viefdepief schreef:talented schreef:Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!
Helemaal met je eens
Denk dat vooral veel mensen wat langer in de M2 blijven hangen omdat de verzameling nog niet echt goed is.
Verzameling wordt niet meer gevraagd in de nieuwe proeven van het M2, je moet je paard juist goed voorwaarts door de ring laten gaan. Natuurlijk komt er wel wat verzameling kijken bij bijv. het schouderbinnenwaarts en de travers maar er wordt niet meer expliciet naar gevraagd, alleen nog verzamelde stap. Vaak zie je dat mensen proberen hun paard verzameld te laten lopen, maar dat dat weer ten koste van de impuls gaat en dat kost je veel punten.
! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

waar word je op afgerekend in deze klassen? mij is verteld dat de keertwendingen vaak zwaar gejureerd worden, klopt dit? en waar moet je nog (extra) goed aan werken voordat je start? de B en L zijn me makkelijk afgegaan, iedereen zegt dat de M1 ook niet moeilijk zal zijn, maar ben benieuwd waar jullie moeite mee hadden in de M!
) en zijn veel fijner te rijden.
.
Ik neem aan dat je om de middenhand bedoelt.