bij paardje van TS ziet het er niet erg uit hoor, gewoon concentratie... sterker nog, als ie zn oren echt helemaal naar voren had, zou dat betekenen dat hij niet op jou let! ik vind het zelf wel prettig als de oren meedraaien met mijn geluid, dus als ik naast haar sta wil ik een oortje naar opzij zien en als ik er op zit wil ik een oortje beetje naar achter zien... pas als die oortjes naar voren wijzen als ik erop zit word ik nerveus, want dan let ze niet op mij, maar op iets anders en het gebeurt regelmatig dat als een paard niet meer op jou let maar op iets wat verderop gebeurt, hij wegspringt/ wegsprint...
Die van mij heeft zijn oren zo'n beetje standaard met de opening naar achteren gericht. Ik grap weleens dat moeder natuur zijn oren er achterstevoren op heeft gezet
Het is gewoon een teken van waar hij zich op richt. Pas als ze in zijn nek liggen, moet je je zorgen gaan maken, maar dat zie je tegen die tijd vast ook wel aan zijn gezichtsuitdrukking!
Als je pony iets achter zich hoort, kan hij zijn oren naar achteren doen, of om zich te concentreren tijdens het rijden. Zolang z'n nog niet plat in z'n nek liggen is er niets aan de hand.
als ze gewoon met de opening naar achter liggen, denk ik niet dat er iets fout is. bij mij gebeurt het wel dikwijls dat ze haar oren een beetje naar achter legt als ik haar aan de teugel vraag. denk idd dat dat gewoon met concentratie te maken heeft. als ze plat in zijn nek liggen, kan je er van uit gaan dat er iets scheelt. voelt hij zich bedreigd? heeft hij ergens pijn? ga eens alle mogelijke routes af en kijk eventueel of je wat kan veranderen
Vooral ook de rest van de uitdrukking van je paard is belangrijk. Hier zie ik een zachte uitdrrukking en de oortjes geconcentreerd op de ruiter gericht.