard.
Alweer een verhaal wat niet helemaal klopt!!!!

dit klopt dus niet

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:05

SpikyBlue schreef:
Honden trappen kan ik me nog wel een beetje voorstellen als je paard eens gebeten is.. Maar die van mij vermoordt kuikens Bloos!
Mijn 'lieve schat' ziet een koddig kuikentje rondhuppelen, gooit zijn oren plat in z'n nek en stampt zo hard als 'ie kan met zijn voorhoef keihard op het kuikentje, dat dus in één klap dood is. Heb ik hem nu twee keer zien doen. Iemand enig idee waarom een paard zoiets doet? Het lijkt me namelijk niet dat hij last heeft van die kuikentjes, die dribbelen gewoon lief over het erf heen..

dat gepiep doet pijn aan je gevoelige oortjes hoor en die snaveltjes dan. Ik weet het wel hoor. haha

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:08

[quote="Dakie"]maar het probleem is ook vaak dat eigennaren van honden het onderschatten met paarden.. ze zeggen heel snel dat hun hond niks doet en dan vervolgens als een idioot gaat blaffen en probeert te bijten.. en dan later eigennaren boos omdat je pony uithaald naar de hond...
[quote]

Dit had ik dus twee weken geleden..
Liep een hond los op de dijk! Mijn paard trapte gelukkig niet maar stond
wel te stampen met zijn benen en te zwiepen met zijn staart..
Hij vond het duidelijk irritant, en ik durfde niet af te stappen
omdat ik de hond toch ook wel eng vond! (ik dacht ik zit lekker hoog) Haha!
De hond liep los op de dijk en ging mij en mijn paard achterna
dus kon ook niet verder rijden omdat anders die hond mee ging
richting de wei!

En die eigenaar die hond maar niet mee kunnen krijgen..
Grr.. hoop niet dat het nog een keer gebeurd!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:12

Haha! Ach.. Zou dat het zijn? Ik vind het wel een erg sadistisch gezicht.. Ik wist ook niet echt hoe ik erop moest reageren, was met stomheid geslagen.. Maar mijn stalgenote werd heel kwaad en schreeuwde tegen hem dat hij op moest hoepelen, hij durfde drie dagen niet meer in haar buurt te komen (er wordt tegen hem namelijk nooit geschreeuwd, hij is erg braaf) Bloos
Hij is wel eens in zijn achterbeen gebeten door een grote hond tijdens een buitenrit, maar honden tolereert hij gewoon en is er niet bang voor.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van irritatie is, misschien had het betreffende paard de hond al meerdere malen in 'paardentaal' gewaarschuwd dat hij uit zijn buurt moest blijven, maar bleef de hond hem lastigvallen?