Vandaag gingen we weer naar hem toe .
Ik wust het eigenlijk niet goed meer wat ik moest doen , omdat sommige zeiden slaan en andere dan weer niet .
Maar ik was niet van plan om hem te gaan slaan !
Hij laat heel braaf het halster aan doen en als je dan wandelt begint het spelletje (Hoofd omlaag en in je benen bijten en soms begint hij dan nog rond jou te draaien)
Ik trok hem omhoog en liet 'm stil staan vervolg zei ik 'kom' en trok een beetje , ik laat hem een paar pasjes zetten en zei ik 'halt' en liet hem stilstaan . Dit deden we een tijdje en nu snapt hij het commando 'kom' en 'halt' .
En als hij probeerde te bijten duwde ik zijn snuitje weg en ging gewoon verder !
Hij heeft niet een keer naar mij gesteigerd en niet meer geprobeerd in mijn benen te bijten .
Hij deed een keer heel erg vervelend en toen heb ik 'm een tikje op z'n neus gegeven en hij hield direct op ! Geweldig hé !
En als hij nu vervelend doet en hij begint rond te draaien zeg ik gewoon halt en hij blijft stilstaan
Maar nu heb ik wel een volgend probleemgeval
Mijn 'vriendin' wilt maar heel de tijd op hem gaan zitten , met hem gaan draven , enz.
Ik zeg dat ze dat beter niet doet omdat hij tijd nodig heeft . Maar nee hoor gaat ze lekker draven met 'm als gevolg dat hij bijt , zij slaat , hij steigerd , zij heeft pijn . Eigenschuld dikke bult ! En dan snokt ze nog even aan hem . Dus nu zie je goed het verschil

Bij mij is hij er rustig en ik probeer niet met hem in een 'gevecht' te gaan . Maar als hij braaf is beloon ik hem . Is hij stout zeg ik EIH !
En het lijkt er goed te werken !
Zonder jullie was dit niet gelukt , dank jullie wel !