Bodywarmer met airbag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirthe_

Re: Bodywarmer met airbag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:34

Ik vind het ook een beetje een apart ding en heb ook mijn twijfels. Maar als je je er veiliger bij voelt moet je het zeker doen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:45

mijn mening? ronduit gevaarlijk. Wat als je paard een mega bok geeft, je in de lucht vliegt maar terug in het zadel beland? dan schiet dat ding ook open? En dat maakt toch wel een heel luide plof-geluid.Dus ja paard slaat op hol met alle gevolgen van dien...OF je valt van je paard, je paard ziet en hoort die airbags uitspringen, met als gevolg trapt hij naar je als je op de grond ligt...(zeker bij schrikkerige paarden)
Lijkt me erg gevaarlijk..maar ik kan het mis hebben..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:13

Ik vind het wel wat hebben, maar vind het nogal prijzig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:52

Ik voel er ook wel wat voor; maar wat als je paard iets doet waardoor je uit het zadel komt, maar wel weet te blijven zitten en dat ding blaast zich opeens op. Mij lijkt dat je paard zich gek schrikt en sowieso, lekker handig als het gebeurd en je toch nog blijft zitten. Ik weet het niet..
Ze zijn ook onwijs duur volgensmij. Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:46

Kafue schreef:
Ontneemt dat niet je bewegingsvrijheid en dergelijke.

Pling

Met dit ding zou ik er gisteren afgegaan zijn. Ik heb op de terugweg van een rit een paar rondjes over de locale motorcrossbaan gedaan. Springschansen, dubbelsprongen, woepdidoes en 'steile wanden' in bochten Haha!
Paardlief corrigeerde een (been)stuurfoutje van mij en stapte over de wal in de bocht. Goede keus op dat moment, maar we stapten wel met mijn brokaten jasje als een vleermuis fladderend 2 meter omlaag. 'Alles los' = alles onder controle en dóór, in galop naar de schans....
Moet er niet aan denken dan een 'veilig' pak aan te hebben. Blijf er liever óp Knipoog

HC

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:27

Huertecilla schreef:
Verward

Ok, je kan geen stal uitmesten maar verder?

HC

*telt tot 10. Dromen

Bonny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:48

Je kunt er gewoon veilig mee afstappen en gaan liggen op je paard zonder dat deze af gaat. Hij gaat pas als er flinke schok een val van paard plaats vind.

Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:51

hmmm apart wel.. en of het echt effectief is.. ik zet er mijn vraagtekens bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:54

Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is ten aanzien van een bodyprotector, behalve dat er meer aan te verdienen valt Knipoog

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:08

Zeer apart, ik heb er nog nooit iemand mee zien rijden..

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:44

Of het veilig is of niet laat ik even in het midden, ik heb het nog nooit gezien en kan er dus ook niets over zeggen (al durf ik er best wel in geloven), maar het maakt vallen wel duur zeg Geld, geld! als je bij elke val dat cartoucheke van 15.50 euro moet vervangen...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:13

Toevallig stonden ze hiermee op Jumping Amsterdam en heb ik gister nog een heel verhaal aangehoord van de verkoper over de airparka.
Het is een best apart ding, maar het beschermd meer delen als een bodyprotector. Zo zit er hier in de nek ook een 'kussen' wat opblaast en dat moet de nek beschermen en er is een stuk dat je stuitje beschermd. Het ding weegt alleen behoorlijk zwaar als je het zo optilt.
Tevens moet je na iedere val dat gasding vervangen want anders doet die het niet meer.
De verkoper in kwestie zij wel dat het op de een of andere manier niet veilig was als je tegen de bakrand aanviel...weet alleen niet meer precies waarom dat dit nou was.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 04:00

Ik las al jullie berichtjes, wil er wel even op reageren met name voor degene die hem misschien willen aanschaffen.
Ik rijd bij Mansour waar deze dingen ook verkocht worden. Meerdere ruiters rijden er mee voornamelijk de oudere ruiters.
Ik heb ook al twee maal het zien gebeuren. Ik vind het een uitvinding.
Wanneer deze personen die van het paard afvielen, een in het bos en de ander tijdens de springles, de parka niet aan hadden gehad was het niet best afgelopen. De parka gaat echt alleen af wanneer je grof van je paard valt en niet er af glijd of zoiets. De parka zit erg comfortable. Hij maakt nauwelijks geluid wanneer die afgaat dus het paard kan er niet van schrikken, die is waarschijnlijk al met iets anders bezig waardoor de ruiter er af valt!!!
Tja hij is best duur maar een ritje ambulance is al zo'n 700 euro. Ik betaal liever iets voor mijn veiligheid dan straks invalide te zijn en niet meer te kunnen paardrijden. Trouwens de meeste paardenhouders kunnen zo'n bedrag wel missen anders kun je ook geen paard onderhouden(eigenaren dan he).
Ik raad hem echt aan.

GR Marjolein

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:30

Ritje met de ambulance wordt vergoed, dit ding niet.
Destijds had je inderdaad airbags in een motorpak, was geen succes.
Een bodyprotector lijkt mij een stuk beter, want die kun je tenminste 'hergebruiken'. (en die beschermt al je vitale lichaamdelen, meer is niet nodig)

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:45

Welshcobfan schreef:
Ritje met de ambulance wordt vergoed, dit ding niet.
Destijds had je inderdaad airbags in een motorpak, was geen succes.
Een bodyprotector lijkt mij een stuk beter, want die kun je tenminste 'hergebruiken'. (en die beschermt al je vitale lichaamdelen, meer is niet nodig)

Ik ben het niet helemaal met je eens. De airparka beschermd de vitale lichaamsdelen maar ook het meest belangrijke dat is je rug en nek. Deze worden optimaal ondersteund/gefixeerd wanneer de parka afgaat. Tevens is de parka oneindig te gebruiken en niet een maal. Je moet alleen het gasflesje vervangen.
Ik heb mensen zien vallen met en protector en met de airparka, verschil : protector zware kneuzingen/ parka blauwe plekken.
Uiteindelijk moet je er zelf wel prettig bij voelen. Ik heb deze mening omdat ik het veel gezien heb en het verschil heb ervaren.

Groeten Marjolein

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:28

Ik vind het vrij prijzen je elke keer dat je van je paard afvalt een cartouche moet vervangen. Kan aan mij liggen maar als je echt zo bang bent voor verwondingen, dan moet je maar gaan schaken ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Voorkomen is beter dan genezen, maar overdrijven is wel een kunst (vooral als men hier flink aan verdient)

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:33

Beetje onzin toch?
Echt zo bang om pijn te lijden?
Daar ga je niet dood aan toch Clown
Een normale bodywarmer is ook goed genoeg,en je hebt je cap nog..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:10

Ik ben niet bang om te vallen. Clown Maar met zo'n ding zou ik het spontaan worden. Nagelbijten / Gniffelen
Zo'n ding lijkt mij júist heel eng eigenlijk. Zou er persoonlijk nooit mee willen rijden.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:44

Dat ding is in ieder geval wel getest op werking, dus al die verhalen dat 'ie het niet doet als je valt is onzin, want hij werkt prima. Ik ben het er verder mee eens, je kan beter ervoor zorgen dat je niets aan een val overhoud, dan dat je een leuk ritje in een ambulance moet maken. Ik bedoel, vallen kan je áltijd. Mijn mening, maargoed, deze lijkt me wel beter zitten dan een normale bodyprotector Lachen

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:15

Marriet schreef:
Beetje onzin toch?
Echt zo bang om pijn te lijden?
Daar ga je niet dood aan toch Clown
Een normale bodywarmer is ook goed genoeg,en je hebt je cap nog..

Ik ben zeker niet bang om te vallen of pijn te lijden.
Je moet gewoon zuinig op je lijf zijn. Als ik zo de kans kan verkleinen dat ik invalide raak of iets dergelijks(wat zo is gebeurd, hoe fantastische ruiter je ook bent).
Maar iedereen moet het zelf weten.
Vooral lekker stoer en maar zeggen dat het jou(in het algemeen) nooit kan gebeuren.
Door mijn werk blijf ik gelukkig met beide benen aan de grond en realistisch denken.(politieruiter in spe)

TobbacoRoad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:38

Ik begrijp niet goed waarom iedereen er zo'n fus over moet maken. Elke ruiter moet zelf beslissen of die al dan niet met bescherming wilt rijden, daar heeft toch niemand commentaar op te geven ? Wanneer je iemand kent die door een val volledig verlamd is en heel haar leven nu in een rolstoel moet doorbrengen zal je, zoals ik, wel twee keer nadenken over een veiligheidsvest.
Dan zal je ook al niet zo'n problemen meer maken over de prijs en dergelijke.
Ten tweede zit iedereen hier wel zyn/haar mening te verkondigen zonder de site van airparka deftig te raadplegen, want dan zou men wel weten dat dit vest wel heel grondig geteset werd en hier zelfs prijzen voor in ontvangst heeft mogen nemen.
Dan zou men ook weten, dat je vooraleer het vest geactiveerd wordt, met 35! kilo gewicht aan het vallen moet zijn, met andere woorden, als je even in de lucht schiet en trg neerkomt, heb je niet met 35 kilo aan het koordje getrokken.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:08

Nog niemand die het heeft uitgeprobeert? Ben erg benieuwt. Bodyprotector vind ik zo dik en lomp. Dit lijkt me veel fijner.