als je de prijzen gaat vrglijken van een 2 paards trailer van ong 5 jaar uod. scheelt het niet veel met een nieuwe trailer. reken erop dat je 4 paar nieuwe banden moet onder leggen, michien bodem vervangen enz. ik ben ruim een jaar bezig geweest voor een 2de hands trailer. heb uiteindelijk een nieuwe gekocht. nog 1 tip ik heb een henra die hebben een kunstof vloer dus kan niet rotten erg makkelijk.
(heb niet alles gelezen dus weet niet of het al gezegd is)
Maar wat me nu te binnen schiet: De bodem van een trailer kan zowel onder als tussen de zijkanten zitten. Ik zou zeker kiezen voor een bodem tussen de schotten, scheelt je namelijk vreselijk veel werk bij vervanging van de bodem (iets waar je vroeger of later wel tegenaan loopt als je een tweedehands trailer koopt)
En nog iets, er zijn trailers die hebben aan de binnenkant, onder tegen het zijschot een ijzeren plaat van zo'n 20-40 cm hoogte. Soort van extra versteviging. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Dit is niet veilig voor het paard! Kunnen ze namelijk met de benen lostrappen als ze niet stilstaan, en dan zijn de randen van deze ijzeren platen vreselijk scherp!
Daarnaast uiteraard zorgen voor een trailer met noodsluitingen op de voorstangen, dus dat je van buitenaf de voorste stang los kan maken!
Iemand ervaring met een beauty-king trailer(2 paards)? Heb dat merk hier nog niet zien passeren en vraag me dit af omdat ik er eventueel ene zou aanschaffen...