What to do?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:19

Na bijna 23 jaar op verschillende maneges te hebben rondgelopen valt mij op dat paarden en ponies als ze het eerste (half) jaar doorkomen het meestal tot op hoge leeftijd in redelijk goede gezondheid volhouden en het vaak met hun gezondheid beter gesteld is dan de pensionpaarden. Vroeger op het land moesten de paarden hele dagen zwaar werken. Lief van je dat je er zorgen om maakt maar van dit werkt wordt hij echt 100 en hij mag nog niet klagen met 3 uurtjes per dag.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:56

Ik zou me drukker maken om de pony's die er niet uitkomen maar goed. Ik denk dat deze pony het juist prima heeft! Let er gewoon eens op of ze moe overkomt ofzo, en zo niet lekker rijden! Ik denk dat als ze verder niet op de wei komen ofzo dat het beter is om 3 uur rustig te bewegen, als dat ze er maar één uurtje uitkomen hoor.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:06

Je moet zeker niet stoppen die pony te rijden hoor want je zegt dat hij 18 uur perweek loopt en een goede gezonde pony kan gemideld 3 uur per dag lopen, als je echt denk dat het teveel is kun je het er met je instructeur of de manege eigenaar over hebben Ja
Trouwens wat Ezter zecht is ook wel waar hoor Knipoog

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 20:13

Hmm nou okej =P
Ik vraag het wel na aan de instructeur wat ik kan doen, zolang hij het nog vindt kunnen, vind ik het goed.. =)