is bij jullie de jury ook wel eens patijtrekkig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sulindabaf

Re: is bij jullie de jury ook wel eens patijtrekkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:07

zinloos topic Knipoog

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:58

Charos schreef:
Dat gezeur altijd over jury's....als je je punten niet krijgt moet je harder trainen in plaats van lopen miepen op bokt.

Helemaal mee eens !

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:10

Als je er bij voorbaad al vanuit gaat dat de uitslag niet klopt, dan moet je aan een dergelijke sport ook niet deelnemen. Dat is wel zo consequent.

Je moet er echt van uitgaan dat je gemiddeld echt wel goed geplaatst wordt. Soms sta je misschien iets te laag, een andere keer iets te hoog. Iedereen heeft wel eens dat hij/zij hoger geklasseerd is dan verwacht. Vreemd genoeg hoor je daar nooit iemand over klagen.

Ik persoonlijk vind het niveau van de juryleden echt niet slecht. Zeker in vergelijking met een aantal jaren terug. Mag ook wel eens gezegd worden.

Kritiek op de jury is m.i. ook alleen mogelijk als je alle proeven is zijn geheel gezien hebt, (en eigenlijk moet je dan ook nog meepunten). Met heel de proef bedoel ik dus ook heel de proef en niet tussendoor even niet kijken/ opletten en BV 3 overgangen niet gezien hebben.

In de paardensport kun je ook bijna altijd wel iets of iemand anders de schuld geven. Is het niet je paard dat raar doet, of een voorval lang de ring die heel jouw proef heeft verpest, dan kun je altijd nog afgeven op de jury. Veel ruiters is het niet gegeven om een eigen proef te beoordelen vanuit hun eigen niveau en hun eigen plus en min punten er uit te halen. Je kent dat wel. Je vraagt hoe iemand heeft gereden en dan volgt er een heel verhaal wat er langs de ring allemaal wel niet gebeurde, of hoe stom het paard vandaag wel niet was etc. Kortom een hele lezing over dingen die je niet gevraagd had. De simpele vraag; hoe heb je als ruiter gereden, daar krijg je meestal geen antwoord op.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:36

kritiek op juryleden moet er altijd zijn... houd ze wakker, maar ook de critici Lachen
ik als zijlijner heb ook wel eens mijn vraagtekens.. en dan met name bij bepaalde rijders.. en het kan voorkomen dat je het niet eens bent... maar een bagger proef is een bagger proef en daarmee rijdt je geen 2 wp, wat de plaatsing ook moge zijn, en daar zet ik mijn vraagtekens wel eens bij.. dat daarbij dan ook nog eens een hoge plaatsing bij hoort ... .... bevestigd alleen waarom mensen het hebben over vooroordelen.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 03:07

Ik ben ook zelf jury en zeer zeker niet partijdig,ook rij ik al jaaaaren zelf wedstrijden en helaas maar waar ken ik er genoeg (uit eigen ervaring)die wel partijdig zijn en die mogen ze er van mij dan ook uitgooien of gewoon niet meer uitnodigen om te komen jureren maar ja die kennen dan weer iemand die in het bestuur van een vereniging zitten en zijn "vriendjes"van elkaar,dus dit is ook een rede waarom ik jury geworden ben zodat er dan ook nog eerlijke juryleden zijn dus TS dat zou je ook nog kunnen doen uit een soort protest dat de sport toch nog een beetje eerlijk blijft,gewoon zelf een jurycursus gaan volgen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 03:03

Ik vind dat dat weleens gebeurt helaas

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 03:08

Gister wedstrijd gereden....hij liep super, er stond een voor mij onbekend jurylid te kijken, die zij dat ik 1 van de betere was en dat het een mooie proef was met 2 foutjes, hij zei dat ik dikke winstpunten verdient had,hij gaf les aan het jurylid dat mij jureerde en vond het heel goed ik met mijn fjord een mooie proef in de L reed, maar bij de uitslag dus maar 167 pnt, echt raar, ik rij ook weleens slecht en dan haal ik wel hoge punten maar ach er zullen nu wel paar bekende in de ring geweest zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:56

SprinT_ schreef:
hallo Lachen

ik had vandaag wedstrijd en de jury was heel erg partijtrekkig..
want iemand die reed in de klasse van ons en die reed kei slecht en werd
gewoon eerst..
en die kent het meisje ook goed enzo..
is dat bij jullie ook wel eens?

groetJess

Zonde van je energie om je hier druk om te gaan maken.
Dat kun je beter in heel goed trainen stoppen zodat jij de volgende keer gewoon zo goed bent dat ze absoluut niet om je heen kunnen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:56

Zep schreef:
SprinT_ schreef:
hallo Lachen

ik had vandaag wedstrijd en de jury was heel erg partijtrekkig..
want iemand die reed in de klasse van ons en die reed kei slecht en werd
gewoon eerst..
en die kent het meisje ook goed enzo..
is dat bij jullie ook wel eens?

groetJess

Zonde van je energie om je hier druk om te gaan maken.
Dat kun je beter in heel goed trainen stoppen zodat jij de volgende keer gewoon zo goed bent dat ze absoluut niet om je heen kunnen.

Ik mag nou max. 10 minuten balen, en dan weer verder, je hebt er niks aan om er mee te blijven zitten, volgende jury vind het misschhien wel goed wat je doet.