Hoe is jou paard met vuurwerk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janna_

Re: Hoe is jou paard met vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:35

Het maakt ze helemaal niks uit kijken niet op of om, vind ik helemaal niet erg Haha!

kwintun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:39

mijn pony is best lief ..
maar als hij aan de stal staat en hoort een hele harden knal dan kijkt hij wel op!!:p
maar met rijden en hij hoord een hele knal dan kijkt er niet naar om ! dus hij is wel lief gelukkig

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:40

Mijn paard geeft er niet veel om
Vandaag buiten een stukje wezen stappen, en er waren van die gasten die gingen cabit(of hoe je het ook mag schrijven Tong uitsteken) afsteken en ze trok zich er niks van aan
Ook laatst in de binnenbak die erg galmd, werden er ballonnen geknald en daar gaf ze ook niks om...

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:42

Mijn paard is er volgens mij niet egt bang voor,, ik heb haar nog nooit meegmeaakt met vuurwerk maarja,,, nu is ze nog heel erg rustig en vind het volgnes mij niet erg!! Haha! Clown

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:50

Mijn vz pony vind ut prima. Zolang het maar in een straal van 3 meter rond rustig is. Ze kijkt en loopt door.

Met jou idee, misschien zou je hem kunnen verdoven? Niet z'n geweldige methode, maar als het helpt. Zou zoiezo muziek opzetten, gewoon hard dat hij/zij het minder hoort. Veder alle lichten aan en duren/ramen dicht. Of beschut. Dan zien ze ook de flitsen niet.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:51

Ik ga tijdens de "vuurwerk-momenten" (kermis, nieuwjaar, kerstmis...) altijd naar m'n shet toe. Die staat aan huis (alleen) en bij ons in de buurt zijn er wel veel mensen die aan vuurwerk doen, dus het is altijd de moeite...

Veel kijkt hij er niet meer naar, vroeger wel. Ik ging gewoon naar hem toe voor het begon, halstertje aan en beetje knuffen, rustig praten, als het dan begon het vuurwerk gewoon negeren.
Nu ga ik gewoon zo bij hem en ga bij hem staan, dan maakt hij er niet zo veel meer van. Moet wel zeggen dat hij niet echt een stresskip is.

Op stal waar m'n paard staat is er niet veel van vuurwerk te merken, geen luide knallen enzo. Ze staan dan allemaal op stal met licht en radio aan en zo hebben ze er niet veel last van

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:00

mijn vorige paard draaide helemaal door Bloos
hopelijk doet mijn nieuwe paardje iets rustiger aan... Tong uitsteken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:07

Helpt het als je paard tussen andere paarden staat die niet flippen? Wellicht lampen op in de stal en de radio luid aan. Je kan bij de paardendrogist ook altijd homeopatische druppels kopen waar ze rustig van blijft.

Ben blij dat wij vrij en achteraf zitten, elk jaar hebben we wel vuurwerk logees die bij ons oud en nieuw rustig door kunnen komen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:08

quintolover schreef:
Hoi,
Ik heb namelijk een haflinger die nu al loopt te stuiteren in zijn box.
En weet niet wat ik eraan kan doen. Hij loopt zijn deur vast gelukkig maar
ik denk dat hij eerdaags zijn box uitbreekt zo bang is hij.
Het is nog niet eens oud en nieuw en wil weten wat jullie er aan doen.
Vorig jaar is hij ook knettergek geworden en bijna uitgebroken, maar voer helpt
niet. Moet ik hem verdoven ofzo?
En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Mijn paardje staat ook nu al te stuiteren in zijn box Huilen Gelukkig begint het hier te regenen en gaan de jongelui die vuurwerk afsteken hopelijk naar binnen.. Hij is helemaal panisch en niks help. Vasthouden om 12 uur lukt ook niet, want hij maakt zich heel sterk en kijkt niet meer uit wat hij doet...ook voor zichzelf niet.. Eten doet hij uiteraard ook niet als hij zo gestresst is, want hij eet geen hap. Muziek, andere paarden etc helpen bij hem helemaal niks. De afgelopen jaren heb ik hem verdoofd met 'muisjes' maar zelfs dat hielp niet!

Vorige week heb ik weer met de dierenarts overlegd. Morgen krijgt hij weer verdoving (poeder) maar nu de eerst dosis rond 15 a 16 uur als hij nog op de wei staat en nog niet zo gek is. Voorgaande jaren gaf ik hem pas rond 20 uur verdoving en dan zat hij al zo vol adrealine dat het niet meer hielp! Hopelijk helpt het nu wel als ik hem om 15 uur en nog een keer rond 20 uur verdovingspoeder geef.... Ach gut

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:43

Mijn paardje geeft er niet zo veel om. Achter de manege zijn ze aan het karbit schieten. Steeds hele harde knallen dus, maar ze reageerd er niet echt op ofzo. Lachen Heb andere paarden op de manege er ook nog niet echt op zien reageren..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:37

Mijn haflinger die vind het leuk Clown

die staat op de hoek met zn stal en dan staat ie op rust tegen een dooie muur aan te kijken met z'n oortjes naar voren Vork echt een vaag beestje eigenlijk Clown achjaa.. beter dan dat ze de stal proberen af te breken.. Knipoog

xxx evelien

ps: Hij is er ook helemaal niet bang van eigenlijk Lachen

lianne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:45

Ze schrikken er niet van, blijven lekker staan, maar wel in de stal. (als ze willen kunnen ze ook naar buiten). Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Succes vanavond, de mensen waarvan het paard wel bang is..

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:36

Af en toe blijven ze een tijdje staan kijken waar dat geluid weg komt. Echt schrikken doen ze niet (gelukkig) Lachen

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:40

Pony is er super relaxd onder.. heb vandaag zelfs nog in de buitenbak gereden ondanks alle knallen Haha!

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:30

Mijn ene verzorgpaard Impuls is 16, en zal er niet veel om geven. Toen ik haar vandaag uit de wei haalde om te rijden was ze best gespannen, maar tijdens het rijden had ze nergens meer last van. Zoë (2 jaar) vond het vanmiddag al best spannend, dus ik verwacht dat ze vanavond ook wel flink te keer zal gaan.
Gelukkig is hun baas gewoon thuis, en zal ook wel een oogje in het zeil houden, ik maak me er in ieder geval geen zorgen over, het komt wel goed Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:20

Vorig jaar brak de hel los, toen stond hij nog alleen. en moest ik hem overdag zelfs binnen houden. Nu heeft hij vandaag de hele dag buiten gestaan omdat hij bom-proof shetland vriendjes op bezoek heeft die nergens naar kijken... Held he Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:40

dr oren gaan naar voren maar hij is prima te rijden,
vooral met vriendjes in de buurt maakt zelfs het carbietschieten hem niks.

ze is dr langzaam al aan gewent denkk.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:48

De eerste paar keer als ie met rijden zo'n knal hoorde ging ie aan de haal. Vanochtend gereden, niks aan 't handje. Hij raakt er wel aan gewend...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:51

Die van mij zijn erg braaf.
Ik laat het licht aan en de radio iets harder.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:58

Wij hebben net nog even in het donker onze paarden in de bak gelongeerd terwijl er volop vuurwerk word geknald.
Vanwege het carbitschieten hebben we ze vanmiddag op stal gezet, hmmm...achteraf niet zo slim want zojuist stonden ze te stuiteren in de box !
Beiden hebben we net gelongeerd, het ene paard kijkt niet op of om en het andere paard is wat schrikkerig.

Volgend jaar hou ik ze gewoon lekker buiten...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:01

Die van mij staan buiten (want binnen is te eng volgens de heren en dame, dan kun je niet vluchten ofzo?) op een rijtje in de verte te staren. Met Hele Grote Ogen Wow! . Ze vergeten van schrik hun hooi op te eten.

Moet het even kwijt: ik was vanmiddag met mijn pony (27 en toch wel wat gewend) aan het wandelen. Ik had bewust het parkje gemeden omdat ze daar altijd al dagen van tevoren vuurwerk aan het afsteken zijn. Dus ik loop daar langs het fietspad, komt er een jongen op de fiets voorbij, laat ie zo een rotje vlak voor mijn pony vallen! Boos!
Ik schrok me wild (pony ook) maar gelukkig kon ik haar houden. Ik scheld eigenlijk nooit, maar een 'Sjesus Eikel!' floepte er spontaan uit Lips are sealed , de schrik zegmaar. Ik vond het zelf nog wel beschaafd, maar van kwaadheid gooit dat rotjoch nog een rotje áchter mijn pony neer. Echt, het zweet brak me uit! (en weer: pony ook). Ik kon hem wel Hamer

Iemand anders ook zoeits meegemaakt?

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:02

hyper Clown

xtostarlight

De mijne is overdags iets meer gestresst als normaal, maar als ineens dat knallen losbarst om 12 uur, zorg ik dat ik bij dr ben met snoepjes. Dan wordt ze gek en gaat ze rondrennen. Als ik er bij sta blijft ze bij mij in de buurt en dus redelijk rustig.

Zet haar absoluut niet op stal, dan kan ze geen kant op. Ik vier dus eigelijk geen nieuwjaar, nouja, ik kan geen lol maken als ik weet dat mn paardje thuis helemaal in paniek door de wei rent...
Ik ga pas om 2 uur weg, dan is het ook gezellig Lachen

Liberte

Mijn arabisch volbloed kijkt er nog geen eens naar om. Clown
Hij vind het echt niet eng. Haha!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:07

Onze Tom heeft er nooit iets om gegeven. Nja, hij kijkt wel naar de mooie kleurtjes in de lucht, maar vindt het echt niet boeiend. Hij heeft dit jaar Wave (veulen) naast hem en ik verwacht geen gekkigheid. Zijn rust zal het veulen helpen. Geen betere leermeester dan een ervaren leermeester! Cool