Chronos schreef:Dit is hem. Er zitten ramen aan de andere kant. Maar de paarden staan met het hoofd naar rechts dus die staan met het hoofd tegen een blinde muur. Maar daar door staan ze ook mooi rustig.
Hhmm, tja ,zo lang heb je hem ook nog niet; werk ze
Maar jij hebt ze dus met de kont links staan? Dat ze geen uitzicht hebben, tja, als je dat per se wil, doe je er wat aan en anders laat je het zo
Wat is jou ervaring met het scheef hangen? Immers, als je alle paarden op dezelfde wijze laadt, krijg je een verschil tussen links en rechts en zal de wagen iets scheef gaan. Hoe gaat dat in de praktijk? Is het zichtbaar of is het enkel met apparatuur aantoonbaar?
Ik wil dus het meeste gewicht op de linkerwielen, zoals je ongetwijfelt wel begrijpt en ik zoek dus ervaring en/of een technisch onderbouwd verhaal wat de beste oplossing is.
@janderegelaa: Ik deel je mening niet. Mijn huidige wagen staat om technische reden "met de kont omhoog" en de paarden staan dus met de voorhand lager dan de achterhand (achterlader, paarden in rijrichting). Ik heb daar nooit van gemerkt dat ze dat onprettig vonden en/of er moeite mee hadden. De verschillen zijn niet zo groot dat ze daar last van hebben. Ik heb deze wagen overigens al 15 jaar, dus enige ervaring is er wel.
Als je dat wel hebt, wordt het hoog tijd om de constructie van je wagen te controleren........