Wat betekent dit gedrag..(met filmpje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anora

Re: Wat betekent dit gedrag..(met filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:55

Die zijn gewoon lekker aan het spelen Knipoog leuke paardjes trouwens!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:36

Ik kan er een heel verhaal van maken, maar dat is niet nodig, want dit is "OUWEHOERE", leuk toch, lekker van genieten!

Mijn ruin en shethengst lopen op deze manier ook vaak met elkaar te dollen, ik vind het leuk om te zien hoe ze elkaar proberen af te troeven (op een speelse manier).

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:02

die zijn gewoon lekker aan het spelen, ik vind leuk gezicht Vingers aflikken
Mooie paardjes ook!!

gr.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:08

het is inderdaad spelen, en een beetje uitdagend gedrag van de jongste. op deze leeftijd kijken ze vaak wat ze kunnen. de oudere vindt het zo te zien wel leuk, het is gewoon spel voor ze. als de jongste wat brutaler wordt zie je de oudere dit ook corrigeren, dus hij blijft voorlopig wel de grote baas. hoewel dat later best nog kan veranderen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 10:40

shadi is nog hengst..morgen word hij 2!! Haha! gemini is nu een paar maandjes ruin en word in feb.5.

een bal hebben ze ook.en pionnen enz.sha vind dat wel leuk.mini niet echt.maar gemini steigert ook en dan blijft zijn been op sha hangen.daar heeft hij dus ook veel wondjes.

ouder van gemini zijn mirkana en a.f.kylian.(v anthal)

denk dat a.f.atlas daar ook vandaan komt.of gefokt is omdat hun naam ervoor staat.
miss kan je hun even mailen?

tammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:47

beetje ruziën en elkaar uitdagen denk ik! Elkaar een beetje vervelen haha Clown

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:38

Het lijkt mij eerder een beetje geklier tegenover elkaar...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:43

Is gewoon spelen Vork bij ons doen alle ruinen het tegen elkaar (zelf mijn jaarling hengstje doet t Knipoog) Is goed als ze dat doen hoor Tong uitsteken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:52

dit is gewoon spelen/stoeien/hengsten-ruinen gedrag... niets bijzonders dus.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:32

Gewoon spelen, het zijn ook schrammen en geen echte wonden ( maak ik uit je tekst op) dus niks om je zorgen over te maken Knipoog

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:48

dit is gewoon spelgedrag, let maar op oren en het ineens afgeleid zijn en dergelijke. Heelrijk toch zulke sociale paarden Lachen Ik zou ze zeker niet uit elkaar halen, daar doe je ze geen plezier mee, zo te zien zijn het hartstikke goede maatjes

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:35

Ik denk dat het gewoon wat klieren/vervelen/spelen is Lachen
niks om je druk over te maken.. typisch ruinen hea Tong uitsteken

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:23

Ik ga mee wat de rest hier ook zegt. Maak je niet druk. Het is gewoon spelen. Je kan natuurlijk altijd wel een oogje in het zeil houden, mochten ze het te bont maken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:26

tja wat de wondjes betreft, dat gebeurt nou eenmaal. ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het te hard zal gaan. wel zou ik in de gaten houden of de jongste niet probeert het leiderschap over te nemen, want dat kan zich wel in een gevecht gaan uiten. maar op deze filmpjes is de oudste duidelijk nog 'de grote baas'.

marieke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:26

ik denk dat ze gewoon aandacht vragen of lkkr stoeien voor de lol!! p.s. leke beesies

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:47

Dit is heerlijk natuurlijk gedrag, het zijn gewoon wat dominantie spelletjes. Mannen onder elkaar die willen weten hoever ze elkaar kunnen bespelen en elkaar ook op hun manier afstaffen als een ander te ver gaat. Tja, dat spelen gaat bij paarden nu eenmaal met tanden en benen en niet altijd even zachtzinnig maar wel duidelijk in hun eigen taal. Lekker laten doen dus en die paar kleine wondjes gewoon laten voor wat ze zijn.
Alleen als je ziet dat de dieren echt te fanatiek of gemeen worden in hun spel en ook tussendoor geen pauzes meer nemen om gezellig bij elkaar te gaan staan (en dus achter elkaar aan blijven jagen) zou ik het een beetje in de gaten gaan houden. Maar zoals ik het hier op de filmpjes zie zou ik het lekker zo laten en de "goed bedoelde" raad van de anderen maar even naast je neerleggen.

groetjes ingrid

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:40

Deaglán schreef:
Dit is heerlijk natuurlijk gedrag, het zijn gewoon wat dominantie spelletjes. Mannen onder elkaar die willen weten hoever ze elkaar kunnen bespelen en elkaar ook op hun manier afstaffen als een ander te ver gaat. Tja, dat spelen gaat bij paarden nu eenmaal met tanden en benen en niet altijd even zachtzinnig maar wel duidelijk in hun eigen taal. Lekker laten doen dus en die paar kleine wondjes gewoon laten voor wat ze zijn.
Alleen als je ziet dat de dieren echt te fanatiek of gemeen worden in hun spel en ook tussendoor geen pauzes meer nemen om gezellig bij elkaar te gaan staan (en dus achter elkaar aan blijven jagen) zou ik het een beetje in de gaten gaan houden. Maar zoals ik het hier op de filmpjes zie zou ik het lekker zo laten en de "goed bedoelde" raad van de anderen maar even naast je neerleggen.

groetjes ingrid

ehm... enkele posts hierboven zeg ik precies hetzelfde hoor... Knipoog

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:49

[quote="merrieveulen
[/quote]

Tja, ik heb het geheel nu eens rustig doorgelezen en je hebt helemaal gelijk Haha! . De woorden zijn mss anders maar de strekking is gelijk.
Zal voor de TS een hele geruststelling zijn dat er meerdere mensen schijnbaar toch hetzelfde over denken Knipoog

groetjes ingrid

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:09

Deaglán schreef:
[quote="merrieveulen

Tja, ik heb het geheel nu eens rustig doorgelezen en je hebt helemaal gelijk Haha! . De woorden zijn mss anders maar de strekking is gelijk.
Zal voor de TS een hele geruststelling zijn dat er meerdere mensen schijnbaar toch hetzelfde over denken Knipoog

groetjes ingrid
[/quote]

denk het ook, want volgens mij wordt er ook teveel gezegd wat maar een beetje gegokt wordt, en om daar nou naar te handelen... wordt het niet beter van voor de paardjes denk ik.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:52

Dit is gewoon spelen, doet mijn pony ook met zijn beste maatje. Zij staan naast in elkaar op stal en bij elkaar in de wei. Ze zijn dus gewoon lekker aan het klieren, niks om je zorgen over te maken. Lachen

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:39

als het tweew hengstjes zijn dan kan het zijn wie de leider is maar dat is denk ik niet zo want dan zal het erger zijn mischien is het gewoon dominant gedrag of speelen ze

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:38

Mijn 2 ruinen doen dit ook continu als ik ze bij elkaar zet in de bak. Als we ze in de wei zetten valt het wel mee omdat ze dan wat te doen hebben (grazen). Maar helaas kunnen wij onze ruinen niet te lang bij elkaar houden want bij ons mond dit spelen vaak wel uit in echt vechten...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:42

Chantal22 schreef:
Mijn 2 ruinen doen dit ook continu als ik ze bij elkaar zet in de bak. Als we ze in de wei zetten valt het wel mee omdat ze dan wat te doen hebben (grazen). Maar helaas kunnen wij onze ruinen niet te lang bij elkaar houden want bij ons mond dit spelen vaak wel uit in echt vechten...

Dan wordt het idd dominantie gedrag..

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:47

ja ze zijn er volgens mij nog steeds niet uit wie de baas is, gelukkig snappen ze wel dat ik de opperbaas ben Clown Tong uitsteken

stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:53

Bij ons op stal doen zelfs de merries het onderling dat met die benen zwaaien naar elkaar ,is spelen /uitdagen en kijken wie er als eerste mee op houd en weg loopt .