Deken voor enter, welke maat, welke is het beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Deken voor enter, welke maat, welke is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:59

Als een paar revaliderende is van een ziekte kost alleen dat al ontzettend veel energie. Ik ben normaal ook tegen het gebruik van dekens, maar in dit geval kun je er eenstje overwegen.

Mijn merrie is 1.45m en heeft 195, maar heeft dan ook een vrij lange rug. Het zal een kwestie zijn van uitproberen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:28

Cassidy schreef:
Mijn merrie is 1.45m en heeft 195, maar heeft dan ook een vrij lange rug. Het zal een kwestie zijn van uitproberen.

Hoe kan dat nou???
Mijn merrie is 1,66 en heeft ook 195. Haha!

Heb je een soort tekkel ofzo? Haha! Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:29

Ja idd, mijn paard is minimaal 1.67 (vorig jaar gemeten, paard is nu 4) en heeft ook 195....?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 15:13

mijn merrie van 1.42 heeft juist 155-165 verschilt nog wel eens ze zit er net tussen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:34

Cassidy schreef:
Als een paar revaliderende is van een ziekte kost alleen dat al ontzettend veel energie. Ik ben normaal ook tegen het gebruik van dekens, maar in dit geval kun je er eenstje overwegen.

Daar ga ik ook in mee, als er al veel energie naar zijn herstel gaat zou ik het ook niet zo'n probleem vinden er een deken op te gooien.

W.b.t. de maat, ik denk dat je met een maat 155 wel goed zit, zeker als hij vrij smal is en niet al te lang.

Overigens kan het heel goed dat een wat forser paard (Cassidy heeft een Quarter als ik het goed heb?) een grotere deken nodig heeft. Mijn Tinker van 1.56 en heel erg luxe gebouwd maar wel iets forser dan een warmbloed heeft dekens maat 195 en 205, rug is normaal van lengte en het is bepaald geen teckel Haha! Voor een tinker juist enorm lange benen. Zijn KWPN stalgenoten van rond de 1.65-1.70 hebben dezelfde maat.