WIe rijd er allemaal met Body Protector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: WIe rijd er allemaal met Body Protector

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:25

Ik zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen.
Ik ben vorige week nogal flink gevallen plat op m'n rug, waardoor ik nu al een week niks kan doen, en het paardrijden voorlopig ook dus niet.

Maar word je niet erg in een houding gedwongen door een bp?
En als ik het zo lees, wordt het veel met cros en springen gebruikt, maar ook bij dressuur?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:14

Nee, vind het een beetje onnodig, hoevaak val je ernou af?
Dat is het risico hoor. ´Bovendien lijkt het me ook behoorlijk verrot zitten.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:08

Ik rij niet met een Body Protector.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:12

Ik alleen als ik spring;) en doe hem voortaan altijd aan met springen!! ik ben namelijk 2 weken terug gevallen van mijn paard salto voorover met weigering en midden op de oxer terecht gekomen met mijn rug. Zonder body protector zou mijn rug gebroken zijn;) heel de balk staat inmijn bodyprotector Ach gut Ze zijn wel goed trouwens want voelde gelukkig niet veel van de balk Haha!

Maar ik heb er van het begin af aan met springen mee rond gereden, dus weet niet beter Knipoog En ik heb nog nooit iets van dat ding gemerkt, dus waarom niet?! Vork In het begin wel wennen met het op en af stappen Clown

body protector Onnodig??
Nou.. ik heb liever bodyprotector aan zodat ik niet in het ziekenhuis hoef te liggen met gebroken rug of gekneusde ribben ofzo hoor! Knipoog

@ Samantha_ ;;Volgens mij gebruikt niemand ze bij dresuur hoor Knipoog (misschien met het zadelmak maken ofzo Knipoog )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:21

volgens mij is het WEL toegestaan om je proef met een BP te rijden

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:23

Perla schreef:
volgens mij is het WEL toegestaan om je proef met een BP te rijden

Het is toch altijd toegestaan met alle soorten wedstrijden??..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:26

je mag er wel 1 om hebben ja
ik heb hem alleen om met crossen verder niet. maar vindt het bij dit paard ook niet nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:33

Ik heb een BP van Kieffer, zit fijn maar ik heb hem eigenlijk bijna nooit om. Bloos

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:43

HappyLove schreef:
ik rijd er ook niet mee,als je valt op je hoofd is er veel kans dat je je nek breekt.

Hoe kom je hierbij?
Bodyprotectors zijn gemaakt om ernstig letsel te voorkomen. Als de kans dat je je nek breekt erg groot wordt door het dragen van een bodyprotector dan zouden die dingen absoluut geen keurmerkje krijgen.

Dit is een beetje hetzelfde verhaal als het niet dragen van autogordels omdat
er bij een ongeluk dan meer kans is op inwendig letsel. Die kans is wel aanwezig alleen weegt niet op tegen de gevolgen van het niet dragen van gordels.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:46

ik rij altijd met body protector...
sinds ik lelijk gevallen ben van mijn pony (ik kwam op mijn nek terecht en kon met de ambulance naar het ziekenhuis) mag ik van mijn moeder niet meer zonder rijden Sigaar
opzich wel logisch natuurlijk, want het is een jonge pony die af en toe zo de kolder in zijn hoofdje kan krijgen om niets:P
ik merk eigenlijk nooit of ik hem nu om heb of niet. moet altijd extra keer kijken Vork

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:48

Ik heb mn BP gekocht 2 winters terug toen mijn paard me echt goed eraf gesmakt had. En ik een beetje schrik had gekregen. Inmiddels hangt hij meestal in de kast, alleen wanneer ik ga springen doe ik hem heel trouw aan Haha! Ik heb er verder geen last en hinder van, Alleen even met aantrekken dan is hij nog heel stug Vork

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:56

Ik rij er niet mee! Want vind het een beetje duur en staat niet zo mooi Tong uitsteken En ik weet niet of het werkt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:01

Ik rijd er niet mee. Weet niet waar het nuttig voor is..
Als je gewoon dressuur rijd, hoe groot is de kans dan dat je op je ribben valt? Bovendien heb ik ook een keer gehoord dat je sneller je arm breek als je met zo'n ding valt. Clown

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:56

Nou, wat is erger...
een rib breken of een arm?
denk aan je rug? borstkast?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:58

ik nu nog niet maar als ik naar buiten ga voor het eerst met haar doe ik er wel eentje aan. Voor de kar wil ze ook weleens maf doen dus liever voor de veiligheid

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:59

ik heb er ook een! bevalt super. geeft je zekerder en veiliger gevoel! ik gebruik hem met springen Knipoog ik ben heel blij dat ik erheen heb! en je raakt eraan gewend hoor , het zit mij niet meer in de weg Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:14

Ik heb mijne bijna altijd aan. Echt fijn ding, ik merk er helemaal niks van met rijden en het is in de winter zo lekker warm en winddicht. Over de zomer zullen we het maar niet hebben ... Clown

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:48

Citaat:
Ik rij er niet mee! Want vind het een beetje duur en staat niet zo mooi En ik weet niet of het werkt!!

Wat ben jij een dummy Nagelbijten / Gniffelen . 80 euro is niet zo duur als je gaat uitrekenen wat het kost om de rest van je leven in een rolstoel te zitten, incl dokter bezoekjes Haha! . Het staat niet zo mooi.. Heb jij dan ook geen cap op?
En ik weet niet of het werkt? Waarom verkopen ze die dingen dan EN zijn ze verplicht in de cross Dromen .
Citaat:
Als je gewoon dressuur rijd, hoe groot is de kans dan dat je op je ribben valt? Bovendien heb ik ook een keer gehoord dat je sneller je arm breek als je met zo'n ding valt.

Waar het nuttig voor is? Voor al je vitale delen. Weet je wat er gebeurd als je flink hard op je milt valt? Einde oefening hoor Ach gut . En wat kan er gebeuren als je flink op je ribben valt, die door boren zo je longen hoor Vork . Even vanuit doem senario's gedacht.

Ik ben zelf een keer in een hindernis gevallen precies op 2 balken. Ribben aan beide kanten zwaar gekneust. Erg vervelend, Maar ik had niet willen weten wat er was gebeurd als ik met mijn ruggenwervel erop geknald was.
Het zag er blijkbaar ook echt niet goed uit, want ze kwamen al aanrennen met een brancard Bloos .

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:54

Anoniem schreef:
Als je gewoon dressuur rijd, hoe groot is de kans dan dat je op je ribben valt? Bovendien heb ik ook een keer gehoord dat je sneller je arm breek als je met zo'n ding valt. Clown

Als je paard even goed van kiet gaat met een boksalvo kun je echt heel lelijk vallen en ook op je ribben Knipoog Ook met dressuur, dresuur wil niet zeggen dat je paard niet er vantussen kan gaan Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:13

mn moeder heeft liever dat ik er altijd 1 draag (is eigenlijk ook verplicht op de manege tenzij je briefje hebt) maar ik kan me er echt niet mee bewegen! alleen met springen draag ik hem..

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:26

heb er net eentje aangeschaft omdat ik met springen ben begonnen.

sinds ik op een IC werk heb ik al heel wat ruiters voorbij zien komen met ernstig hoofdletsel( geen cap) en rugletsel( geen bodyprotector). Komt echt veel voor !

als je valt is het risico vrij groot dat je er wat aan over houd. dus als je het risico nog meer gaat vergroten door te springen / crossen vind ik dat je jezelf moet beschermen.

Nadine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:04

ik rijd altijd met bodyprotector.
ik draag 'm voor de veiligheid van mijn eigen lichaam,
daarnaast is ie lekker warm.

het zou eigenlijk verplicht moeten worden.
die reuze caps zien er niet uit op je hoofd én zo'n body protector draag je onder je kleding.
met allebei zit je dus een stuk safer op je paard.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:08

Ik ga er 1 aanschaffen. Ik heb een rustig paard waarbij het niet nodig is. maar aangezien ik van de zomer naar KNHS instructie week ga en daar ook een crosles krijg vind ik het wel zo veilig.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:11

Sizzy schreef:
Ja vooral met afstappen, ik moet me echt soort van afzetten anders heb ik die protector tegen m'n kin zitten Haha!

Nou dan zit je protector alles behalve goed.
Ik rij altijd met BP, dressuur , springen , crossen altijd.
vind het juist lekker zitten en ik let veel beter op mijn houding dan.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:11

Altijd. Zonder bodyprotector spring ik niet. Kusje Ook met springwedstrijden mét bp. Alleen niet met dressuurwedstrijden. Daar vertouw ik het paard toch genoeg.