Hoe kan ik paarden meekrijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Hoe kan ik paarden meekrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:31

dan heb je dus een serieus probleem en als haar vader echt niet wil kun je hem ook niet dwingen, dan is het heel jammer voor je vriendin maar dan krijgt ze die paarden dus niet mee.

Maar even praktisch gezien, kunnen jullie uberhaupt de zorg betalen voor die 4 paarden?
Want als wij met de gouden tip komen en je krijgt die paarden uiteindelijk toch dan kom je misschien straks weer met een ander probleem. Je kunt niet alles willen in het leven, of jullie moeten beiden gigantisch goed verdienen op zo'n jonge leeftijd?
Ik verdien leuk maar moet elk kwartje omdraaien en ik heb 2 paarden, daar gaat er dus nu eentje van weg omdat mn salaris dat niet meer trekt.
Hebben jullie daar al over nagedacht? Voorlopig betalen toch dr ouders alles voor de paarden?

Het leven is nou eenmaal hard en je komt er wel weer overheen al zou je deze paarden nooit meer zien, klinkt gemeen maar is niet zo bedoeld. Ik heb al het nodige meegemaakt in mn leven en kan je vertellen er is meer sh*t dan leuke momenten in het leven. Mijn ouders konden geen paard betalen en heb het altijd zelf moeten bekostigen, realiseer je dat je met 4 paarden tot je beschikking een luxe positie hebt!
Ga je bijv niet in de schulden steken om ze te kunnen behouden daar krijg je spijt van.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:14

Ga wel met Cissy mee. Is er al verder over nagedacht hoe en wat. Jullie gaan samenwonen, ook dat kost geld. Met alleen land en een bak huren ben je ook niet alleen klaar. Je moet de paarden ook voeren (brok, water, hooi) en wat denk je van de dierenarts, hoefsmid, ontwormen etc. Vier paarden nemen ook een hoop werk ik beslag, momenteel heb ik zelf 8 paarden bij huis waarvan 5 in mijn eigendom en werk 36uren in de week nog eens buitenshuis. Financieel gezien kan ik het mij permiteren maar het is wel zwaar. Alles moet namelijk wel gevoerd worden, buitengezet worden en elke dag de stallen leeg, opstrooien, binnenzetten weer voeren. Daarbij komt nog kijken dat je een aantal paarden traint...Het is echt managen en je houdt weinig vrijetijd samen over. Daarbij is een dagje overslaan niet mogelijk.

Over de situatie thuis kan ik niet oordelen, papieren zijn idd geen eigendomsbewijzen en ik denk dat jij je moeilijk hard kan maken tegenover je ouders. Als het moeilijke mensen zijn en er valt echt niet mee te praten acht ik de kans klein dat je 1 of meerdere paarden mee kunt krijgen. Je kan ze altijd een voorstel doen, maar OVERTUIG je ouders dat jullie het bol kunnen werken. Stel samen een plan op, laat zien hoe je dat gaat bekostigen en wees rieel. Kan het niet, dan kan het niet. Jammer, maar er zijn ergere dingen in het leven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:08

OK dan! Afgod mooi gezegd!

Mijn collega is ook recent op zichzelf gaan wonen (huis gekocht met vriend) en wilde net daarvoor nog een keer op vakantie, wij al waarschuwen dat ze dat beter niet kon doen want ze zou nog de nodige kosten krijgen.

Gelukkig is ze niet gegaan want er ging prompt van alles kapot toen ze in dat nieuwe huisje trok, CV ketel moest vervangen, meubels vielen duurder uit, kat werd plotseling erg ziek dus hoop DA kosten, belastingen vielen tegen en vriend kwam zonder werk... vakantiecenten waren eigenlijk nog tekort maar ze was blij dat ze ze nog had! Ach gut

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:41

ik neem aan dat je ouders (vader) de paarden betaald heeft en dus zouden het naar mijn idee echt zijn paarden zijn. Ik heb voor mijn dochter ook een pony gekocht 2,5 jaar geleden en de pony op haar naam gezet. Het is haar pony. Maar de verzorging etc. doen wij samen (mede gezien haar leeftijd).
Kun je de paarden niet overnemen van je vader? Of heeft hij een of meerdere in het verleden echt aan je gegeven of heb je dit aangenomen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:37

Het spijt me zeer, maar de paarden zijn toch echt van je ouders. De manier waarop jij je hiertegen over opstelt maakt het niet makkelijker, je bent er klakkeloos maar van uit gegaan dat hetgeen waar jij gebruik van maakt (in dit geval de paarden) dan ook maar jouw eigendom zijn. Het huis van je ouders is toch ook niet je eigendom, heb je ook jarenlang gebruik van gemaakt, Dat hun iets kopen waar jij als kind gebruik van maakt wil niet zeggen dat het dan ook direct jouw eigendom is.

Verder zijn de paarden juridisch gezien ook niet jouw eigendom. Je ouders hebben het grootste deel van de verzorging (en bij verzorging hoort geen tuigage) voor de paarden betaald, inclusief de stalling. Je kunt wel zeggen dat de paarden bij huis staan en de stalling niets kost, het kost wel wat, je ouders hebben toch de kosten van de hypotheek of huur.

De gouden tip kan ik je niet geven, en al kon ik hem geven, dan ga ik ook nog eens mee met bovenstaande mensen. Hoe kun je in godsnaam 4 paarden onderhouden. Ik ben 15 jaar ouder, verdien goed (en zit ook niet meer in de jeugdlonen) maar kan zelf niet meer als 2 paarden bekostigen. En dan betaal ik maar 50 euro aan stalgeld + voer per paard per maand. Zeker als startende samenwoner heb je behoorlijk wat kosten het eerste jaar. Ik denk dat je er allemaal wat licht over denkt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:22

vroeg me af waarom de TS niet meer reageert, ga profiel snuffelen en kom ik dit tegen
Citaat:
Ik ben ook geinteresseerd in dit paard. Zou ook de vraagprijs willen weten. Alvast bedankt!

ze is kennelijk bezig met een ander paard ....?? viewtopic.php?f=5&t=706102&p=21564405&hilit=#p21564405

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:58

idd ik een paard gekocht. Foto's staan in een topic van mij. Ik vond dat het beste voor mij. Het leven zonder paarden is niet weggelegd voor mij in iedere geval.
Ik ben erg blij en ben nu echt 1000000 x vrolijker

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:37

maar je kon niet zonder je paarden en nu koop je vrolijk even een andere??? dan zat de liefde niet diep en ging het je dus alleen om het hebben van een eigen paard, sorry maar zo komt het op mij over en ik zal niet de enige zijn. (misschien had je vader dit wel voorzien?)

Maar toch veel plezier met je paardje en ik hoop voor je dat je met je ouders op kunt blijven schieten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:42

Idd, je vechtlust gaat niet erg ver...succes iig met het samenwonen, en ik hoop dat dit paard het "verdriet" van het verlies van de anderen iig een beetje kan verzachten.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 11:48

cissy schreef:
maar je kon niet zonder je paarden en nu koop je vrolijk even een andere??? dan zat de liefde niet diep en ging het je dus alleen om het hebben van een eigen paard, sorry maar zo komt het op mij over en ik zal niet de enige zijn. (misschien had je vader dit wel voorzien?)

Maar toch veel plezier met je paardje en ik hoop voor je dat je met je ouders op kunt blijven schieten.

Ik vind dit wel heel flauw om te zeggen als je mij niet eens kent en je weinig van mijn situatie weet. Door paarden voel ik mij zekerder en veiliger. Ik krijg zoveel terug. De paarden, die ik bij mij thuis heb, blijven daar. Ik kan ze blijven opzoeken en rijden als ik genoeg tijd heb. Tuurlijk mis ik ze, maar toch zie ik ze minimaal 1 keer per week. Ik heb er veel om gehuild en ik vind dat ik nu toch wel weer blij mag zijn met een nieuwe aanwinst, die wel degelijk van mij is? Ik heb haar gekocht om de pijn te verzachten en om een nieuwe start te maken. De liefde van mijn andere paardjes zullen bestaan, maar ik heb nu meer voor mijzelf gekozen en ik denk dat mijn vader nog wel bij zal draaien. Niet binnen een maand, maar misschien over een half jaar of een jaar. Ik ben ze in ieder geval niet helemaal kwijt.

Ik denk nog elke dag aan mijn paardjes. Toch kan ik ze niet geven wat ze verdienen en ik kan Sonja (mijn nieuwe aanwinst) wel geven wat ze verdient. Ik hoop gewoon ooit dat de andere paarden ook weer bij mij zullen komen. Die hoop is er en zal altijd blijven bestaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:15

flauw...? jij begint dit topic en wij reageren er op, als jij dat flauw vindt is dat jammer, maar ik kan merken dat je nog weinig levenservaring hebt.
Ik hoop dat dit gaat werken voor je. Je koopt nl geen paard om pijn te verzachten! Door die pijn moet je heen en moet je niet proberen te verzachten door een andere te kopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:45

En nog een waarschuwing...ga er niet klakkeloos van uit dat de paarden er lang gaan zijn. Als je vader echt kwaad wil, kan hij ze zo verkopen, ook zonder jou in te lichten. En dan ben je ze echt kwijt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:52

Citaat:
Ik wil en doe er ook alles aan om mijn paarden goed te verzorgen en te houden. Mijn hart en ziel liggen bij deze paarden.

dit heb je geplaatst op 02 januari, krap 2 weken later heb je al een ander paard, vindt je het dan gek dat ik je niet serieus neem?

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:00

cissy schreef:
Citaat:
Ik wil en doe er ook alles aan om mijn paarden goed te verzorgen en te houden. Mijn hart en ziel liggen bij deze paarden.

dit heb je geplaatst op 02 januari, krap 2 weken later heb je al een ander paard, vindt je het dan gek dat ik je niet serieus neem?

Dit speelt al veel langer en toen wist ik gewoon niet meer wat ik nog meer kon bedenken. Dus heb ik jullie bokkers gevraagd om te helpen. Ik heb er toen ook achter gekomen dat er geen mogelijkheid was om de paarden mee te krijgen. Een nee is een nee bij mijn ouders.

Cassidy schreef:
En nog een waarschuwing...ga er niet klakkeloos van uit dat de paarden er lang gaan zijn. Als je vader echt kwaad wil, kan hij ze zo verkopen, ook zonder jou in te lichten. En dan ben je ze echt kwijt.

Dan ben ik ze kwijt inderdaad en dat kan gebeuren. Het zal me nog veel pijn gaan doen dan. Maar ik heb het niet in de hand. Ik heb er geen recht op en geen inspraak. Ik heb me er bij neer gelegd. Ik kan wel blijven vechten, maar dat heeft ook geen zin. Niet bij mijn ouders in iedere geval. Naar mijn mening ben ik al jaren aan het vechten en als ik dat nog langer doe ga ik er echt kapot aan. Sonja is voor mij een nieuwe start. Mijn eigen paardje waar niemand behalve ik wat over te zeggen heeft. Niemand pakt haar van mij af en ze zal tot haar dood bij mij blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:22

Moderatoropmerking:
Ik geloof niet dat TS alles uitgebreid moet verantwoorden aan de Bokkers wat ze ooit gezegd heeft, en als zij niet meer reageert, dan is haar dat goed recht Lachen De bokkers mogen gerust zaken vragen, en als zij dat wil verduidelijken, geen probleem, maar het moet niet Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:35

dat werkt twee kanten op neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:35

Natuurlijk Lachen