Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
krisjje schreef:In de zomer dag en nacht. En in de winter gaan ze om half 10 naar buiten. En dan rond een uur of 5 naar binnen, of als het slecht weer is even wat eerder. Maar eigenlijk gewoon voordat het donker wordt. Inderdaad Bonnie_Theun, onze paarden vinden het ook niet leuk op stal!

Alytje schreef:Ik zet mijn paard in de winter om 8 uur in de wei, tot half 6. En soms zet ik hem om 8 uur 's avonds pas op stal. Hij staat dus ongeveer 10 uur per dag op de wei. Korter moet het niet worden vind ik, als je bedenkt dat hij de overige 14 uur op stal moet staan...
In de zomer staat hij 24/7 op de wei.
Met mooi weer laat ik ze nog even lopen, als het regent staan ze om een uur of 5 bij het hek. Ze gaan bij mij s'avonds graag naar binnen en s'ochtends graag weer naar buiten. Zaina schreef:mijn pony staat altijd dag en nacht buiten.
ik snap nooit zo goed dat mensen zeggen 'zolang het weer het toelaat''
denk je dan soms bang dat je paard niet tegen regen kan? of tegen een beetje kou??
. De grond hier (veengrond) is niet geschikt om 's winters paarden op te laten lopen, het is heel drassig. Zomers kunnen ze bij ons wel dag en nacht het land op, kan ook niet wachten tot het weer zomer is...