Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en dan vlieg ik zo in (of bijna over in een enthousiaste bui) het zadel.

Snoevie schreef:de vraag zegt het al,wie heeft er tips om soepeler en vlotter op te stijgen?
ik heb zwakke knieeen,en heb daarom vaak moeite er vlot op te stappen,ik gebruik altijd een krukje(ben wat zwaarder,vind ik ook fijner voor het paard)
maar ik vind het toch vervelend,en zou ook weleens zonder hulp erop willen klimmen.
wie heeft een handige tip?
love_fylkir_ schreef:Snoevie schreef:de vraag zegt het al,wie heeft er tips om soepeler en vlotter op te stijgen?
ik heb zwakke knieeen,en heb daarom vaak moeite er vlot op te stappen,ik gebruik altijd een krukje(ben wat zwaarder,vind ik ook fijner voor het paard)
maar ik vind het toch vervelend,en zou ook weleens zonder hulp erop willen klimmen.
wie heeft een handige tip?
veel oefenen word je soepeler van

en ik ben de laatste tijd ook niet meer zo soepeltjes in de bene
(door blessure aan voet).. Ik zou gewoon lekker met een krukje op blijven stappen, als jij je hier goed bij voelt en aan dat ene berichtje te zien (over die site) is het nog beter voor je paard ook !!. Dus nix ervan aantrekken als mense raar kijken, jij weet tenminste dat je goed bezig bent
Helpt best wel! Ook gewoon voor het rijden zelf
Verder natuurlijk een krukje gebruiken
(kruk, stoel whatever.)

Snoevie schreef:bedankt,ik ben ook niet zo into parelli enzo
En dan zichzelf er over heen slingert..
Nu heb ik een paard van 1.70 en kan er met moeite wel zonder krukje op komen, maar doe het gewoon maar veilig met krukje!
) en rij op paarden van 1.65 tot 1.75m. gaat heel soepel, vooral door idd 2 á 3 keer te hupsen.