Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
melanie3230 schreef:Ik zou eerst nakijken of je zadel echt goed past...
En ik zou haar laten nakijken door de dierenarts...
Is er niks aan de hand dan zou ik het paard veel gaan longeren, en dan een hulpteugel die bij haar past zodat ze haar rug goed gaat gebruiken.
Zelf men ik (ook wedstrijden) en ik longeer meer dan dat ik voor de kar rijd.
En dat simpelweg omdat ik dan de problemen beter zie en beter aan kan pakken...
Emilion1985 schreef:nog wel ff voor de duidelijkheid:het gaat niet om MIJN paard, maar paard van mensen bij wie ik op stal sta. Gebit is nagekeken, zadel ligt goed.. Paard komt van de week weer terug op stal, dus ben zelf ook erg benieuwd hoe t verder zal gaan. En bv reageert op werken aan de longe. Ik zal er zeker op aandringen om de dierenarts te laten komen als het aan de longe ook niet goed gaat.
Emilion1985 schreef:nee jammer genoeg is er geen grondwerk mee gedaan. ze vinden grondwerk vrij zinloos en willen t liefst en zo snel zo ver mogelijk komen. Terwijl je natuurlijk met tijd en geduld uiteindelijk veel verder komt. Ze gaan liever voor de 'boerenmanier' dan echt proberen te verdiepen in waar het gedrag wat ze vertoond vandaan komt. Helaas heb ik te weinig tijd om naast 2 paarden die ik al rij, ook nog eens met deze aan de gang te gaan. Hoewel dit wel een hele grote uitdaging is.