Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PeruaansePas schreef:Ik zou het zelf nooit aanbieden. Het ligt ook aan de reden van de ruiter. Het heeft geen enkele zin dat de instructeur 'het wel even voordoet'.
) kruipt eigenlijk regelmatig op mijn paard. Als ze me ziet worstelen en het lukt weer eens echt niet, stapt ze er wel op om even eea te proberen. Dan kan ik ook gelijk zien of ik op dat moment nou specifiek iets fout doorgeef aan mijn paard of dat ze weer gezellig moeilijk loopt te doen. In geval één duurt het een paar rondjes en paard loopt weer als een tierelier, geval 2 geeft als resultaat dat het paard rustig doorstiert (weliswaar onder een zeer kundige ruiter) en hopelijk een keer tot besef komt dat ze beter haar best kan doen

.

carlijn83 schreef:In een groepsles vind ik t al weer een ander verhaal als in een priveles. In de groepsles kun je je namelijk dan eigenlijk niet meer bezighouden met de andere combinaties.
In een groep zou ik absoluut niet opstappen. Gewoon om de reden die jij ook aangeeft.