Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jobbeltje schreef:Zit je praam wel strak genoeg dan? Je moet ze wel goed aandraaien en vasthouden, anders helpt 't niet
nee echt strak genoeg. elinax21 schreef:Jobbeltje schreef:Zit je praam wel strak genoeg dan? Je moet ze wel goed aandraaien en vasthouden, anders helpt 't niet
zn lip hoeft er niet afgedraait neem ik aan?nee echt strak genoeg.
(grapz) mara_lover schreef:Mijn veearts prikt haar al in de hals.
Zou het dan helpen om het nu juist in de borst te doen?

) kunnen geven.gillian schreef:Heb je het al geprobeerd met een praam?
Kan me niet voorstellen dat dat niet gaat lukken..

mara_lover schreef:Nou, het is gelukt hoor!!! Ben helemaal blij!!!
De dierenarts heeft haar eerst een tijdje geaaid, en heeft haar zelfs koekjes en wortels gegeven. Toen mocht hij al bij haar in de buurt komen. Snel de spuit erin geprikt. Toen heb ik zelf de vloeistof erin gespoten. En de dierenarts maar wortels geven. Ze vond het op deze manier helemaal niet erg.
Ook bij mijn pony geldt: Liefde gaat door de maag!!!
Tieneke schreef:Mijn paard is sinds zijn koliekaanval van bijna een jaar geleden ook panisch voor de DA. Toen kreeg hij soms 3 spuiten per dag, dus ik kan me indenken dat je daar dan op een gegeven moment genoeg van hebt. Als nu de DA de oprit oprijdt, loopt Falco ook al razendsnel weg, als ik hem niet op tijd heb kunnen vasthouden.
1 keer was hij zo angstig dat hij steigerde en dat daardoor een hoef tegen het hoofd van de DA terechtkwam. Toen was er ook maar 1 oplossing: de praam. Als hij die omheeft, is hij nog heel nerveus, maar tenminste handelbaar voor dat stomme prikje. Door de praam (heb ik me laten vertellen) zou er vanzelf ook een soort verdovende stof vrijkomen dat kalmeert, al weet ik niet in hoeverre dat een rol speelt.
Een kalmeringspasta kan ook helpen. Dat hebben we 1 keer geprobeerd, het nadeel is dat het bij ons lang duurde voor dat spul begon te werken.