Scum schreef:Onze volbloed deed dat in het begin ook.
We zijn toen met z'n tweeen de wei in gegaan, allebei een halstertouw in de hand. Ik ging naar haar toe en gaf haar de keuze: of laten pakken of werken.
Ze ging er vandoor en koos er dus voor om te werken. Met het halstertouw heb ik haar nog een beetje exta opgejaagt. Mijn vriend in de andere hoek van de wei. Elke keer als ze ergens stil wilde gaan staan weer opjagen.
Na een kwartiertje was ze al een beetje moe en stond ze weer alsof ze zich wilde laten pakken. Ik erheenen weer de keuze: laten pakken of werken.
Ze ging er weer vandoor.
Dit spelletje heeft uiteindelijk een dikke 2 uur geduurd. Het beest heeft een moordende conditie
Daarna liet ze zich pakken. De volgende dag ging ik de wei in en ik nam het halstertouw mee. Zodra ze dat zag wist ze hoe laat het was. Ze kwam naar me toe. Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan. Ze laat zich altijd zomaar pakken en komt vanzelf naar tons toe.
Dat lijkt mij ook een goede manier ; Je moet er veel geduld voor hebben maar als het
eenmaal lukt heb je wel resultaat.
Je zou hem ook biks kunnen geven ; gewoon in een bak en dan wachten totdat hij er
naar toe komt ( ondertussen sta jij buiten de wei te wachten ) en als ie aan het eten is
loop je langzaam naar hem toe en ga je hem aaien enzoo.
En als je dat een paar dagen doet misschien kan je dan proberen om het halster om te doen?
Ik weet niet of het helpt hoor
heb het zelf niet geprobeerd, maar verder zou ik geen oplossingweten.